| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Finans Matematiği | MAT 455 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ÖMER FARUK GÖZÜKIZIL |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Uygulamalı Matematik ana bilim dalı araştırma görevlileri |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Finans Matematiği ile ilgili temel kavramlar verilerek, Finans problemlerinin çözümleri ve yorumlanması. |
| Dersin İçeriği | Temel finansal kavramların tanıtılması, Faiz çeşitleri ve hesaplanması, İndirim ve amortisman hesapları, Maliyet-gelir , arz- talep fonksiyonları ve aralarındaki ilişkiler,Marjinal gelir ve diğer marjinal fonksiyonlar, esneklik çeşitleri ve uygulamaları. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Temel Finans Matematiği yasalarını öğrenir. | Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
| 2 | Güncel faiz işlemlerini yapabilir ve yorumlayabilir. | Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
| 3 | Amortisman hesaplayabilir. | Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
| 4 | Temel matematik konularına finansal yorum getirebilir. | Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
| 5 | Değişik finansal problemler oluşturabilir ve çözebilir. | Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
| 6 | Finansal modelleri yorumlayabilir. | Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Temel Finans Matematiği kavramları | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
| 2 | Faiz hesabı | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
| 3 | Faiz çeşitleri | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
| 4 | İndirim hesabı, amortisman ve hesaplama yöntemleri | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
| 5 | Finansal fonksiyonların tanıtımı. | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
| 6 | Maliyet-Gelir fonksiyonları ve aralarındaki ilişkilerin yorumlanması. | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
| 7 | Arz-Talep fonksiyonları ve aralarındaki ilişkilerin yorumlanması | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
| 8 | Paretonun gelir dağılımı | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
| 9 | Yarıyıl içi sınav | |
| 10 | Tüketim ve Büyüme fonksiyonları | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
| 11 | Marjinal fonksiyonların tanıtımı | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
| 12 | Marjinal maliyet ve Marjinal gelir ile aralarındaki ilişkiler. | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
| 13 | Esneklik (elastisite) hesabı. | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
| 14 | Final |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | [1] GÖZÜKIZIL,Ö.F., İşletmeciler için Genel Matematik I, Sakarya Kitabevi,2003. |
| Ders Kaynakları | 1.CHIANG A.C,(çeviri) Matematiksel iktisadın temel yöntemleri Ankara,1984. 2.RÜZGAR,B.,Finans Matematiği,Türkmen Yayınları,2001. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan matematik ile ilgili materyalleri kullanarak, ileri düzeyde bilgi donanımına sahip olur. | ||||||
| 1 | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan matematik ile ilgili materyalleri kullanarak, ileri düzeyde bilgi donanımına sahip olur. | ||||||
| 2 | Matematik bilimindeki kavramları, teorileri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirerek, karşılaşılan problem ve konuları belirler ve analiz eder, tartışmalar yapar, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirir. | X | |||||
| 3 | Matematik lisans konularında ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak veya paydaşlarıyla ortaklaşa yürütebilecek yeterliliğe sahip olur. | X | |||||
| 4 | Matematik bilimindeki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | X | |||||
| 5 | Matematik biliminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı bilgisine sahip olur. | X | |||||
| 6 | Matematik bilimi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. | X | |||||
| 7 | Güncel problemlerin matematik modellerini yaparak çözümleme yeteneğine sahip olur. | ||||||
| 8 | Soyut düşünme yeteneğini kullanır. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Temel Finans Matematiği yasalarını öğrenir. | |||||||||
| 2 | Güncel faiz işlemlerini yapabilir ve yorumlayabilir. | |||||||||
| 3 | Amortisman hesaplayabilir. | |||||||||
| 4 | Temel matematik konularına finansal yorum getirebilir. | |||||||||
| 5 | Değişik finansal problemler oluşturabilir ve çözebilir. | |||||||||
| 6 | Finansal modelleri yorumlayabilir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Ödev | 20 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 2. Kısa Sınav | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Ödev | 1 | 15 | 15 |
| Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 109 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,36 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||