| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Kinematik | MAT 320 | 6 | 2 + 0 | 2 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | Analitik Geometri I, II, ve Diferensiyel Geometri derslerinin alınmış olması tavsiye edilir. |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MEHMET ALİ GÜNGÖR |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Matematik Bölümü araştırma görevlileri |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Güç ve kütle kavramlarını dikkate almaksızın geometrik özelliklerle vektörleri kullanarak nokta ve nokta sistemlerinin hareketlerini vermektir.. |
| Dersin İçeriği | Bir parametreli hareketler, iki parametreli hareketler, küre kinematiği, uzay kinematiği |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Düzlemde bir parametreli hareketler ile ilgili temel kavramları tanımlar, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
| 2 | Düzlemde bir parametreli hareketlerin hızlarını ve ivmelerini hesaplar, | Anlatım, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | |
| 3 | Düzlemde bir parametreli hareketlerin Kanonik izafe sistemini inşa eder, | Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
| 4 | Düzlemsel hareketleri kompleks sayılarla ifade eder, | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
| 5 | Düzlemde iki parametreli hareketler ile ilgili temel kavramları tanımlar, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 6 | Düzlemde iki parametreli hareketlerin hızlarını ve ivmelerini hesaplar, | Anlatım, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | |
| 7 | Bir parametreli hareketler için küre hareketlerini inşa eder, | Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
| 8 | Küre hareketlerinin hızlarını ve ivmelerini hesaplar, | Soru-Cevap, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
| 9 | Küre hareketlerinin Kanonik izafe sistemini inşa eder. | Beyin Fırtınası, Tartışma, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Düzlemde bir parametreli hareketler | [1] Sayfa 1-21 |
| 2 | İvmeler ve ivmelerin terkibi | [1] Sayfa 21-31 |
| 3 | Kanonik izafe sistemi ve Euler-savary formülü | [1] Sayfa 31-37 |
| 4 | Düzlemsel hareketlerin kompleks sayılarla ifadesi | [1] Sayfa 79-82 |
| 5 | Yüksek mertebeden ivmeler ve ivme polleri | [1] Sayfa 90-100 |
| 6 | Düzlemde İki parametreli hareketler | [1] Sayfa 181-197 |
| 7 | Kutup eksenleri yoğunluğu sıfır olan hareketler | [1] Sayfa 197-207 |
| 8 | Küre kinematiği | [1] Sayfa 207-217 |
| 9 | Ara sınav | |
| 10 | Kanonik izafe sistemi ve pol eğrilerinin yuvarlanması | [1] Sayfa 217-224 |
| 11 | Yörünge eğrilerine ait Euler-Savary formülünün karşılığı | [1] Sayfa 224-229 |
| 12 | İki parametreli dönme hareketleri | [1] Sayfa 229-237 |
| 13 | Uzay Kinematiği | [1] Sayfa 241-265 |
| 14 | Birbirine nazaran hareketli birçok uzaylar | [1] Sayfa 265-272 |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | [1] Müller, H., R., Kinematik Dersleri, Ankara Üni., 1963. |
| Ders Kaynakları | [2] O. Bottema and B. Roth, Theoretical Kinematics, North-Holland Pub. company, Amsterdam-New York-Oxford, 1979. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan matematik ile ilgili materyalleri kullanarak, ileri düzeyde bilgi donanımına sahip olur. | ||||||
| 2 | Matematik bilimindeki kavramları, teorileri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirerek, karşılaşılan problem ve konuları belirler ve analiz eder, tartışmalar yapar, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirir. | ||||||
| 3 | Matematik lisans konularında ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak veya paydaşlarıyla ortaklaşa yürütebilecek yeterliliğe sahip olur. | ||||||
| 4 | Matematik bilimindeki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | ||||||
| 5 | Matematik biliminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı bilgisine sahip olur. | ||||||
| 6 | Matematik bilimi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. | ||||||
| 7 | Güncel problemlerin matematik modellerini yaparak çözümleme yeteneğine sahip olur. | ||||||
| 8 | Soyut düşünme yeteneğini kullanır. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Düzlemde bir parametreli hareketler ile ilgili temel kavramları tanımlar, | ||||||||
| 2 | Düzlemde bir parametreli hareketlerin hızlarını ve ivmelerini hesaplar, | ||||||||
| 3 | Düzlemde bir parametreli hareketlerin Kanonik izafe sistemini inşa eder, | ||||||||
| 4 | Düzlemsel hareketleri kompleks sayılarla ifade eder, | ||||||||
| 5 | Düzlemde iki parametreli hareketler ile ilgili temel kavramları tanımlar, | ||||||||
| 6 | Düzlemde iki parametreli hareketlerin hızlarını ve ivmelerini hesaplar, | ||||||||
| 7 | Bir parametreli hareketler için küre hareketlerini inşa eder, | ||||||||
| 8 | Küre hareketlerinin hızlarını ve ivmelerini hesaplar, | ||||||||
| 9 | Küre hareketlerinin Kanonik izafe sistemini inşa eder. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 80 |
| 1. Kısa Sınav | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 2 | 7 | 14 |
| Ödev | 1 | 7 | 7 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 110 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,4 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||