| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Uzaktan Eğitim Kuram ve Uygulamalar | EPO 609 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ÖMER FARUK VURAL |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Uzaktan eğitimin uygulama alanlarını öğrenme, uzaktan eğitimde kullanılan iletişim araçlarının etkin kullanımını öğrenme, uzaktan eğitim ile yürütülen açık öğretim uygulamalarının sürecini, önemini ve yarattığı katma değeri kavrama amaçlanmaktadır. |
| Dersin İçeriği | Uzaktan eğitimin kuramsal altyapısı, mevcut uygulamalar, konu ile ilgili araştırmalar, temel uzaktan eğitim teknolojileri, örnek uygulamalar, problem ve araştırmaya dayalı tartışmalar. Örgün eğitimdeki bir dersin uzaktan eğitime dönüştürülmesinin deneyimlenmesi. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Uzaktan eğitim alanındaki ön öğrenme ve deneyimlerin ortaya konulması | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Uzaktan eğitimin temelleri. Uzaktan eğitimin tarihi ve tanımları | Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
| 3 | Uzaktan eğitim teorileri. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 4 | Uzaktan eğitimde öğrenme kuramları. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 5 | Uzaktan eğitimde ders tasarımı. | Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
| 6 | Otantik öğrenme ve uzaktan eğitim. | Tartışma, Beyin Fırtınası, Anlatım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Tanışma. Dersin içeriği, yöntemi, beklentileri ve kaynakları hakkında bilgilendirme. Uzaktan eğitim alanındaki ön öğrenme ve deneyimlerin ortaya konulması | |
| 2 | Uzaktan eğitimin temelleri. Uzaktan eğitimin tarihi ve tanımları. | |
| 3 | Uzaktan eğitim teorileri. | |
| 4 | Uzaktan eğitim teorileri. | |
| 5 | Uzaktan eğitimde öğretici, öğrenci, öğretim. | |
| 6 | Uzaktan eğitimde öğrenme kuramları. | |
| 7 | Uzaktan eğitimde etkileşim. | |
| 8 | Uzaktan eğitimde ders tasarımı. | |
| 9 | Teknoloji ve LMS kullanımı | |
| 10 | Otantik öğrenme ve uzaktan eğitim. | |
| 11 | Uzaktan eğitimde değerlendirme. (Öğrenci değerlendirmesi) | |
| 12 | Uzaktan eğitim sistemlerinde değerlendirme | |
| 13 | Uzaktan eğitimde yönetim | |
| 14 | Dönem değerlendirmesi ve final proje sunumları |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Michael Simonson, Sharon E. Smaldino, Michael Albright, and Susan Zvacek (2008) Teaching and Learning at a Distance: Foundations of Distance Education (4th Edition). -Alanla ilişkili öncü makaleler. -Lynette R. Porter. (2004) Developing an Online Curriculum. -Ömer Cem Karacaoğlu (2013). Online Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: İhtiyaç Yayınları. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Eğitim programları ve öğretimle ilgili temel kavramları tanımlama | X | |||||
| 2 | Program geliştirmenin kuramsal temelleri (tarihi, felsefi, psikolojik, toplumsal, ekonomik, bireysel, konu alanı) arasında ilişki kurma | X | |||||
| 3 | Program tasarım yaklaşımlarını karşılaştırma | ||||||
| 4 | İhtiyaca uygun program geliştirme modellerini seçme | ||||||
| 5 | Program tasarısı hazırlama | X | |||||
| 6 | Bir eğitim programının bütün boyutlarını değerlendirme yeterliklerini kazanma | ||||||
| 7 | Farklı ülkelerdeki eğitim sistemlerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme | X | |||||
| 8 | Eğitim programları ve öğretim alanında gelişmeleri izleme | X | |||||
| 9 | Toplumda sosyal ekonomik ve kültürel boyutlarda gerçekleşen değişmelerin eğitim programlarına etkisini değerlendirme | X | |||||
| 10 | Öğretim yöntem teknik ve stratejilerini alanının öğretiminde kullanma | X | |||||
| 11 | Eğitim programları ve öğretime ilişkin kavramları ve kuramları eleştirel bakış açısıyla değerlendirme | X | |||||
| 12 | Kendi çalışmalarında uygun bilimsel araştırma yöntemlerini seçme ve kullanma | X | |||||
| 13 | Eğitim programları ve öğretim alanında bağımsız, özgün ve yayınlanabilecek araştırmalar yapma. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Uzaktan eğitim alanındaki ön öğrenme ve deneyimlerin ortaya konulması | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||
| 2 | Uzaktan eğitimin temelleri. Uzaktan eğitimin tarihi ve tanımları | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 3 | ||
| 3 | Uzaktan eğitim teorileri. | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| 4 | Uzaktan eğitimde öğrenme kuramları. | |||||||||||||
| 5 | Uzaktan eğitimde ders tasarımı. | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 3 | 3 | 1 | 2 |
| 6 | Otantik öğrenme ve uzaktan eğitim. | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 60 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Ödev | 10 | 3 | 30 |
| Ara Sınav | 1 | 40 | 40 |
| Final | 1 | 40 | 40 |
| Toplam İş Yükü | 158 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,32 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||