| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Karşılaştırmalı Aile Hukuku | OHD 623 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Önerilen Seçmeli Dersler | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Dersin Dili | Türkçe | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Dersin Seviyesi | Doktora | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Dersin Türü | Seçmeli | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HAFSA KESGİN | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Dersi Verenler | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Mustafa Taş Arş. Gör. Muammer Fatih Öztürk |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Dersin Kategorisi | Diğer | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Dersin Amacı | Bu ders gerek modern gerekse de İslam hukukunun toplumun temel yapıtaşı olan aile ile ilgili hükümleri hakkında derinlemesine bilgi sahibi olmayı ve bu doğrultuda esas olarak evlilik ve evliliğin sona ermesi konularını ayrıntılı olarak ele almayı amaçlamaktadır. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Dersin İçeriği |
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Beyin Fırtınası, | ||
| 2 | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | ||
| 3 | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | ||
| 4 | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | ||
| 5 | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | ||
| 6 | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | ||
| 7 | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | ||
| 8 | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | ||
| 9 | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | ||
| 10 | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | ||
| 11 | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | ||
| 12 | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | ||
| 13 | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | ||
| 14 | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Evlilik Kurumu ve Önemi | İlgili Kaynaklara Bakılacak |
| 2 | Nişanlanma ve Sonuçları | İlgili Kaynaklara Bakılacak |
| 3 | Evlenme ve Nikah | İlgili Kaynaklara Bakılacak |
| 4 | Geçici ve Sürekli Evlenme Engelleri | İlgili Kaynaklara Bakılacak |
| 5 | Evliliğin Şahsi Hüküm ve Sonuçları | İlgili Kaynaklara Bakılacak |
| 6 | Evliliğin Mali Hüküm ve Sonuçları | İlgili Kaynaklara Bakılacak |
| 7 | Aile İlişkileri ve Soybağı | İlgili Kaynaklara Bakılacak |
| 8 | Ara Sınav | Ara Sınav |
| 9 | Boşanma ve Hükümleri | İlgili Kaynaklara Bakılacak |
| 10 | Boşanmanın Türleri | İlgili Kaynaklara Bakılacak |
| 11 | Boşanmanın Sonuçları | İlgili Kaynaklara Bakılacak |
| 12 | Boşanma Sonrası Problemler | İlgili Kaynaklara Bakılacak |
| 13 | Velayet ve Hükümleri | İlgili Kaynaklara Bakılacak |
| 14 | Genel Değerlendirme | İlgili Kaynaklara Bakılacak |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Mehmet Erdem, Aslı Makaracı Başak, Aile Hukuku, İstanbul, 2022. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İlgili hukuk dalının temel kavramlarında temel bilgileri anlama ve kullanabilme, değerlendirme ve yorum yapabilme, ekonomik gelişmeleri analiz edebilme, ekonomik konularda görüş bildirebilme, çeşitli ekonomik ve hukuki meseleler karşısında çözüm getirebilme becerisi kazanma | ||||||
| 2 | Hukuki ve normatif araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilen ve doğru tahminlerde bulunabilen, sebep-sonuç ilişkilerini göz önünde bulunduran, stratejik yaklaşım geliştirebilme | ||||||
| 3 | Hukuk temel alanı ve kişinin uzmanlığını oluşturduğu alanda teori ve pratik bilgisi sayesinde koordinasyon kabiliyetinin kuvvetlenmesi | ||||||
| 4 | Özel hukuk konularında kişinin aldığı dersler, yazmış olduğu makale/ödev konuları üzerinde yetkinlik kazanması ve çalışmakta olduğu tez konusunda uzmanlaşması | ||||||
| 5 | Özel hukuk doktora programı kişinin iletişim bilgisini ve sosyal becerilerini geliştirmeye yönelik bir program değildir. Bununla birlikte kişi çalışmış olduğu noktalarda uzmanlık kazanacağından bu konularda koordinasyon görevleri üstlenebilir | ||||||
| 6 | Kişinin aldığı dersler, çalışma konuları ve tez konusu üzerinde yüksek bir uzmanlığa sahip olması | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | |||||||
| 2 | |||||||
| 3 | |||||||
| 4 | |||||||
| 5 | |||||||
| 6 | |||||||
| 7 | |||||||
| 8 | |||||||
| 9 | |||||||
| 10 | |||||||
| 11 | |||||||
| 12 | |||||||
| 13 | |||||||
| 14 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Kısa Sınav | 15 |
| 2. Kısa Sınav | 15 |
| 3. Kısa Sınav | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Kısa Sınav | 3 | 6 | 18 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 140 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,6 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||