| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Bağışıklık Sistemi | BIY 445 | 7 | 2 + 0 | 2 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. NAZAN DENİZ YÖN ERTUĞ |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Bölüm Araştırma Görevlileri |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bağışıklık sistemin genel özellikleri, görev yapan hücreleri ve organların biyolojik yapısı ve görevleri, antijen ve antikor ilişkileri ve test yöntemleri konusunda öğrencileri bilgilendirmek |
| Dersin İçeriği |
| Kalkınma Amaçları |
|---|
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Bağışıklık sistemi ile ilgili genel kavramları anlar; | Soru-Cevap, | Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 2 | Bağışıklık sistemi doku ve hücreleri ve işlevlerini öğrenir | Tartışma, | Çoktan Seçmeli Testler, |
| 3 | Hücresel ve humoral bağışıklık mekanizmaları ile ilgili bilgi sahibi olur; | Problem Çözme, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Performans Değerlendirme, |
| 4 | Bağışıklık yanıtı ve kompleman sistemi kavrar; | Problem Çözme, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 5 | İnflamasyon ve bağışıklık sistemi yanıtlarını öğrenir; | Soru-Cevap, Tartışma, | Kısa Cevaplı Testler, |
| 6 | Bazı laboratuvar testlerini ve yeni teknolojiler ile ilgili bilgileri edinir; | Problem Çözme, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Bağışıklık sistemine giriş ve tarihçesi | |
| 2 | Bağışıklık sisteminin organ, doku ve hücreleri | |
| 3 | Antijenler ve antikorlar | |
| 4 | Humoral Bağışıklık | |
| 5 | Hücresel Bağışıklık | |
| 6 | Bağışık Yanıt Oluşumu Mekanizması | |
| 7 | Kompleman Sistemi | |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Lenfositler, sitokinler ve İmmun toleras | |
| 10 | Aşılar ve Serumlar | |
| 11 | İnflamasyon ve enfeksiyonlar | |
| 12 | Bağışıklık sistemi hastalıkları ve Otoimmunite | |
| 13 | Seroloji ve Temel laboratuvar teknikleri | |
| 14 | Yeni Teknolojiler ve Monoklonal antikor ile üretilen İlaçlar |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Temel İmmünoloji, 2015, Abbas, Güneş Tıp Kitabevleri, Ankara |
| Ders Kaynakları | Hunt, D.M. (2015). Influenza. In: Microbiology and Immunology Online, http://www.microbiologybook.org/mhunt/flu.htm. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Biyoloji alanındaki en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma ve bunları kullanabilme | X | |||||
| 2 | Biyoloji alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme gibi yetkinlikler kazanma | X | |||||
| 3 | Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebileceğini gösterebilme | X | |||||
| 4 | Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda çözüm üretebilme. | X | |||||
| 5 | Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanma | X | |||||
| 6 | Biyoloji ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme, kuramsal ve uygulamalı bilgilerini alanlarında kullanabilme becerisi | X | |||||
| 7 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak ve veri tabanları gibi bileşim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenme. | X | |||||
| 8 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma özgüvenini kazanma. | X | |||||
| 9 | Biyoloji alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme ve yabancı dil bilgisine sahip olma | X | |||||
| 10 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanma. | X | |||||
| 11 | Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olma. | X | |||||
| 12 | Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi konularında yeterli bilgi ve bilinci kazanma ve alan dışı ders alma | X | |||||
| 13 | Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olma. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Bağışıklık sistemi ile ilgili genel kavramları anlar; | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | |||||||
| 2 | Bağışıklık sistemi doku ve hücreleri ve işlevlerini öğrenir | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | ||||||
| 3 | Hücresel ve humoral bağışıklık mekanizmaları ile ilgili bilgi sahibi olur; | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | |||||||
| 4 | Bağışıklık yanıtı ve kompleman sistemi kavrar; | 4 | 5 | 3 | 5 | 3 | 4 | 3 | ||||||
| 5 | İnflamasyon ve bağışıklık sistemi yanıtlarını öğrenir; | 5 | 3 | 5 | 3 | 4 | ||||||||
| 6 | Bazı laboratuvar testlerini ve yeni teknolojiler ile ilgili bilgileri edinir; | 3 | 5 | 4 | 5 | 2 | 4 | 3 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 244 |
| Toplam | 294 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 94 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,76 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||