| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Elektrokimya | KIM 341 | 5 | 2 + 0 | 2 | 3 |
| Ön Koşul Dersleri | Bölüm Anabilim Dallarına ait temel mesleki derslerin alınmış olması tavsiye edilir. |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. İLKAY ŞİŞMAN |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. İLKAY ŞİŞMAN, |
| Dersin Yardımcıları | Bölüm Araştırma Görevlileri |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Elektrokimyanın temel kavramlarını tanıtmak ve elektrokimyasal teknikleri ve pratik uygulamaları öğretmek |
| Dersin İçeriği | Elektrokimyanın tarihsel gelişimi, Redoks reaksiyonları, Faraday Yasası, Elektrokimyasal termodinamik (Nernst Eşitliği), Galvanik hücre, Elektrolitik hücre, Referans elektrot, Ohmik drop, Polarizasyon, Kütle transferi, Dönüşümlü voltametri (Randles-Sevcik Eşitliği), Yarı-dönüşümlü voltametri, Elektrodepozisyon, Elektrokataliz, Sensörler, Lityum iyon bataryalar, Güneş hücreleri |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Elektrokimya hakkında temel bilgiler edinir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 2 | Elektrokimyanın avantajlarını kavrar | Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
| 3 | Elektrokimya tekniklerini öğrenir. | Problem Çözme, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 4 | Elektrokimyasal karakterizasyonlar hakkında bilgi edinir | Tartışma, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
| 5 | Elektrokimyanın uygulama alanlarını öğrenir | Problem Çözme, | Performans Değerlendirme, Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Elektrokimyanın tarihsel gelişimi | |
| 2 | Redoks reaksiyonları | |
| 3 | Faraday Yasası | |
| 4 | Elektrokimyasal termodinamik (Nernst Eşitliği) | |
| 5 | Galvanik hücre, Elektrolitik hücre | |
| 6 | Referans elektrot, Ohmik drop | |
| 7 | Polarizasyon, Kütle transferi | |
| 8 | Ara sınav | |
| 9 | Dönüşümlü voltametri (Randles-Sevcik Eşitliği) | |
| 10 | Yarı-dönüşümlü voltametri | |
| 11 | Elektrodepozisyon | |
| 12 | Elektrokataliz, Sensörler | |
| 13 | Lityum iyon bataryalar | |
| 14 | Güneş hücreleri |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Electrochemical Methods, Fundamentals and Applications, A. J. Bard, L. R. Faulkner, Wiley, Weinheim, 2001. Elektrokimyanın Temelleri, V. S. Bagotsky, Nobel Akademik Yayıncılık, İstanbul, 2015. |
| Ders Kaynakları | Elektrokimya, A. Zeren, Birsen Yayınevi, İstanbul, 1999. Elektrokimya ve Uygulamaları, M. Gürü, H. Yalçın, Palme Yayın Dağıtım, Ankara, 2010. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, kimya alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışı kullanabilme becerisi. | X | |||||
| 2 | Kimya alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık problem ve konuları belirleme ve analiz etme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirme becerisi. | X | |||||
| 3 | Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, kimya ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme becerisi. | X | |||||
| 4 | Öğrenmeyi öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız ve takım olarak yürütebilme becerisi. | X | |||||
| 5 | Kimya alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretme becerisi. | X | |||||
| 6 | Kimya ile ilgili sektörlerde sorumluluk alabilme ve mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetme becerisi. | X | |||||
| 7 | Alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi | X | |||||
| 8 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri izleme ve kullanabilme becerisi. | X | |||||
| 9 | Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal ve mesleki etik değerleri gözetme bilinci. | X | |||||
| 10 | Kimya alanı dışında ders alması ve iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, toplam kalite yönetimi ile çevre koruma konularında farkındalık sağlanması | X | |||||
| 11 | Elde edilen verileri istatistikî olarak değerlendirip yorumlayabilme kabiliyeti. | X | |||||
| 12 | Kimya alanındaki endüstriyel prosesleri kavrama ve karşılaşılan problemleri çözebilme becerisi. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Elektrokimya hakkında temel bilgiler edinir. | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | |||||
| 2 | Elektrokimyanın avantajlarını kavrar | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | |||||
| 3 | Elektrokimya tekniklerini öğrenir. | 5 | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 5 | |||||
| 4 | Elektrokimyasal karakterizasyonlar hakkında bilgi edinir | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | |||||
| 5 | Elektrokimyanın uygulama alanlarını öğrenir | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Kısa Sınav | 2 | 3 | 6 |
| Ödev | 1 | 6 | 6 |
| Final | 1 | 6 | 6 |
| Toplam İş Yükü | 87 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,48 | ||
| dersAKTSKredisi | 3 | ||