| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Bitirme Çalışması | BIY 498 | 8 | 0 + 4 | 4 | 10 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HÜSEYİN AKSOY |
| Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi SEZEN TOKSOY KÖSEOĞLU, |
| Dersin Yardımcıları | Bölüm Öğretim Üyeleri |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | Öğrencilere bilimsel çalışma nasıl yapılır ve değerlendirilir, uygulamalı olarak öğretmek. |
| Dersin İçeriği | Proje tasarlama ve gerçekleştirme, hipotez kurma, deney yapma, verilerin değerlendirilmesi ve analizi, sonuçların yorumlanması ve sunumu
|
| Kalkınma Amaçları |
|---|
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Proje yazımı ile ilgili bilgi edinir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
| 2 | Proje tasarlama ve gerçekleştirme becerisi kazanır. | Anlatım, | Sözlü Sınavlar, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 3 | Hipotezi test etmek ve doğrulamak için yeterli deneysel yöntem becerisine sahip olur. | Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 4 | Elde edilen verileri yorumlar, sonuçlandırır ve sunar. | Tartışma, Grupla Çalışma, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Araştırmanın ve bitirme çalışmasının tanımı | |
| 2 | Araştırmanın nitelikleri | |
| 3 | Literatür tarama | |
| 4 | Literatür tarama | |
| 5 | Araştırma konusunun belirlenmesi | |
| 6 | Hipotez kurma ve deneysel yöntemlerin belirlenmesi | |
| 7 | Verilerin tasnif edilmesi ve değerlendirilmesi | |
| 8 | Verilerin tasnif edilmesi ve değerlendirilmesi | |
| 9 | Ara sınav | |
| 10 | Verilerin tasnif edilmesi ve değerlendirilmesi | |
| 11 | Bitirme çalışmasının yazımı | |
| 12 | Bitirme çalışmasının yazımı | |
| 13 | Bitirme çalışmasının yazımı | |
| 14 | Yapılan çalışmanın ilgili öğretim üyesi ile değerlendirilip bitirme çalışmasının sonuçlandırılması |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Biyoloji alanındaki en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma ve bunları kullanabilme | X | |||||
| 2 | Biyoloji alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme gibi yetkinlikler kazanma | X | |||||
| 3 | Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebileceğini gösterebilme | X | |||||
| 4 | Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda çözüm üretebilme. | X | |||||
| 5 | Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanma | X | |||||
| 6 | Biyoloji ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme, kuramsal ve uygulamalı bilgilerini alanlarında kullanabilme becerisi | X | |||||
| 7 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak ve veri tabanları gibi bileşim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenme. | X | |||||
| 8 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma özgüvenini kazanma. | X | |||||
| 9 | Biyoloji alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme ve yabancı dil bilgisine sahip olma | X | |||||
| 10 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanma. | X | |||||
| 11 | Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olma. | X | |||||
| 12 | Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi konularında yeterli bilgi ve bilinci kazanma ve alan dışı ders alma | X | |||||
| 13 | Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olma. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Proje yazımı ile ilgili bilgi edinir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 |
| 2 | Proje tasarlama ve gerçekleştirme becerisi kazanır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 |
| 3 | Hipotezi test etmek ve doğrulamak için yeterli deneysel yöntem becerisine sahip olur. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 |
| 4 | Elde edilen verileri yorumlar, sonuçlandırır ve sunar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Proje / Tasarım | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 4 | 56 |
| Proje / Tasarım | 1 | 90 | 90 |
| Final | 1 | 100 | 100 |
| Toplam İş Yükü | 246 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 9,84 | ||
| dersAKTSKredisi | 10 | ||