| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Tohumsuz Bitkiler Sistematiği | BIY 203 | 3 | 2 + 2 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. TUĞBA ONGUN SEVİNDİK |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. TUĞBA ONGUN SEVİNDİK, |
| Dersin Yardımcıları | Bölüm araştırma görevlileri |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
| Dersin Amacı | Tohumsuz bitkilerin genel özellikleri, yaşama ortamları, ekonomik önemleri, üreme şekilleri ve sistematiği hakkında bilgi sahibi olma |
| Dersin İçeriği | Tohumsuz bitkilerin genel özellikleri, yaşama ortamları, ekonomik önemleri, üreme şekilleri ve sistematiği |
| Kalkınma Amaçları |
|---|
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Tohumsuz bitkiler ile ilgili kavramlar bilgisi | ||
| 2 | Tohumsuz bitkilerin genel özelliklerini, yaşama ortamlarını öğrenebilme | ||
| 3 | Tohumsuz bitkilerin ekonomik önemlerini, üreme şekillerini öğrenebilme | ||
| 4 | Tohumsuz bitkilerde bulunan canlı gruplarını ayırt edebilme | ||
| 5 | Tohumsuz bitkilerde bulunan canlı gruplarının bilimsel adlarını mikroskopta ve arazide görünce söyleyebilme | ||
| 6 | Tohumsuz bitkilerdeki canlı gruplarını biyoteknoloji çalışmalarına entegre edebilme |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Tohumsuz bitkilerin sistematiği ve sistematiğin tarihi gelişimi | |
| 2 | Alglerin tanımlanması, genel özellikleri, yaşama ortamları, ekonomik önemi, üreme şekilleri | |
| 3 | Cyanobacteria divizyosunun genel özellikleri ve sistematiği, Chlorophyta divizyosunun genel özellikleri ve sistematiği | |
| 4 | Charophyta divizyosunun genel özellikleri ve sistematiği, Euglenophyta divizyosunun genel özellikleri ve sistematiği | |
| 5 | Dinophyta (Dinoflagellata) divizyosunun genel özellikleri ve sistematiği, Bacillariophyta divizyosunun genel özellikleri ve sistematiği | |
| 6 | Chrysophyta divizyosunun genel özellikleri ve sistematiği, Cryptophyta divizyosunun genel özellikleri ve sistematiği | |
| 7 | Heterokontophyta divizyosunun genel özellikleri ve sistematiği, Rhodophyta divizyosunun genel özellikleri ve sistematiği | |
| 8 | Haptophyta divizyosunun genel özellikleri ve sistematiği | |
| 9 | Mantarların tanımlanması, genel özellikleri, yaşama ortamları, ekonomik önemi, üreme şekilleri | |
| 10 | Myxomycota divizyosunun genel özellikleri ve sistematiği, Chytridiomycota divizyosunun genel özellikleri ve sistematiği, Oomycota divizyosunun genel özellikleri ve sistematiği, Zygomycota divizyosunun genel özellikleri ve sistematiği | |
| 11 | Ascomycota divizyosunun genel özellikleri ve sistematiği, Basidiomycota divizyosunun genel özellikleri ve sistematiği, Deuteromycota divizyosunun genel özellikleri ve sistematiği | |
| 12 | Likenlerin tanımlanması, genel özellikleri, yaşama ortamları, ekonomik önemi, üreme şekilleri ve sistematiği | |
| 13 | Karayosunlarının tanımlanması, genel özellikleri, yaşama ortamları, ekonomik önemi, üreme şekilleri ve sistematiği | |
| 14 | Eğreltilerin tanımlanması, genel özellikleri, yaşama ortamları, ekonomik önemi, üreme şekilleri ve sistematiği |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Altuner, Z. Sistematik Botanik-1, Aktif Yayınevi, 7. Baskı, Tokat, 2007. Altuner, Z. Sistematik Botanik-2, Aktif Yayınevi, 8. Baskı, Tokat, 2009. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Biyoloji alanındaki en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma ve bunları kullanabilme | X | |||||
| 2 | Biyoloji alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme gibi yetkinlikler kazanma | X | |||||
| 3 | Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebileceğini gösterebilme | X | |||||
| 4 | Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda çözüm üretebilme. | X | |||||
| 5 | Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanma | X | |||||
| 6 | Biyoloji ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme, kuramsal ve uygulamalı bilgilerini alanlarında kullanabilme becerisi | X | |||||
| 7 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak ve veri tabanları gibi bileşim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenme. | X | |||||
| 8 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma özgüvenini kazanma. | X | |||||
| 9 | Biyoloji alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme ve yabancı dil bilgisine sahip olma | X | |||||
| 10 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanma. | X | |||||
| 11 | Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olma. | X | |||||
| 12 | Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi konularında yeterli bilgi ve bilinci kazanma ve alan dışı ders alma | X | |||||
| 13 | Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olma. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Tohumsuz bitkiler ile ilgili kavramlar bilgisi | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 1 | 3 | 5 | 1 | 2 |
| 2 | Tohumsuz bitkilerin genel özelliklerini, yaşama ortamlarını öğrenebilme | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 1 | 3 | 5 | 1 | 2 |
| 3 | Tohumsuz bitkilerin ekonomik önemlerini, üreme şekillerini öğrenebilme | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 1 | 3 | 5 | 1 | 2 |
| 4 | Tohumsuz bitkilerde bulunan canlı gruplarını ayırt edebilme | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 1 | 3 | 5 | 1 | 2 |
| 5 | Tohumsuz bitkilerde bulunan canlı gruplarının bilimsel adlarını mikroskopta ve arazide görünce söyleyebilme | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 1 | 3 | 5 | 1 | 2 |
| 6 | Tohumsuz bitkilerdeki canlı gruplarını biyoteknoloji çalışmalarına entegre edebilme | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 1 | 3 | 5 | 1 | 2 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 60 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Performans Görevi (Laboratuvar) | 16 | 2 | 32 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 126 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,04 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||