| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Elektron Mikroskobu Teknikleri | BIY 222 | 4 | 2 + 0 | 2 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | YOK |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. NAZAN DENİZ YÖN ERTUĞ |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | Lisans öğrencilerine Taramalı Elektron Mikroskobu ve bu mikroskopta kullanılan yöntemlerin öğretilmesi |
| Dersin İçeriği | Taramalı Elektron Mikroskobu (SEM) ve özellikleri; Taramalı Elektron Mikroskobu için sert ve yumuşak dokuların hazırlanması; doku parçalarının alınması, tespit, yıkama, sudan kurtarma, metotları (havada, vakumda kritik noktada kurutma metotları); numunelerin yerleştirilmesi, kaplanması, SEM´de incelenmesi |
| Kalkınma Amaçları |
|---|
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Tarama Elektron Mikroskobunu (SEM) ve özelliklerini tanır | Anlatım, | |
| 2 | Taramalı Elektron Mikroskobu için sert ve yumuşak dokuların hazırlanmasını bilir | Anlatım, | |
| 3 | Numunelerin yerleştirilmesi, kaplanması, SEM´de incelenmesine ait yöntemlerin bilir | Anlatım, | |
| 4 | Doku parçalarının alınması, tespit, yıkama metotlarını öğrenir | Anlatım, Bireysel Çalışma, | |
| 5 | Sudan kurtarma (havada, vakumda kritik noktada kurutma metotları) metotlarını ögrenir | Anlatım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Elektron Mikroskobu Tipleri ve Özellikleri, Kullanılma Alanları | |
| 2 | Taramalı Elektron Mikroskobu için Biyolojik Numunelerin Hazırlanması | |
| 3 | Taramalı Elektron Mikroskobu için Yumuşak Dokuların Hazırlanması | |
| 4 | Sert Örneklerin Hazırlanması | |
| 5 | Tespit Maddeleri ve Özellikleri | |
| 6 | Tespit İşlemleri | |
| 7 | Tamponlar ve Yıkama Solüsyonları | |
| 8 | Örneklerin Suyunu Alma İşlemleri | |
| 9 | Ara Sınav | |
| 10 | Örneklerin Kurutulma Teknikleri | |
| 11 | Örneklerin Kurutulma Teknikleri | |
| 12 | Örneklerin Stublara Yerleştirilmesi | |
| 13 | Örneklerin Kaplanması | |
| 14 | Örneklerin İncelenmesi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Elektron mikroskobu teknikleri ders notları |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Biyoloji alanındaki en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma ve bunları kullanabilme | X | |||||
| 2 | Biyoloji alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme gibi yetkinlikler kazanma | X | |||||
| 3 | Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebileceğini gösterebilme | X | |||||
| 4 | Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda çözüm üretebilme. | X | |||||
| 5 | Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanma | X | |||||
| 6 | Biyoloji ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme, kuramsal ve uygulamalı bilgilerini alanlarında kullanabilme becerisi | X | |||||
| 7 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak ve veri tabanları gibi bileşim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenme. | X | |||||
| 8 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma özgüvenini kazanma. | X | |||||
| 9 | Biyoloji alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme ve yabancı dil bilgisine sahip olma | X | |||||
| 10 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanma. | X | |||||
| 11 | Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olma. | X | |||||
| 12 | Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi konularında yeterli bilgi ve bilinci kazanma ve alan dışı ders alma | X | |||||
| 13 | Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olma. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Tarama Elektron Mikroskobunu (SEM) ve özelliklerini tanır | 5 | 3 | 2 | 2 | 4 | 2 | 3 | 3 | 4 | 4 | 2 | 4 | 3 |
| 2 | Taramalı Elektron Mikroskobu için sert ve yumuşak dokuların hazırlanmasını bilir | 5 | 4 | 3 | 2 | 1 | 1 | 2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 2 |
| 3 | Numunelerin yerleştirilmesi, kaplanması, SEM´de incelenmesine ait yöntemlerin bilir | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 |
| 4 | Doku parçalarının alınması, tespit, yıkama metotlarını öğrenir | 5 | 4 | 3 | 2 | 1 | 1 | 2 | 3 | 3 | 2 | 4 | 2 | 2 |
| 5 | Sudan kurtarma (havada, vakumda kritik noktada kurutma metotları) metotlarını ögrenir | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 4 | 2 | 2 | 3 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 2. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Ödev | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Kısa Sınav | 2 | 3 | 6 |
| Ödev | 1 | 2 | 2 |
| Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 2 | 2 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 89 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,56 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||