| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Türkiye Vejetasyonu | BIY 327 | 5 | 2 + 0 | 2 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | YOK |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MEHMET SAĞIROĞLU |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. MEHMET SAĞIROĞLU, |
| Dersin Yardımcıları | Bölüm Araştırma Görevlileri |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Türkiye vejetasyonunu sınıflandırılmış şekliyle sınıf, takım, alyans düzeyinde özellikleriyle birlikte tanıtmak |
| Dersin İçeriği | Türkiye’deki bitki formasyonları, bunların sınıflandırılması; Karadeniz ormanları, Akdeniz ormanları, Doğu ve İç Anadolu ormanları; sınıf, takım ve alyans düzeyindeki sintaksonlar ve dağılışları, bunların karakter türleri. |
| Kalkınma Amaçları |
|---|
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Vejetasyonla ilgili temel kavramlarını öğrenir. | Anlatım, | |
| 2 | Yurdumuzun flora ve vejetasyon oluşumunu diğer disiplinlerle ilişkilendirebilir. | Anlatım, | |
| 3 | Güncel yaşamda doğadaki bitki çeşitliliğini sorgulayabilir. | Anlatım, | |
| 4 | Tür üstü biyolojik sistemlerin algılayabilir. | Anlatım, | Kısa Cevaplı Testler, Doğru Yanlış Testleri, |
| 5 | Doğal kaynak yönetimini kavrar. | Anlatım, | |
| 6 | Önemli ekosistem bileşenlerinin nicel değerlendirilmesini yapabilir. | Anlatım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Black Sea Sahil Kesimi | |
| 2 | Black Sea Yüksek Dağ Vejetasyonu | |
| 3 | Doğu Black Sea Yüksek Dağ Çayırları | |
| 4 | Akdeniz Sahil Kesimi | |
| 5 | Akdeniz Yüksek Dağ Vejetasyonu | |
| 6 | Maki ve Frigana | |
| 7 | Bozkırlar | |
| 8 | Tuzlu Topraklar (Halofitler) | |
| 9 | Ara Sınav | |
| 10 | Dere Kenarları (Ripariyan Vejetasyon) | |
| 11 | Kıyı Kumulları | |
| 12 | Alpin Vejetasyon | |
| 13 | Kaya (Rupikol) Vejetasyonu | |
| 14 | Gener Tekrar |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Akman, Y., Ketenoğlu, O., Geven, F., Vejetasyon Ekolojisi ve Araştırma Metodları Akman, Y., 1995-Türkiye orman vejetasyonu. Ankara. |
| Ders Kaynakları | Çetik, A. R., 1985-Türkiye vejetasyonu İç Anadolu’nun vejetasyonu ve Ekolojisi. Selçuk Üniv. Konya. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Biyoloji alanındaki en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma ve bunları kullanabilme | X | |||||
| 2 | Biyoloji alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme gibi yetkinlikler kazanma | X | |||||
| 3 | Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebileceğini gösterebilme | X | |||||
| 4 | Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda çözüm üretebilme. | X | |||||
| 5 | Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanma | X | |||||
| 6 | Biyoloji ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme, kuramsal ve uygulamalı bilgilerini alanlarında kullanabilme becerisi | X | |||||
| 7 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak ve veri tabanları gibi bileşim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenme. | X | |||||
| 8 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma özgüvenini kazanma. | X | |||||
| 9 | Biyoloji alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme ve yabancı dil bilgisine sahip olma | X | |||||
| 10 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanma. | X | |||||
| 11 | Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olma. | X | |||||
| 12 | Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi konularında yeterli bilgi ve bilinci kazanma ve alan dışı ders alma | X | |||||
| 13 | Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olma. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Vejetasyonla ilgili temel kavramlarını öğrenir. | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | 5 | 3 | 4 | 3 | 4 | 2 | 5 |
| 2 | Yurdumuzun flora ve vejetasyon oluşumunu diğer disiplinlerle ilişkilendirebilir. | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 |
| 3 | Güncel yaşamda doğadaki bitki çeşitliliğini sorgulayabilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 |
| 4 | Tür üstü biyolojik sistemlerin algılayabilir. | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 2 | 4 | 4 |
| 5 | Doğal kaynak yönetimini kavrar. | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 |
| 6 | Önemli ekosistem bileşenlerinin nicel değerlendirilmesini yapabilir. | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 5 | 4 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 80 |
| 1. Ödev | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Ödev | 1 | 6 | 6 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 5 | 5 |
| Performans Görevi (Seminer) | 2 | 6 | 12 |
| Proje / Tasarım | 2 | 6 | 12 |
| Sözlü Sınav | 4 | 6 | 24 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 4 | 6 | 24 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 2 | 28 |
| Toplam İş Yükü | 151 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||