| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Bitki Metabolitleri | BIY 317 | 5 | 2 + 0 | 2 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | YOK |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ALİ DOĞRU |
| Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi SEZEN TOKSOY KÖSEOĞLU, |
| Dersin Yardımcıları | Bölüm Araştırma Görevlileri |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bitkilerdeki primer ve sekonder metabolitler ve bunların bitki hücrelerindeki metabolizmalarının öğrencilere kavratılması |
| Dersin İçeriği | Bitki hücrelerindeki primer ve sekonder metabolitler, bunların sentez ve parçalanma reaksiyonları ve fizyolojik fonksiyonları |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Bitkilerdeki primer ve sekonder metabolitleri tanımlar ve ayırt eder. | Anlatım, Soru-Cevap, | Boşluk Doldurma Testleri, |
| 2 | Primer ve sekonder metabolitlerin bitki hücrelerindeki sentez mekanizmalarını tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, | Boşluk Doldurma Testleri, |
| 3 | Primer ve sekonder metabolitlerin bitki hücrelerindeki katabolizma reaksiyonlarını tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, | Boşluk Doldurma Testleri, |
| 4 | Primer ve sekonder metabolitlerin bitki hücrelerindeki fizyolojik fonsiyonlarını tanımlar ve ayırt eder. | Anlatım, | Doğru Yanlış Testleri, Boşluk Doldurma Testleri, |
| 5 | Primer ve sekonder metabolitlerin bitki büyüme ve gelişmesindeki rollerini tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, | Boşluk Doldurma Testleri, |
| 6 | Primer ve sekonder metabolitlerin bitkilerde stres savunmasındaki rollerini tanımlar | Soru-Cevap, Anlatım, | Boşluk Doldurma Testleri, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Bitkilerdeki Primer Metabolitler | |
| 2 | Karbohidratlar | |
| 3 | Lipidler | |
| 4 | Proteinler | |
| 5 | Nükleik Asitler | |
| 6 | Bitkilerde Sekonder Metabolitler | |
| 7 | Kütin ve Süberin | |
| 8 | Terpenler | |
| 9 | Ara Sınav | |
| 10 | Fenolik Bileşikler | |
| 11 | Antosiyaninler | |
| 12 | Azotlu Bileşikler | |
| 13 | Salisilik Asit ve Jasmonik Asit | |
| 14 | Brassinosteroidler |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | 1- Taiz L., Zeiger E., Plant Physiology, Sinauer Associates Publisher, Sunderland, Massachusetts, 1998. 2- Bowsher, C., Steer, M., Tobin, A. (2008). Plant biochemistry. Garland Science, Taylor & Francis Group. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Biyoloji alanındaki en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma ve bunları kullanabilme | X | |||||
| 2 | Biyoloji alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme gibi yetkinlikler kazanma | X | |||||
| 3 | Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebileceğini gösterebilme | X | |||||
| 4 | Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda çözüm üretebilme. | X | |||||
| 5 | Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanma | X | |||||
| 6 | Biyoloji ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme, kuramsal ve uygulamalı bilgilerini alanlarında kullanabilme becerisi | X | |||||
| 7 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak ve veri tabanları gibi bileşim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenme. | X | |||||
| 8 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma özgüvenini kazanma. | X | |||||
| 9 | Biyoloji alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme ve yabancı dil bilgisine sahip olma | X | |||||
| 10 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanma. | X | |||||
| 11 | Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olma. | X | |||||
| 12 | Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi konularında yeterli bilgi ve bilinci kazanma ve alan dışı ders alma | X | |||||
| 13 | Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olma. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Bitkilerdeki primer ve sekonder metabolitleri tanımlar ve ayırt eder. | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 |
| 2 | Primer ve sekonder metabolitlerin bitki hücrelerindeki sentez mekanizmalarını tanımlar | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 |
| 3 | Primer ve sekonder metabolitlerin bitki hücrelerindeki katabolizma reaksiyonlarını tanımlar | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 |
| 4 | Primer ve sekonder metabolitlerin bitki hücrelerindeki fizyolojik fonsiyonlarını tanımlar ve ayırt eder. | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 |
| 5 | Primer ve sekonder metabolitlerin bitki büyüme ve gelişmesindeki rollerini tanımlar | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 |
| 6 | Primer ve sekonder metabolitlerin bitkilerde stres savunmasındaki rollerini tanımlar | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Kısa Sınav | 15 |
| 2. Kısa Sınav | 15 |
| 1. Ödev | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
| Ödev | 1 | 5 | 5 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 94 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,76 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||