| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Türkiye’Nin Turizm Çekicilikleri: Planlama ve Geliştirme | COG 625 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. FATİH ARICİ |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | |
| Dersin İçeriği |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Turizm coğrafyasının esaslarını tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
| 2 | Türkiye’nin doğal, kültürel ve tarihi turizm çekiciliklerini tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, | Sözlü Sınavlar, |
| 3 | Türkiye’nin coğrafi bölgelerindeki turizm çekiciliklerini ve potansiyellerini değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
| 4 | Turizm çekiciliklerinin planlanmasında kullanılan temel kavramları, modelleri ve yaklaşımları açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, | Sözlü Sınavlar, |
| 5 | Turizm çekiciliklerinin planlanmasında mekânsal, çevresel ve kültürel faktörlerin rolünü analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
| 6 | Turizm çekiciliklerinin korunması ve geliştirilmesine yönelik öneriler geliştirir | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
|---|---|
| 1 | Turizm coğrafyasının esaslarını tanımlar |
| 2 | Türkiye’nin doğal, kültürel ve tarihi turizm çekiciliklerini tanımlar |
| 3 | Türkiye’nin coğrafi bölgelerindeki turizm çekiciliklerini ve potansiyellerini değerlendirir |
| 4 | Turizm çekiciliklerinin planlanmasında kullanılan temel kavramları, modelleri ve yaklaşımları açıklar |
| 5 | Turizm çekiciliklerinin planlanmasında mekânsal, çevresel ve kültürel faktörlerin rolünü analiz eder |
| 6 | Turizm çekiciliklerinin korunması ve geliştirilmesine yönelik öneriler geliştirir |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 148 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,92 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||