| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Membran Prosesleri | KIM 452 | 8 | 2 + 0 | 2 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. AYNUR MANZAK |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
| Dersin Amacı | Membranlar ve prosesleriyle ilgili temel kavram ve prensiplerini aktarmak; Membran ve membran proseslerinin endüstriyel kullanım alanlarını tanıtmak; Uygun ödevler vererek öğrencilerin bireysel olarak çalışmalarını teşvik etmek. |
| Dersin İçeriği | Membranların tanımı, membranlarla ilgili temel kavramlar, membran malzemeleri, seçimi ve membranların yapısı, membran hazırlama yöntemleri, membranlarda taşınım olayı ve ayırma prensipleri, membran modülleri |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Membran ve membran prosesleri ile ilgili temel kavramları bilir | Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
| 2 | Önemli membran proseslerini bilir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Transfer mekanizmalarını yorumlayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Klasik ayırma işlemleri yerine geçebilecek membran prosesleri konusunda tahmin ve yorumlarda bulunabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Membran ve modül hazırlanması | [1] Bölüm 1, Sayfa 1-10 |
| 2 | Simetrik membran | [1] Bölüm 1, Sayfa 1-10 |
| 3 | Asimetrik membran | [1] Bölüm 1, Sayfa 10-26 |
| 4 | Seramik ve metal membranlar | [1] Bölüm 1, Sayfa 27-28 |
| 5 | Sıvı membranlar | [1] Bölüm 1, Sayfa 28-32 |
| 6 | Hallow-fiber membranlar | [1] Bölüm 1, Sayfa 33-35 |
| 7 | Membran modülleri | [1] Bölüm 1, Sayfa 37-40 |
| 8 | Pervaporasyon | [1] Bölüm 2, Sayfa 2-10 |
| 9 | ARASINAV | |
| 10 | Gaz ayırma | [1] Bölüm 3, Sayfa 3-30 |
| 11 | Taşınım olayları | [1] Bölüm 4, Sayfa 4-30 |
| 12 | Taşınım olayları | [1] Bölüm 4, Sayfa 4-30 |
| 13 | Ters ozmoz | [1] Bölüm 4, Sayfa 4-30 |
| 14 | Mikrofiltrasyon |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | [1] Baker, R.W., Cussler, E.L., Eykamp, W., Koros W.J., Riley,R.L, Strathmann, H, ‘‘Membrane Separation Systems’’, A Research & Development Needs Assessment by the Department of Energy Membrane Separation Systems Research Needs Assessment Group, Final Report, Volume 2, March 1990. |
| Ders Kaynakları | [2] Rautenbach, R and Albrecht, R, ‘‘ Membrane Processes’’, John Wiley & Sons, New York, USA, 1989. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, kimya alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışı kullanabilme becerisi. | ||||||
| 2 | Kimya alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık problem ve konuları belirleme ve analiz etme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirme becerisi. | X | |||||
| 3 | Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, kimya ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme becerisi. | X | |||||
| 4 | Öğrenmeyi öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız ve takım olarak yürütebilme becerisi. | ||||||
| 5 | Kimya alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretme becerisi. | ||||||
| 6 | Kimya ile ilgili sektörlerde sorumluluk alabilme ve mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetme becerisi. | X | |||||
| 7 | Alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi | ||||||
| 8 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri izleme ve kullanabilme becerisi. | X | |||||
| 9 | Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal ve mesleki etik değerleri gözetme bilinci. | ||||||
| 10 | Kimya alanı dışında ders alması ve iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, toplam kalite yönetimi ile çevre koruma konularında farkındalık sağlanması | ||||||
| 11 | Elde edilen verileri istatistikî olarak değerlendirip yorumlayabilme kabiliyeti. | X | |||||
| 12 | Kimya alanındaki endüstriyel prosesleri kavrama ve karşılaşılan problemleri çözebilme becerisi. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Membran ve membran prosesleri ile ilgili temel kavramları bilir | 4 | 5 | 4 | 3 | ||||||||
| 2 | Önemli membran proseslerini bilir. | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | |||||||
| 3 | Transfer mekanizmalarını yorumlayabilir | ||||||||||||
| 4 | Klasik ayırma işlemleri yerine geçebilecek membran prosesleri konusunda tahmin ve yorumlarda bulunabilir. | 4 | 4 | 5 | 3 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| Toplam | 0 |
| Toplam | 0 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
| Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
| Ödev | 1 | 20 | 20 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 118 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,72 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||