| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Doğrusal Regresyon Modelleri I | EKO 611 | 1 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HİLAL YILDIZ |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. HİLAL YILDIZ, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | |
| Dersin İçeriği |
| Kalkınma Amaçları |
|---|
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Dersin Tanıtımı: Regresyon analizi nedir? Nerelerde kullanılır? | Problem Çözme, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Sözlü Sınavlar, |
| 2 | Bağımlı değişkenin tahmin edilmesi. | Problem Çözme, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Sözlü Sınavlar, |
| 3 | Gözlemler arasında bağımsızlık varsayımı. | Problem Çözme, Mikro Öğretim, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 4 | Modelin anlamlılık testi. | Problem Çözme, | Çoktan Seçmeli Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 5 | Değişken seçme yöntemleri. | Problem Çözme, | Çoktan Seçmeli Testler, Sözlü Sınavlar, |
| 6 | Geriye doğru, ileriye doğru ve adım adım seçme yöntemleri. | Problem Çözme, | Çoktan Seçmeli Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 7 | Değişkenler arasındaki etkileşimlerin modellenmesi. | ||
| 8 | Model doğrulama ve performans ölçümü. | Problem Çözme, | Çoktan Seçmeli Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 9 | Modeldeki aykırı gözlemlerin etkisi. | Problem Çözme, | Performans Değerlendirme, Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
| 10 | Zaman serisinde doğrusal regresyon. | Problem Çözme, Anlatım, Beyin Fırtınası, | Çoktan Seçmeli Testler, Sözlü Sınavlar, |
| 11 | Değişken seçimi ve regularization. | ||
| 12 | İleri düzey model iyileştirme yöntemleri. | ||
| 13 | Çıktıların yorumlanması. | Problem Çözme, | Performans Değerlendirme, Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
| 14 | Final sınavı | Soru-Cevap, Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Genel ekonometrik teori bilgisi. | X | |||||
| 2 | Hem temel bilgisayar (word, excel gibi programlarda) hem de en az bir istatistiksel bilgisayar programını (SPSS, Eviews, Gauss, Stata vb.) kullanabilmek | X | |||||
| 3 | Matematiksel, ekonomik, istatistiksel ve ekonometrik olarak analiz etme becerisi kazanmak | X | |||||
| 4 | Sayısal ve istatistiksel araştırma becerisine ve düşünme becerisine sahip, bunlar doğrultusunda alınacak kararların sonuçlarını tahmin edebilme ve doğru tahminlerde bulunabilme; nedensel ilişkileri göz önünde bulunduran, analitik düşünce yapısına sahip ve stratejik bir yaklaşım geliştirebilme | X | |||||
| 5 | Gerçek hayattaki ekonomik olaylara ve sorunlara yaklaşımlarında geniş bir perspektiften ekonomik konularda analitik olarak tutarlı fikirler oluşturma ve savunma becerisine sahip olma. | X | |||||
| 6 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olmak | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Dersin Tanıtımı: Regresyon analizi nedir? Nerelerde kullanılır? | ||||||
| 2 | Bağımlı değişkenin tahmin edilmesi. | ||||||
| 3 | Gözlemler arasında bağımsızlık varsayımı. | ||||||
| 4 | Modelin anlamlılık testi. | ||||||
| 5 | Değişken seçme yöntemleri. | ||||||
| 6 | Geriye doğru, ileriye doğru ve adım adım seçme yöntemleri. | ||||||
| 7 | Değişkenler arasındaki etkileşimlerin modellenmesi. | ||||||
| 8 | Model doğrulama ve performans ölçümü. | ||||||
| 9 | Modeldeki aykırı gözlemlerin etkisi. | ||||||
| 10 | Zaman serisinde doğrusal regresyon. | ||||||
| 11 | Değişken seçimi ve regularization. | ||||||
| 12 | İleri düzey model iyileştirme yöntemleri. | ||||||
| 13 | Çıktıların yorumlanması. | ||||||
| 14 | Final sınavı |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 40 |
| 1. Kısa Sınav | 30 |
| 1. Ödev | 30 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|