| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Kök Hücre Biyolojisi | BIY 438 | 8 | 2 + 0 | 2 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. CANSU AKBULUT |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
| Dersin Amacı | Kök hücre kavramının, kök hücre tiplerinin, kök hücrelerin izolasyonunun ve bu hücrelerin hastalıkların tedavisindeki rolünün incelenmesi amaçlanmaktadır |
| Dersin İçeriği | Kök hücre kavramı, kök hücrelerin genel özellikleri, kök hücre çeşitleri, kök hücre eldesi ve uygulama alanları |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Kök hücre kavramı hakkında bilgi sahibi olur. | Deney ve Laboratuvar, Gösterip Yaptırma, | Kısa Cevaplı Testler, |
| 2 | Kök hücrelerin genel özelliklerini öğrenir. | Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 3 | Plastisiteyi anlar. | Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 4 | Kök hücre çeşitlerini öğrenir. | Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 5 | Kök hücrelerin klinik uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur. | Soru-Cevap, Anlatım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Kök hücre kavramı ve kök hücrelerin genel özellikleri | |
| 2 | Kök hücre gelişim basamakları | |
| 3 | Kök hücre çeşitleri ve embriyogenezin evreleri | |
| 4 | Plastisite ve kök hücre belirteçleri | |
| 5 | Embriyonik kök hücrelerin kaynakları ve uygulama alanları | |
| 6 | Hematopoietik kök hücreler, uygulama alanları ve kordon kanı bankacılığı | |
| 7 | Erişkin kök hücreleri | |
| 8 | İndüklenebilen kök hücreler ve uygulama alanları | |
| 9 | Ara sınav | |
| 10 | Kök hücre çalışmalarında etik | |
| 11 | Kök hücre ve gen tedavisi | |
| 12 | Kanser kök hücreleri | |
| 13 | Hayvanlarda kök hücre uygulamaları | |
| 14 | Kök hücre izolasyonu ve klinik uygulamalar |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Biyoloji alanındaki en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma ve bunları kullanabilme | X | |||||
| 2 | Biyoloji alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme gibi yetkinlikler kazanma | X | |||||
| 3 | Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebileceğini gösterebilme | X | |||||
| 4 | Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda çözüm üretebilme. | X | |||||
| 5 | Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanma | X | |||||
| 6 | Biyoloji ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme, kuramsal ve uygulamalı bilgilerini alanlarında kullanabilme becerisi | X | |||||
| 7 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak ve veri tabanları gibi bileşim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenme. | X | |||||
| 8 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma özgüvenini kazanma. | X | |||||
| 9 | Biyoloji alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme ve yabancı dil bilgisine sahip olma | ||||||
| 10 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanma. | ||||||
| 11 | Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olma. | ||||||
| 12 | Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi konularında yeterli bilgi ve bilinci kazanma ve alan dışı ders alma | ||||||
| 13 | Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olma. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Kök hücre kavramı hakkında bilgi sahibi olur. | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 2 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 |
| 2 | Kök hücrelerin genel özelliklerini öğrenir. | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 2 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 |
| 3 | Plastisiteyi anlar. | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 2 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 |
| 4 | Kök hücre çeşitlerini öğrenir. | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 2 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 |
| 5 | Kök hücrelerin klinik uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur. | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 2 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
| Final | 1 | 40 | 40 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Toplam İş Yükü | 134 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,36 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||