| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Ekoloji | BIY 108 | 2 | 3 + 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MORTEZA NADERI |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Bölümün araştırma görevlileri |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
| Dersin Amacı | Ekolojinin temel kavram ve kuramları paralelinde populasyon biyolojisi, ekosistem biyolojisi ve komunite biyolojisi alanlarında bilgi sahibi olma |
| Dersin İçeriği | Tür, populasyon ve komunite düzeyinde canlıların birbirleri ve cansız çevreleri ile olan ilişkileri |
| Kalkınma Amaçları |
|---|
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Ekosistem ve ekosistemi oluşturan ögeleri öğrenme | Anlatım, | |
| 2 | Ekolojik temel kavramları öğrenme | Anlatım, | |
| 3 | Populasyon, ekosistem ve komunite biyolojisinin yapısal ve fonksiyonel özelliklerini öğrenebilme | Anlatım, | |
| 4 | Günümüz dünyasının çevre sorunlarını öğrenme | Anlatım, | |
| 5 | Canlıların birbirleriyle ve çevresiyle olan ilişkilerini öğrenme | Anlatım, | |
| 6 | Peyzaj ekolojisini öğrenme |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Ekolojinin Konusu ve kapsamı | |
| 2 | Ekolojide Temel Kuram ve Kavramlar | |
| 3 | Abiotik Faktörler (İklimsel) | |
| 4 | Abiotik Faktörler (İklimsel Olmayan) | |
| 5 | Edafik Faktörler | |
| 6 | Biotik Faktörler | |
| 7 | Komunite ve Tipleri | |
| 8 | Komunitelerin Özellikleri | |
| 9 | Ara sınav | |
| 10 | Komunitedeki Değişimler (Süksesyon) | |
| 11 | Ekosistemin Ögeleri | |
| 12 | Ekosistemin İşlevsel Özellikleri | |
| 13 | Ekositemlerde Madde Döngüsü | |
| 14 | Peyzaj Ekolojisi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | 1. Prof. Dr. Ahmet Kocataş, "Ekoloji ve Çevre Biyolojisi", Ege Üniversitesi Basımevi, 1996 2. Eugene P. Odum ve Gary W. Barret, "Ekolojinin Temel İlkeleri (Çeviri Editörü: Prof. Dr. Kani Işık)", Palme Yayıncılık, Ankara, 2008 |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Biyoloji alanındaki en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma ve bunları kullanabilme | X | |||||
| 2 | Biyoloji alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme gibi yetkinlikler kazanma | X | |||||
| 3 | Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebileceğini gösterebilme | X | |||||
| 4 | Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda çözüm üretebilme. | X | |||||
| 5 | Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanma | X | |||||
| 6 | Biyoloji ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme, kuramsal ve uygulamalı bilgilerini alanlarında kullanabilme becerisi | X | |||||
| 7 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak ve veri tabanları gibi bileşim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenme. | X | |||||
| 8 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma özgüvenini kazanma. | X | |||||
| 9 | Biyoloji alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme ve yabancı dil bilgisine sahip olma | X | |||||
| 10 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanma. | X | |||||
| 11 | Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olma. | X | |||||
| 12 | Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi konularında yeterli bilgi ve bilinci kazanma ve alan dışı ders alma | ||||||
| 13 | Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olma. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Ekosistem ve ekosistemi oluşturan ögeleri öğrenme | 5 | 4 | |||||||||||
| 2 | Ekolojik temel kavramları öğrenme | 5 | 4 | |||||||||||
| 3 | Populasyon, ekosistem ve komunite biyolojisinin yapısal ve fonksiyonel özelliklerini öğrenebilme | 5 | 4 | 2 | 1 | 1 | 3 | |||||||
| 4 | Günümüz dünyasının çevre sorunlarını öğrenme | 3 | 3 | 1 | 5 | 3 | ||||||||
| 5 | Canlıların birbirleriyle ve çevresiyle olan ilişkilerini öğrenme | 4 | 4 | 2 | 2 | 1 | 2 | 3 | ||||||
| 6 | Peyzaj ekolojisini öğrenme | 2 | 1 | 1 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| Toplam | 0 |
| Toplam | 0 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Final | 1 | 13 | 13 |
| Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
| Toplam İş Yükü | 113 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,52 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||