| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Mikroteknik | BIY 229 | 3 | 2 + 1 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. CANSU AKBULUT |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. CANSU AKBULUT, |
| Dersin Yardımcıları | Bölüm araştırma görevlileri |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | Preparat hazırlama tekniklerini ve doku takibi aşamalarını öğrenme |
| Dersin İçeriği | Mikroteknik, mikroskop tipleri, tespit, dehidrasyon, şeffaflaştırma, gömme, kesit alma, boyama, histokimya, immünohistokimya ve immünositokimya |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Fiksasyon ve fiksatif tipleri hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, | Kısa Cevaplı Testler, |
| 2 | Histokimya, İmmünohistokimya ve İmmünositokimyasal çalışma prensiplerini bilirler. | Anlatım, Soru-Cevap, | Kısa Cevaplı Testler, |
| 3 | Dekalsifikasyon, maserasyon, dehidrasyon, şeffaflaştırma, gömme gibi aşamaları bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Kısa Cevaplı Testler, |
| 4 | Parafine gömülü bloklardan kesit almayı öğrenir | Bireysel Çalışma, | Sözlü Sınavlar, |
| 5 | Doku boyaları hakkında bilgi sahibi olur. | ||
| 6 | Özel metodları öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Kısa Cevaplı Testler, |
| 7 | Mikroskobi ve mikroskop çeşitlerinin kullanım amaçları ile ilgili bilgi sahibi olur |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Mikroteknik dersine giriş | |
| 2 | Mikroskobi teknikleri | |
| 3 | Mikroteknikte preparat hazırlama basamakları | |
| 4 | Fiksasyon (tespit) | |
| 5 | Fiksasyon (tespit) - devam | |
| 6 | Dekalsifikasyon, maserasyon | |
| 7 | Dehidrasyon, şeffaflaştırma, gömme | |
| 8 | Histolojik boyalar | |
| 9 | Ara sınav | |
| 10 | Preparat yapma yöntemleri | |
| 11 | Performans Görevi - Seminer | |
| 12 | Performans Görevi - Seminer | |
| 13 | Performans Görevi - Seminer | |
| 14 | Performans Görevi - Seminer |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Mikropreparasyon yöntemleri, Neriman Ozban, İÜ Fen Fak. Yayınları Histolojik Boyama Teknikleri Başvuru Kitabı, Ramazan Demir, Palme Yayınları |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Biyoloji alanındaki en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma ve bunları kullanabilme | X | |||||
| 2 | Biyoloji alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme gibi yetkinlikler kazanma | X | |||||
| 3 | Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebileceğini gösterebilme | X | |||||
| 4 | Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda çözüm üretebilme. | X | |||||
| 5 | Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanma | X | |||||
| 6 | Biyoloji ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme, kuramsal ve uygulamalı bilgilerini alanlarında kullanabilme becerisi | ||||||
| 7 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak ve veri tabanları gibi bileşim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenme. | X | |||||
| 8 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma özgüvenini kazanma. | X | |||||
| 9 | Biyoloji alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme ve yabancı dil bilgisine sahip olma | ||||||
| 10 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanma. | ||||||
| 11 | Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olma. | ||||||
| 12 | Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi konularında yeterli bilgi ve bilinci kazanma ve alan dışı ders alma | ||||||
| 13 | Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olma. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Fiksasyon ve fiksatif tipleri hakkında bilgi sahibi olur. | 5 | 5 | 3 | 3 | 5 | 0 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| 2 | Histokimya, İmmünohistokimya ve İmmünositokimyasal çalışma prensiplerini bilirler. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 1 | 3 | 0 | 0 | 0 |
| 3 | Dekalsifikasyon, maserasyon, dehidrasyon, şeffaflaştırma, gömme gibi aşamaları bilir. | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 1 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| 4 | Parafine gömülü bloklardan kesit almayı öğrenir | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 4 | 0 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| 5 | Doku boyaları hakkında bilgi sahibi olur. | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | ||||||||
| 6 | Özel metodları öğrenir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 0 | 4 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 |
| 7 | Mikroskobi ve mikroskop çeşitlerinin kullanım amaçları ile ilgili bilgi sahibi olur | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 70 |
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 30 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
| Toplam İş Yükü | 118 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,72 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||