| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Tarımsal Bitkiler | BIY 219 | 3 | 2 + 0 | 2 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ALİ DOĞRU |
| Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi ALİ DOĞRU, |
| Dersin Yardımcıları | Biyoloji bölümü araştırma görevlileri |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | Yabani bitkiler ve kültür bitkileri arasındaki farkı, çeşitli bitki türlerinden elde edilen ürünlerin ekonomik değerini, insan ve toplum hayatında nasıl kullanıldığını ortaya koymak |
| Dersin İçeriği | Besin değeri taşıyan bitkiler, endüstriyel bitkiler, baharat bitkileri, uyarıcı bitkiler |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Yabani bitkilerle ve kültür bitkileri arasındaki farkı açıklama | Anlatım, Soru-Cevap, | Boşluk Doldurma Testleri, |
| 2 | Algler ve mantarların besinsel ve ekonomik önemini açıklama | Anlatım, Soru-Cevap, | Boşluk Doldurma Testleri, |
| 3 | Tahıl ve baklagillerin besinsel ve ekonomik önemini açıklama | Anlatım, Soru-Cevap, | Boşluk Doldurma Testleri, |
| 4 | Kuru meyvelerin besinsel ve ekonomik önemini açıklama | Anlatım, Soru-Cevap, | Boşluk Doldurma Testleri, |
| 5 | Toprak altı organlarından faydalanılan sebzelerin besinsel ve ekonomik önemini açıklama | Anlatım, Soru-Cevap, | Boşluk Doldurma Testleri, |
| 6 | Yapraklarından ve çiçeklerinden faydalanılan sebzelerin besinsel ve ekonomik önemini açıklama | ||
| 7 | Meyvelerin besinsel ve ekonomik önemini açıklama | Anlatım, Soru-Cevap, | Boşluk Doldurma Testleri, |
| 8 | Tropikal meyvelerin besinsel ve ekonomik önemini açıklama | Anlatım, Soru-Cevap, | Boşluk Doldurma Testleri, |
| 9 | Yağ ve lif bitkilerinin besinsel ve ekonomik önemini açıklama | Anlatım, Soru-Cevap, | Boşluk Doldurma Testleri, |
| 10 | Orman ürünlerinin besinsel ve ekonomik önemini açıklama | Anlatım, Soru-Cevap, | Boşluk Doldurma Testleri, |
| 11 | Tanen, boya, kauçuk, zamk ve reçine bitkilerinin ekonomik önemini açıklama | Anlatım, Soru-Cevap, | Boşluk Doldurma Testleri, |
| 12 | Mum elde edilen bitkilerin ekonomik önemini açıklama | Anlatım, Soru-Cevap, | Boşluk Doldurma Testleri, |
| 13 | Baharat bitkilerinin besinsel ve ekonomik önemini açıklama | Anlatım, Soru-Cevap, | Boşluk Doldurma Testleri, |
| 14 | Uyarıcı bitkilerin ekonomik önemini açıklama | Anlatım, Soru-Cevap, | Boşluk Doldurma Testleri, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Yabani bitkiler ve kültür bitkileri | |
| 2 | Algler ve mantarlar | |
| 3 | Tahıl ve baklagiller | |
| 4 | Kuru meyveler | |
| 5 | Toprak altı organlarından faydalanılan sebzeler | |
| 6 | Yapraklarından ve çiçeklerinden faydalanılan sebzeler | |
| 7 | Meyveler | |
| 8 | Tropikal meyveler | |
| 9 | Yağ ve lif bitkileri | |
| 10 | Orman ürünleri | |
| 11 | Tanen, boya, kauçuk, zamk ve reçine bitkileri | |
| 12 | Mum elde edilen bitkiler | |
| 13 | Baharat bitkileri | |
| 14 | Uyarıcı bitkiler |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | 1- Ketenoğlu, O., Obalı, O., Kurt, L., Güney, K., Tuğ, G. N., Geven, F., Bingöl, Ü., Körüklü, T. (2011). Ekonomik Bitkiler. Palme Yayıncılık, Ankara, Türkiye. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Biyoloji alanındaki en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma ve bunları kullanabilme | X | |||||
| 2 | Biyoloji alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme gibi yetkinlikler kazanma | X | |||||
| 3 | Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebileceğini gösterebilme | X | |||||
| 4 | Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda çözüm üretebilme. | X | |||||
| 5 | Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanma | X | |||||
| 6 | Biyoloji ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme, kuramsal ve uygulamalı bilgilerini alanlarında kullanabilme becerisi | X | |||||
| 7 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak ve veri tabanları gibi bileşim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenme. | X | |||||
| 8 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma özgüvenini kazanma. | X | |||||
| 9 | Biyoloji alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme ve yabancı dil bilgisine sahip olma | X | |||||
| 10 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanma. | X | |||||
| 11 | Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olma. | X | |||||
| 12 | Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi konularında yeterli bilgi ve bilinci kazanma ve alan dışı ders alma | X | |||||
| 13 | Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olma. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Yabani bitkilerle ve kültür bitkileri arasındaki farkı açıklama | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 |
| 2 | Algler ve mantarların besinsel ve ekonomik önemini açıklama | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 2 | 3 | 4 | 2 | 3 | 3 |
| 3 | Tahıl ve baklagillerin besinsel ve ekonomik önemini açıklama | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 1 |
| 4 | Kuru meyvelerin besinsel ve ekonomik önemini açıklama | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 4 | 1 |
| 5 | Toprak altı organlarından faydalanılan sebzelerin besinsel ve ekonomik önemini açıklama | 5 | 5 | 3 | 4 | 3 | 3 | 2 | 3 | 4 | 3 | 3 | 2 | 2 |
| 6 | Yapraklarından ve çiçeklerinden faydalanılan sebzelerin besinsel ve ekonomik önemini açıklama | 5 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 5 | 3 | 1 |
| 7 | Meyvelerin besinsel ve ekonomik önemini açıklama | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 |
| 8 | Tropikal meyvelerin besinsel ve ekonomik önemini açıklama | 4 | 4 | 3 | 2 | 3 | 4 | 2 | 3 | 3 | 4 | 5 | 1 | 1 |
| 9 | Yağ ve lif bitkilerinin besinsel ve ekonomik önemini açıklama | 5 | 5 | 3 | 4 | 3 | 3 | 2 | 4 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 |
| 10 | Orman ürünlerinin besinsel ve ekonomik önemini açıklama | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 4 | 2 | 2 |
| 11 | Tanen, boya, kauçuk, zamk ve reçine bitkilerinin ekonomik önemini açıklama | 5 | 4 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 |
| 12 | Mum elde edilen bitkilerin ekonomik önemini açıklama | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 4 | 3 | 3 | 2 | 2 |
| 13 | Baharat bitkilerinin besinsel ve ekonomik önemini açıklama | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 |
| 14 | Uyarıcı bitkilerin ekonomik önemini açıklama | 5 | 5 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 4 | 2 | 3 | 2 | 2 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| Toplam | 0 |
| Toplam | 0 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 115 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,6 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||