| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Matematik Programlama | MAT 423 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | Soyut Matematik, Lineer Cebir I, II, Analiz I, II ve Sayısal Analiz derslerinin alınmış olması tavsiye edilir. |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MURAT SARDUVAN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Matematik Bölümü Araştırma Görevlileri |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, Matlab paket programı kullanarak matematiksel problemlere çözümler elde etmektir. |
| Dersin İçeriği | Paket program ortamı ve özel komutları, Karşılaştırma ve döngü yapıları, Yaklaşık hesaplamalar, Grafik çizme. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Program yapma aşamalarını öğrenir, paket program ortamını tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, | |
| 2 | Veri tiplerini ayırt ederek değişken oluşturur, veri giriş çıkış komutlarını kullanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, | |
| 3 | Karşılaştırma komutlarını kullanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, Rol Oynama, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
| 4 | For döngüsü gereken durumları bilir, döngü oluşturur. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
| 5 | Özel sayılar oluşturan program yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem, | |
| 6 | Diziler kullanarak sayısal analizden bazı problemleri çözer. | Tartışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 7 | "while" döngüsü gereken durumları bilir, döngü oluşturur. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
| 8 | Daha önceden yazılmış bir programın ekran çıktısını oluşturur. | Rol Oynama, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, | |
| 9 | Matris problemleri çözer. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, Gösterip Yaptırma, Eğitsel Oyun, | |
| 10 | Başka bir programda kullanmak üzere fonksiyon oluşturur. | Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, | |
| 11 | Lineer Cebir ile alakalı problemleri çözer. | Anlatım, Soru-Cevap, Grupla Çalışma, Gösterip Yaptırma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
| 12 | Limit, türev ve integral hesaplar. | Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, | |
| 13 | Grafik çizme ortamını tanır ve basit grafikleri çizer. | Anlatım, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | |
| 14 | İki ve üç boyutlu grafikler çizer. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Programlama aşamaları, paket program program ortamı | |
| 2 | Veri giriş çıkış komutları, değişken tanımlama ve değer atama, paket programa ait bazı deyimler | |
| 3 | Aritmetik ve mantıksal operatörler, karşılaştırma komutları | |
| 4 | Döngü yapıları (for döngüsü) | |
| 5 | Sayılar teorisinden bazı problemler | |
| 6 | Diziler, sayısal analizden bazı problemler | |
| 7 | Döngü yapıları (while döngüsü) | |
| 8 | Sayılar teorisi ve sayısal analiz problemleri (devam) | |
| 9 | Diziler ve çok boyutlu dizilerde işlemler | |
| 10 | Fonksiyon hazırlayıp kullanma | |
| 11 | Bazı lineer cebir problemlerinin çözümleri | |
| 12 | Bir fonksiyonun limit, türev ve integralini bulma | |
| 13 | Basit grafik çizimi | |
| 14 | İki ve üç boyutlu grafik çizimleri |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | 1. VATANSEVER Fahri, Algoritma Geliştirme ve Programlamaya Giriş, Ankara-2002. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan matematik ile ilgili materyalleri kullanarak, ileri düzeyde bilgi donanımına sahip olur. | ||||||
| 1 | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan matematik ile ilgili materyalleri kullanarak, ileri düzeyde bilgi donanımına sahip olur. | ||||||
| 2 | Matematik bilimindeki kavramları, teorileri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirerek, karşılaşılan problem ve konuları belirler ve analiz eder, tartışmalar yapar, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirir. | ||||||
| 3 | Matematik lisans konularında ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak veya paydaşlarıyla ortaklaşa yürütebilecek yeterliliğe sahip olur. | ||||||
| 4 | Matematik bilimindeki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | ||||||
| 5 | Matematik biliminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı bilgisine sahip olur. | ||||||
| 6 | Matematik bilimi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. | ||||||
| 7 | Güncel problemlerin matematik modellerini yaparak çözümleme yeteneğine sahip olur. | ||||||
| 8 | Soyut düşünme yeteneğini kullanır. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Program yapma aşamalarını öğrenir, paket program ortamını tanır. | |||||||||
| 2 | Veri tiplerini ayırt ederek değişken oluşturur, veri giriş çıkış komutlarını kullanır. | |||||||||
| 3 | Karşılaştırma komutlarını kullanır. | |||||||||
| 4 | For döngüsü gereken durumları bilir, döngü oluşturur. | |||||||||
| 5 | Özel sayılar oluşturan program yapar. | |||||||||
| 6 | Diziler kullanarak sayısal analizden bazı problemleri çözer. | |||||||||
| 7 | "while" döngüsü gereken durumları bilir, döngü oluşturur. | |||||||||
| 8 | Daha önceden yazılmış bir programın ekran çıktısını oluşturur. | |||||||||
| 9 | Matris problemleri çözer. | |||||||||
| 10 | Başka bir programda kullanmak üzere fonksiyon oluşturur. | |||||||||
| 11 | Lineer Cebir ile alakalı problemleri çözer. | |||||||||
| 12 | Limit, türev ve integral hesaplar. | |||||||||
| 13 | Grafik çizme ortamını tanır ve basit grafikleri çizer. | |||||||||
| 14 | İki ve üç boyutlu grafikler çizer. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 70 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 2. Kısa Sınav | 10 |
| 3. Kısa Sınav | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 3 | 5 | 15 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 109 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,36 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||