| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Gen Teknolojisinin Toplumsal Etkileri | SAU 068 | 0 | 1 + 0 | 2 | 2 | 
| Ön Koşul Dersleri | Yok | 
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HÜSEYİN AKSOY | 
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Biyoloji Bölümü Araştırma Görevlileri | 
| Dersin Kategorisi | Genel Eğitim | 
| Dersin Amacı | DNA teknolojisi konusunda çok az bilgisi olan üniversite düzeyindeki öğrencilerle birlkte rekombinant DNA teknolojisinin getirdiklerini bilimsel bir gözle incelemek, bunları rasyonel bir bakış açısıyla incelemek | 
| Dersin İçeriği | DNA teknolojisinin temelleri, yöntemleri, ürünleri, ilaç ve tarım teknolojileri, adli tıp ve biyoetik | 
| Kalkınma Amaçları | 
|---|
|       | 
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | DNA’nın genetiğin temel molekülü olduğunu öğrenir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | DNA’nın bilgiyi nasıl aktardığını ve kendini çoğaltmasını öğrenir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | DNA teknolojisinin kazanımlarını öğrenir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | İlaç teknolojisi, gen terapisi gibi kavramları öğrenir | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 5 | Genetik olarak değiştirilmiş organizmaları kavrar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 6 | Gen teknolojisinin etiği konusunda bilgi sahibi olur. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Genetik çalışmaların Tarihi | |
| 2 | DNA’nın yapısı ve fonksiyonları | |
| 3 | Gen kavramı | |
| 4 | Genden bireye, bireyden topluma | |
| 5 | DNA teknolojisinin temelleri ve yöntemleri | |
| 6 | DNA teknolojisinin ürünleri: İlaçlar | |
| 7 | DNA analizi ve teşhisi | |
| 8 | Gen terapisi | |
| 9 | Arasınav | |
| 10 | Adli tıp | |
| 11 | Tarımsal devrim | |
| 12 | Transgenik canlılar | |
| 13 | İnsan genom projesi | |
| 14 | Biyoetik | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Alcamo, I. Edward, “DNA Technology: The Awesome Skill” W.C. Brown Publishers, 1996 | 
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | 
|---|---|
| 1 | DNA’nın genetiğin temel molekülü olduğunu öğrenir. | 
| 2 | DNA’nın bilgiyi nasıl aktardığını ve kendini çoğaltmasını öğrenir. | 
| 3 | DNA teknolojisinin kazanımlarını öğrenir. | 
| 4 | İlaç teknolojisi, gen terapisi gibi kavramları öğrenir | 
| 5 | Genetik olarak değiştirilmiş organizmaları kavrar. | 
| 6 | Gen teknolojisinin etiği konusunda bilgi sahibi olur. | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 50 | 
| 1. Kısa Sınav | 20 | 
| 1. Ödev | 30 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 | 
| 1. Final | 50 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 | 
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 | 
| Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 | 
| Ödev | 1 | 20 | 20 | 
| Final | 1 | 20 | 20 | 
| Toplam İş Yükü | 119 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,76 | ||
| dersAKTSKredisi | 2 | ||