| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Seminer | OHD 601 | 1 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ŞAFAK NARBAY |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. ŞAFAK NARBAY, |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. IŞIL IŞIK |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Dersin amacı, doktora öğrencilerine bilimsel araştırma ve yayın etiği ile ilgili bilgi, farkındalık ve duyarlılık kazandırmak, bu bağlamda araştırma ve yayın etiğine uygun çalışmalar yürütülmesini sağlamaktır. |
| Dersin İçeriği | Derste doktora öğrencilerine bilimsel araştırma ve yayın yapma konusundaki temel kavram ve kuralları, kanuni düzenlemeleri ve etik ilkeleri öğretilmektedir.
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Bilimsel Araştırmanın Önemi, Temel Kavramlar, Bilimsel Araştırmaların Sınıflandırılması | |
| 2 | Bilimsel Araştırmanın Planlanması (Bilimsel Araştırma Sürecinin Aşamaları) | |
| 3 | Bilimsel Araştırmalarda Kaynaklara Ulaşma ve Bilgi Toplama (Kütüphane Araştırması Yapma: Literatür Tarama – İnternet Kaynaklarından Yararlanma) | |
| 4 | Diğer Araştırma Yöntemleri (Anket, Görüşme ve Gözlem Yoluyla Bilgi Toplama, Arşiv Taraması) | |
| 5 | Verilerin Düzenlenmesi ve Analizi | |
| 6 | Bilimsel Yazma Teknikleri (Çalışmanın Biçimsel Yapısı: Çalışmanın Kısımları, Çalışma Metninin Biçim Kuralları) | |
| 7 | Ara Sınav Haftası | |
| 8 | Bilimsel Yazıda Dil Etkinliği, Metin Aktarmaları, Bilgisayarla Yazı Yazma | |
| 9 | Kaynak Gösterme Yöntemleri (Dipnot Yöntemi, Bağlaç Yöntemi, Son not Yöntemi) | |
| 10 | Kitap ve Makale Yayımlama Süreci (Yayım Süreci Aşamaları, Editörün Rolü, Hakemlerin Değerlendirme Kriterleri) | |
| 11 | Yükseköğretim Kurulu Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Yönergesi (Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiğine Aykırı Eylemler) | |
| 12 | Yükseköğretim Kurulu Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Yönergesi (Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Kurulları) | |
| 13 | Yayın Etiğine Aykırı Eylemlerin Hukuki Sonuçları, Seminer Ödevlerinin Değerlendirilmesi | |
| 14 | Seminer Ödevlerinin Değerlendirilmesi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Halil Seyidoğlu, Bilimsel Araştırma ve Yazma El Kitabı, 11. Bası, İstanbul 2016. Nurettin Bilici / Adem Bilici, Bilimsel Araştırma El Kitabı, Ankara 2013. Rauf Arıkan, Araştırma Yöntem ve Teknikleri, Ankara 2013. Suat Cebeci, Bilimsel Araştırma ve Yazma Teknikleri, 3. Bası, İstanbul 2010. Yaşar Karayalçın / Aynur Yongalık, Hukukta Öğretim – Kaynaklar – Method - Problem Çözme, Ankara, 2008. Türkiye Bilimler Akademisi Yayınları, Bilimsel Araştırmada Etik ve Sorunları, 2002. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İlgili hukuk dalının temel kavramlarında temel bilgileri anlama ve kullanabilme, değerlendirme ve yorum yapabilme, ekonomik gelişmeleri analiz edebilme, ekonomik konularda görüş bildirebilme, çeşitli ekonomik ve hukuki meseleler karşısında çözüm getirebilme becerisi kazanma | ||||||
| 2 | Hukuki ve normatif araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilen ve doğru tahminlerde bulunabilen, sebep-sonuç ilişkilerini göz önünde bulunduran, stratejik yaklaşım geliştirebilme | ||||||
| 3 | Hukuk temel alanı ve kişinin uzmanlığını oluşturduğu alanda teori ve pratik bilgisi sayesinde koordinasyon kabiliyetinin kuvvetlenmesi | ||||||
| 4 | Özel hukuk konularında kişinin aldığı dersler, yazmış olduğu makale/ödev konuları üzerinde yetkinlik kazanması ve çalışmakta olduğu tez konusunda uzmanlaşması | ||||||
| 5 | Özel hukuk doktora programı kişinin iletişim bilgisini ve sosyal becerilerini geliştirmeye yönelik bir program değildir. Bununla birlikte kişi çalışmış olduğu noktalarda uzmanlık kazanacağından bu konularda koordinasyon görevleri üstlenebilir | ||||||
| 6 | Kişinin aldığı dersler, çalışma konuları ve tez konusu üzerinde yüksek bir uzmanlığa sahip olması | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
|---|
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|