| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Genel Kimya | KIM 107 | 1 | 2 + 2 | 3 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | Yok |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ALİ KURU |
| Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi ALİ KURU, |
| Dersin Yardımcıları | Dersin verildiği bölümün asistanları. |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
| Dersin Amacı | Kimyanın temel metodolojisini ve kalitatif kavramların kantitatif sonuçlara götürmesini açıklayacak mantığı kazandırmaktır. |
| Dersin İçeriği | Atom ve yapısı, kimyasal hesaplamalar, periyodik cetvel, kimyasal baglar, maddenin halleri, çözeltiler, kimyasal kinetik, kimyasal denge, termodinamik, asitler ve bazlar, elektrokimya. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Kimyanın temel kanunlarını, atomun yapısına ait kuramları, tanımlar. | Anlatım, Problem Çözme, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 2 | Moleküler yapılara ait özellikleri, bağ teorilerini, moleküller arası etkileşimleri ve bağ özelliklerini tanımlar. | Anlatım, Problem Çözme, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 3 | Kimyasal tepkimelerin stokimetrisini, enerji, entalpi ve ısı özelliklerini tanımlar. | Anlatım, Problem Çözme, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 4 | Maddenin yapısı ve hallerine ait özellikleri, davranışları tanımlar. | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 5 | Kimyasal kinetik, kimyasal denge ve termodinamik konularını yorumlar. | Anlatım, Problem Çözme, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 6 | Karşılaştığı kimyasal olayları, kimyanın temel kanunlarına uygular ve yorumlar. | Soru-Cevap, Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 7 | Sulu çözelti tiplerini ve çözelti derişimlerini tanımlar. | Problem Çözme, | Sözlü Sınavlar, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 8 | Asit ve bazları tanımlar. | Problem Çözme, | Sözlü Sınavlar, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Madde ve özellikleri | [1] Sayfa 1-40 |
| 2 | Atomun yapısı ve özellikleri | [1] Sayfa 41-80 |
| 3 | Periyodik Tablo | [1] Sayfa 81-120 |
| 4 | Kimyasal bağlar | [1] Sayfa 121-160 |
| 5 | Kimyasal reaksiyonlar ve hesaplamalar | [1] Sayfa 161-200 |
| 6 | Gazlar | [1] Sayfa 201-440 |
| 7 | Sıvılar | [1] Sayfa 241-280 |
| 8 | Katılar | [1] Sayfa 281-320 |
| 9 | Ara Sınav | |
| 10 | Sulu Çözelti Tepkimeleri ve Çözelti Derişimleri | [1] Sayfa 321-360 |
| 11 | Kimyasal Kinetik | [1] Sayfa 361-400 |
| 12 | Kimyasal Denge | [1] Sayfa 401-440 |
| 13 | Asitler ve bazlar | [1] Sayfa 441-480 |
| 14 | Termodinamik | [1] Sayfa 481-520 |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | [1] ERDİK, E., SARIKAYA, Y., Temel Üniversite Kimyası, Gazi Kitabevi, Ankara, 2014. |
| Ders Kaynakları | [1] YILDIRIM, K, Kimya Ders Notları, Sakarya, 2019. [2] Kenneth W. WHITTEN , Raymond E. DAVIS , M. Larry PECK, KİMYA - Chemistry Cilt 2, Nobel akademik Yayıncılık, Ankara, 2014. [3] AYDIN, A.O., SEVİNÇ, V., ŞENGİL, İ.A., Temel Kimya, Aşiyan Yayınları, Adapazarı, 2001. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Biyoloji alanındaki en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma ve bunları kullanabilme | X | |||||
| 2 | Biyoloji alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme gibi yetkinlikler kazanma | X | |||||
| 3 | Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebileceğini gösterebilme | X | |||||
| 4 | Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda çözüm üretebilme. | ||||||
| 5 | Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanma | X | |||||
| 6 | Biyoloji ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme, kuramsal ve uygulamalı bilgilerini alanlarında kullanabilme becerisi | X | |||||
| 7 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak ve veri tabanları gibi bileşim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenme. | X | |||||
| 8 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma özgüvenini kazanma. | X | |||||
| 9 | Biyoloji alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme ve yabancı dil bilgisine sahip olma | X | |||||
| 10 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanma. | X | |||||
| 11 | Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olma. | X | |||||
| 12 | Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi konularında yeterli bilgi ve bilinci kazanma ve alan dışı ders alma | X | |||||
| 13 | Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olma. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Kimyanın temel kanunlarını, atomun yapısına ait kuramları, tanımlar. | 0 | 0 | 4 | 0 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| 2 | Moleküler yapılara ait özellikleri, bağ teorilerini, moleküller arası etkileşimleri ve bağ özelliklerini tanımlar. | 0 | 0 | 4 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 0 | 0 | 1 | 1 |
| 3 | Kimyasal tepkimelerin stokimetrisini, enerji, entalpi ve ısı özelliklerini tanımlar. | 0 | 0 | 4 | 1 | 4 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| 4 | Maddenin yapısı ve hallerine ait özellikleri, davranışları tanımlar. | 3 | 3 | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 3 | 2 |
| 5 | Kimyasal kinetik, kimyasal denge ve termodinamik konularını yorumlar. | 1 | 1 | 4 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| 6 | Karşılaştığı kimyasal olayları, kimyanın temel kanunlarına uygular ve yorumlar. | 1 | 1 | 4 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| 7 | Sulu çözelti tiplerini ve çözelti derişimlerini tanımlar. | 1 | 2 | 4 | 2 | 4 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 1 |
| 8 | Asit ve bazları tanımlar. | 1 | 1 | 4 | 2 | 4 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Performans Görevi (Laboratuvar) | 20 |
| 1. Kısa Sınav | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
| Ödev | 1 | 5 | 5 |
| Final | 1 | 2 | 2 |
| Toplam İş Yükü | 109 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,36 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||