| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Labview İle Grafiksel Programlamaya Giriş | MAT 478 | 8 | 2 + 0 | 2 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | Bilgisayara Giriş, Programlamaya Giriş ve Matematik Programlama derslerini almış olması tavsiye edilir. |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HİDAYET HÜDA KÖSAL |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Bölüm araştırma görevlileri |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | Bu dersin amaci, grafiksel programlama konusuna giris yapmak, grafiksel programlama ile ilgili genel kavramlari ortaya koymak, LABVIEW ortamında grafiksel programların nasıl oluşturulacağı konusuna değinmektir. |
| Dersin İçeriği | Grafiksel programlamaya giriş, modüler programlama kavramı, döngüler, diziler ve aynı tipteki veri öğeleri, küme kontrolleri ve göstergeleri, diagram ve grafikler, karar verme yapıları, LABVIEW ortamında grafiksel programlama. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Grafiksel programlamanın ne olduğunu öğrenir | Soru-Cevap, Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Modüler programlama kavramı anlar | Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 3 | Küme kontrolleri ve göstergeleri, diagram ve grafikler üzerinde görsel çalışmalar yapabilir | Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, | Çoktan Seçmeli Testler, |
| 4 | LABVIEW ortamında grafiksel programlama yapabilir | Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Grafiksel programlamaya giriş | |
| 2 | LabVIEW e giriş | |
| 3 | LabVIEW de veri çeşitleri, değişken tanımlama ve kullanımı, hazır fonksiyonlar, kontrol ve indikatör kavramları. | |
| 4 | LabVIEW de yapısal kontrol ifadeleri, aritmetik ve mantıksal operatörler. | |
| 5 | LabVIEW'de döngüler | |
| 6 | LabVIEW de dizi işlemleri, sıralama, iki boyutlu diziler (matrisler). | |
| 7 | LabVIEW de özel karakter dizileri. | |
| 8 | LabVIEW de Matematiksel Fonksiyonlar | |
| 9 | LabVIEW de alt fonksiyonlar: Sub-VI | |
| 10 | LabVIEW de algoritmalar geliştirme, modüler programlama ve hata Ayıklama | |
| 11 | LabVIEW'de çizim yapma | |
| 12 | LabVIEW de dosyaya kayıt işlemleri, web üzerinden bilgi alışverişi ve kontrol | |
| 13 | Labview ile görüntü işleme | |
| 14 | Proje Sunumları. |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | 1. J. Travis, J. Kring, “LabVIEW for Everyone: Graphical Programming Made Easy and Fun”, Prentice Hall PTR, 2006.
2. G. W. Johnson, R. Jennings, “LabVIEW Graphical Programming”, McGraw-Hill, 2006. |
| Ders Kaynakları | 1. J. Travis, J. Kring, “LabVIEW for Everyone: Graphical Programming Made Easy and Fun”, Prentice Hall PTR, 2006.
2. G. W. Johnson, R. Jennings, “LabVIEW Graphical Programming”, McGraw-Hill, 2006. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan matematik ile ilgili materyalleri kullanarak, ileri düzeyde bilgi donanımına sahip olur. | ||||||
| 1 | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan matematik ile ilgili materyalleri kullanarak, ileri düzeyde bilgi donanımına sahip olur. | X | |||||
| 2 | Matematik bilimindeki kavramları, teorileri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirerek, karşılaşılan problem ve konuları belirler ve analiz eder, tartışmalar yapar, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirir. | X | |||||
| 3 | Matematik lisans konularında ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak veya paydaşlarıyla ortaklaşa yürütebilecek yeterliliğe sahip olur. | X | |||||
| 4 | Matematik bilimindeki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | X | |||||
| 5 | Matematik biliminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı bilgisine sahip olur. | X | |||||
| 6 | Matematik bilimi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. | X | |||||
| 7 | Güncel problemlerin matematik modellerini yaparak çözümleme yeteneğine sahip olur. | X | |||||
| 8 | Soyut düşünme yeteneğini kullanır. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Grafiksel programlamanın ne olduğunu öğrenir | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | |
| 2 | Modüler programlama kavramı anlar | |||||||||
| 3 | Küme kontrolleri ve göstergeleri, diagram ve grafikler üzerinde görsel çalışmalar yapabilir | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| 4 | LABVIEW ortamında grafiksel programlama yapabilir |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| Toplam | 0 |
| Toplam | 0 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 16 | 16 |
| Ödev | 2 | 8 | 16 |
| Proje / Tasarım | 1 | 8 | 8 |
| Final | 1 | 16 | 16 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 2 | 16 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 2 | 16 | 32 |
| Toplam İş Yükü | 120 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,8 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||