| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| İstatistiksel Veri Analizi | MAT 470 | 8 | 2 + 0 | 2 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | İstatistik |
| Önerilen Seçmeli Dersler | Olasılık |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MURAT SARDUVAN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Bölüm Araştırma Görevlileri |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Karşılaşılabilecek farklı yapıdaki istatistik verilerin derlenmesi, analizi ve yorumlanması konusunda kavram, yöntem ve uygulama yaklaşımlarının öğretilmesi |
| Dersin İçeriği | Farklı yapıdaki veri türlerinin incelenmesi, analiz edilmesi, farklı analiz yöntemlerinin karşılaştırılması, sonuçların yorumlanmaı ve bilgisayar uygulamaları |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | İstatistiksel problemleri modelleyebilme | Anlatım, Tartışma, | |
| 2 | Disiplinlerarası çalışmalarda istatistik bilimini kullanabilme | Tartışma, Anlatım, | |
| 3 | Veri setlerini düzenleyebilme ve bu veri setlerinden istatistiksel olarak anlamlı sonuçlar çıkarabilme | Tartışma, Anlatım, | |
| 4 | İstatistiksel paket programını etkin olarak kullanabilme | Tartışma, Anlatım, | |
| 5 | Analizler arasındaki farklılıkları anlayabilme | Tartışma, Anlatım, | |
| 6 | İstatistiksel analizlerin nasıl yapılacağını, uygulanacağını ve yorumlanacağını öğrenebilme | Tartışma, Anlatım, | |
| 7 | Hangi değişken türlerinde, hangi amaçla, hangi istatistiksel analiz tekniklerinin nasıl uygulanılacağı öğrenebilme | Tartışma, Anlatım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | GEÇMİŞ KONULARIN GÖZDEN GEÇİRİLMESİ (Değişken Türleri, Ölçek Türleri, Betimsel İstatistikler ve Hipotez Testleri) | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
| 2 | TEK YÖNLÜ TEK DEĞİŞKENLİ VARYANS ANALİZİ (ONE WAY ANOVA) ve SPSS UYGULAMASI | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
| 3 | İKİ YÖNLÜ TEK DEĞİŞKENLİ VARYANS ANALİZİ (TWO WAY ANOVA) ve SPSS UYGULAMASI | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
| 4 | TEK YÖNLÜ ÇOK DEĞİŞKENLİ VARYANS ANALİZİ (ONE WAY MANOVA) ve SPSS UYGULAMASI | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
| 5 | İKİ YÖNLÜ ÇOK DEĞİŞKENLİ VARYANS ANALİZİ (TWO WAY MANOVA) ve SPSS UYGULAMASI | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
| 6 | KOVARYANS ANALİZİ (ANCOVA) | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
| 7 | KOVARYANS ANALİZİ (ANCOVA) SPSS UYGULAMASI | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
| 8 | GÜVENİLİRLİK ANALİZİ ve SPSS UYGULAMASI | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
| 9 | FAKTÖR ANALİZİ | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
| 10 | FAKTÖR ANALİZİ SPSS UYGULAMASI | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
| 11 | BASİT DOĞRUSAL REGRESYON VE KORELASYON ANALİZİ ve SPSS UYGULAMASI | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
| 12 | ÇOKLU DOĞRUSAL REGRESYON VE KORELASYON ANALİZİ ve SPSS UYGULAMASI | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
| 13 | SPSS UYGULAMASI | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
| 14 | SPSS UYGULAMASI |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Öğretim Üyesi Ders Notları |
| Ders Kaynakları | Terzi, Y. (2019). SPSS ile istatistiksel veri analizi. Seçkin Yayıncılık, Ankara. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan matematik ile ilgili materyalleri kullanarak, ileri düzeyde bilgi donanımına sahip olur. | ||||||
| 1 | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan matematik ile ilgili materyalleri kullanarak, ileri düzeyde bilgi donanımına sahip olur. | ||||||
| 2 | Matematik bilimindeki kavramları, teorileri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirerek, karşılaşılan problem ve konuları belirler ve analiz eder, tartışmalar yapar, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirir. | X | |||||
| 3 | Matematik lisans konularında ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak veya paydaşlarıyla ortaklaşa yürütebilecek yeterliliğe sahip olur. | ||||||
| 4 | Matematik bilimindeki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | ||||||
| 5 | Matematik biliminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı bilgisine sahip olur. | X | |||||
| 6 | Matematik bilimi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. | X | |||||
| 7 | Güncel problemlerin matematik modellerini yaparak çözümleme yeteneğine sahip olur. | ||||||
| 8 | Soyut düşünme yeteneğini kullanır. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | İstatistiksel problemleri modelleyebilme | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 |
| 2 | Disiplinlerarası çalışmalarda istatistik bilimini kullanabilme | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 |
| 3 | Veri setlerini düzenleyebilme ve bu veri setlerinden istatistiksel olarak anlamlı sonuçlar çıkarabilme | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 |
| 4 | İstatistiksel paket programını etkin olarak kullanabilme | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 |
| 5 | Analizler arasındaki farklılıkları anlayabilme | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 |
| 6 | İstatistiksel analizlerin nasıl yapılacağını, uygulanacağını ve yorumlanacağını öğrenebilme | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 |
| 7 | Hangi değişken türlerinde, hangi amaçla, hangi istatistiksel analiz tekniklerinin nasıl uygulanılacağı öğrenebilme | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| Toplam | 0 |
| Toplam | 0 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Final | 1 | 2 | 2 |
| Toplam İş Yükü | 116 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,64 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||