| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Mikrobiyal Fizyoloji | BIY 323 | 5 | 2 + 0 | 2 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | Yok |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HÜSEYİN AKSOY |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Bölüm Araştırma Görevlileri |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | Bakterilerin temel fizyolojik özelliklerinin, enerji metabolizmalarının, adaptasyonlarının, bakteri ekolojisinin ayrıntılı olarak incelenmesi ve tartışılması |
| Dersin İçeriği | Mikrobiyal çeşitlilik, farklı mikrobiyal metabolizmalar, bakteriyel solunum ve fotosentez, azot fiksasyonu, genetik adaptasyon, simbiyotik ilişkiler, bakteri ekolojisi. |
| Kalkınma Amaçları |
|---|
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Mikrobiyal çeşitliliğin önemini kavrar. | Anlatım, Tartışma, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 2 | Mikrobiyal dünyadaki farklı metabolizmaları öğrenir. | Anlatım, Tartışma, | |
| 3 | Azot fiksasyonunun metabolizmalarını ve biyosferdeki önemini kavrar. | Anlatım, Tartışma, | |
| 4 | Bakteriyel fotosentez ve solunumu öğrenir. | Anlatım, Tartışma, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Makromoleküler Sentez | |
| 2 | Yapısal Oluşum | |
| 3 | Bakteri Çoğalması, Çevresel Etkiler ve Stratejiler | |
| 4 | Enerji Metabolizması | |
| 5 | Bakteriyel Fotosentez, Bakteriyel Solunum | |
| 6 | Azot Fiksasyonu | |
| 7 | Simbiyotik İlişkiler | |
| 8 | Genetik Adaptasyon I: Genomlar, Plasmidler Mutasyonlar | |
| 9 | Ara Sınav | |
| 10 | Genetik Adaptasyon II: Transpozonlar ve Genetik Değişim | |
| 11 | Fizyolojik Adaptasyon: Enzim Aktivitesi Kontrolü ve Gen Ekspresyonu | |
| 12 | Fizyolojik Adaptasyona Önemli Örnekler | |
| 13 | Bakteri Ekolojisi | |
| 14 | Fizyolojik Çeşitliliğe Örnekler |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | 1- Michael T. Madigan, John M. Martinko, Jack Parker; Brock Biology Of Microorganisms 10th ed., Pearson Education International |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Biyoloji alanındaki en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma ve bunları kullanabilme | X | |||||
| 2 | Biyoloji alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme gibi yetkinlikler kazanma | X | |||||
| 3 | Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebileceğini gösterebilme | X | |||||
| 4 | Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda çözüm üretebilme. | ||||||
| 5 | Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanma | ||||||
| 6 | Biyoloji ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme, kuramsal ve uygulamalı bilgilerini alanlarında kullanabilme becerisi | ||||||
| 7 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak ve veri tabanları gibi bileşim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenme. | ||||||
| 8 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma özgüvenini kazanma. | ||||||
| 9 | Biyoloji alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme ve yabancı dil bilgisine sahip olma | ||||||
| 10 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanma. | X | |||||
| 11 | Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olma. | X | |||||
| 12 | Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi konularında yeterli bilgi ve bilinci kazanma ve alan dışı ders alma | X | |||||
| 13 | Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olma. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Mikrobiyal çeşitliliğin önemini kavrar. | 3 | 4 | 3 | 1 | 4 | 4 | 4 | ||||||
| 2 | Mikrobiyal dünyadaki farklı metabolizmaları öğrenir. | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | |||||||
| 3 | Azot fiksasyonunun metabolizmalarını ve biyosferdeki önemini kavrar. | 4 | 3 | 1 | 5 | |||||||||
| 4 | Bakteriyel fotosentez ve solunumu öğrenir. | 3 | 3 | 4 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Ödev | 30 |
| 2. Kısa Sınav | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
| Ödev | 1 | 5 | 5 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 104 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,16 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||