| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Nicel Araştırma Teknikleri | GYY 512 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AHMET YAĞMUR ERSOY | 
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Seren Özsoy  | 
                                
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Nicel bir araştırmanın yürütülmesinde izlenmesi gereken temel süreç ve yöntemlerin öğretilmesi amaçlanmaktadır.  | 
                                
| Dersin İçeriği | Nicel araştırma yönteminin genel özellikleri, nicel veri toplama teknikleri, nicel araştırma desenleri, nicel araştırmalarda geçerlik ve güvenirlik, ölçüm süreci ve istatistiksel tekniklerin veri analizi amacıyla kullanımını kapsamaktadır.  | 
                                
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Nicel araştırma yönteminin genel özellikleri öğrenilir. | Anlatım, Rol Oynama, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, | |
| 2 | Nicel veri toplama teknikleri öğrenilir. | Rol Oynama, Anlatım, | |
| 3 | Nicel araştırma desenleri öğrenilir. | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Anlatım, | |
| 4 | Nicel araştırmalarda geçerlik ve güvenirlik kavramları öğrenilir. | Tartışma, Rol Oynama, Anlatım, | |
| 5 | Ölçüm süreci ve temel veri analizi yöntemleri öğrenilir. | Gösterip Yaptırma, Tartışma, Soru-Cevap, Rol Oynama, Anlatım, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Bilim, Bilimsel Bilgi, Teori, Değişken, Hipotez Kavramları ve Bilimsel Araştırma Süreci | Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri Felsefe-Yöntem-Analiz | 
| 2 | Araştırma Desen ve Yöntemlerinin Sınıflandırılması | Sosyal BilimlerdeAraştırma Yöntemleri Felsefe-Yöntem-Analiz | 
| 3 | Araştırma Yaklaşımları: Nicel-Nitel Araştırma Yaklaşımları | Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri Felsefe-Yöntem-Analiz | 
| 4 | Nicel Araştırma Yaklaşımları (I): Tarama Araştırmaları | Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri Felsefe-Yöntem-Analiz | 
| 5 | Nicel Araştırma Yaklaşımları (II-III): Deneysel Araştırmalar-Meta-Analiz | Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri Felsefe-Yöntem-Analiz | 
| 6 | Araştırma Evreni ve Örnekleme | Bilimsel Araştırma Süreci ve SPSS ile Veri Analizi | 
| 7 | Veri Kavramı ve Veri Elde Etme Yöntemleri | Bilimsel Araştırma Süreci ve SPSS ile Veri Analizi | 
| 8 | Ölçme ve Ölçekler | Bilimsel Araştırma Süreci ve SPSS ile Veri Analizi | 
| 9 | Araştırmada Hatalar, Geçerlilik ve Güvenilirlik Kavramları | Bilimsel Araştırma Süreci ve SPSS ile Veri Analizi | 
| 10 | Veri Analizinde Kullanılacak İstatistiksel Tekniğin Seçimi | SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri | 
| 11 | Temel ve İleri Analiz Yöntemleri | SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri | 
| 12 | İleri Analiz Yöntemleri | SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri | 
| 13 | Araştırma Raporunun Hazırlanması | SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri | 
| 14 | Bilimsel Etik ve Başarılı Bir Bilimsel Çalışma İçin İpuçları | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Kalaycı, Ş., (2010), SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri, Asil Yayın Dağıtım, Ankara. Akbulut, Y. (2010). Sosyal Bilimlerde SPSS Uygulamaları, İdeal Kültür Yayıncılık, İstanbul. Ural, A. & Kılıç, İ. (2011). Bilimsel Araştırma Süreci ve SPSS ile Veri Analizi, Detay Yayıncılık, Ankara. Gürbüz, S. & Şahin, F. (2016).Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri Felsefe-Yöntem-Analiz, Seçkin Yayıncılık, Ankara.  | 
                                
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Disiplinindeki kavramlara, uygulamalara ve teorilere hâkim olur ve bunları iş yaşamındaki sorunların çözümünde ya da yürüttüğü bilimsel çalışmalarda kullanabilir. | X | |||||
| 2 | Evrensel bilimsel etik uygulamalara riayet eder ve intihalden kaçınır. | X | |||||
| 4 | Faaliyetlerinin topluma ve çevreye olan muhtemel etkilerini göz önünde bulundurur, bu olumsuz etkileri en aza indirgemek ve topluma fayda sağlamak için sorumluluk alır. | X | |||||
| 5 | İşletme sorunlarını çözmede uygun analitik teknikleri kullanabilir. | X | |||||
| 6 | Bilimsel araştırma ve proje bulgularını sözlü sunum ve yazılı rapor şeklinde etkili ve ikna edici bir şekilde sunabilir. | ||||||
| 6 | Bilimsel araştırma ve proje bulgularını sözlü sunum ve yazılı rapor şeklinde etkili ve ikna edici bir şekilde sunabilir. | ||||||
| 7 | Derslerinde ve araştırmalarında ihtiyaç duyacağı teknolojileri tespit etme ve etkili bir şekilde kullanma becerisine sahip olur. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 6 | PÇ 7 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Nicel araştırma yönteminin genel özellikleri öğrenilir. | |||||||
| 2 | Nicel veri toplama teknikleri öğrenilir. | |||||||
| 3 | Nicel araştırma desenleri öğrenilir. | |||||||
| 4 | Nicel araştırmalarda geçerlik ve güvenirlik kavramları öğrenilir. | |||||||
| 5 | Ölçüm süreci ve temel veri analizi yöntemleri öğrenilir. | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 50 | 
| 1. Ödev | 50 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 | 
| 1. Final | 40 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 | 
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 15 | 15 | 
| Ödev | 1 | 10 | 10 | 
| Final | 1 | 20 | 20 | 
| Toplam İş Yükü | 141 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,64 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||