| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Sosyal Bilimler İçin Matematik I | SAU 505 | 0 | 3 + 0 | 3 | 3 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi EMRE KİŞİ | 
| Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi EMRE KİŞİ, | 
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Öğrencilerin mezuniyet sonrası başvuracakları merkezi sınavlara yönelik temel bilgileri kazandırmak | 
| Dersin İçeriği | Temel matematik konuları, sayılar, çarpanlara ayırma, eşitsizlikler, oran-orantı, denklem çözme, problem türleri ve çözümleri, kümeler | 
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Temel matematiksel bilgilerle akıl yürütme ve uygulayabilmek. | Problem Çözme, Beyin Fırtınası, | Çoktan Seçmeli Testler, | 
| 2 | Sayılarla ilgili temel matematik problemlerini çözebilmek. | Problem Çözme, | Çoktan Seçmeli Testler, Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, | 
| 3 | Problem cümlelerini yorumlamak ve çözümleyebilmek. | Bireysel Çalışma, Tartışma, | Çoktan Seçmeli Testler, | 
| 4 | Öğrencilerin analitik düşünme kabiliyetini artırmak ya da sağlamak | Problem Çözme, | Çoktan Seçmeli Testler, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Temel Kavramlar-Tek Çift Sayılar- Basamak Analizi | |
| 2 | Bölme-Bölünebilme | |
| 3 | Asal Çarpanlar- Ebob-Ekok | |
| 4 | Faktöriyel | |
| 5 | Rasyonel Sayılar- Ondalıklı Sayılar | |
| 6 | Özdeşlikler- Denklemler | |
| 7 | Çarpanlara Ayırma | |
| 8 | Basit Eşitsizlikler-Mutlak Değer | |
| 9 | Üslü Sayılar- Köklü Sayılar | |
| 10 | Oran- Orantı | |
| 11 | Denklem Çözme | |
| 12 | Grafik Yorumlama ve Tablo Okuma | |
| 13 | Sayısal Mantık | |
| 14 | Mantıksal Muhakeme Problemleri | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | 
|---|---|
| 1 | Temel matematiksel bilgilerle akıl yürütme ve uygulayabilmek. | 
| 2 | Sayılarla ilgili temel matematik problemlerini çözebilmek. | 
| 3 | Problem cümlelerini yorumlamak ve çözümleyebilmek. | 
| 4 | Öğrencilerin analitik düşünme kabiliyetini artırmak ya da sağlamak | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 100 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Final | 60 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 | 
| Ara Sınav | 1 | 6 | 6 | 
| Final | 1 | 8 | 8 | 
| Toplam İş Yükü | 78 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,12 | ||
| dersAKTSKredisi | 3 | ||