| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Emzirme Danışmanlığı | EBP 523 | 0 | 2 + 0 | 2 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÖZNUR TİRYAKİ |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. ÖZNUR TİRYAKİ, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
| Dersin Amacı | |
| Dersin İçeriği |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Anne sütü ve anne sütü ile beslenmenin önemini açıklayabilme | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Sözlü Sınavlar, |
| 2 | Emzirmenin ve anne sütü ile beslenmenin anne ve bebek sağlığı açısından yararlarını açıklayabilme | Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 3 | Kültür, değer, inanç ve yöresel uygulamaların emzirme üzerine olan etkisini açıklayabilme | Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 4 | Emzirme danışmanlığı hizmetlerinde olumlu tutum ve davranış gösterme | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Emzirme Danışmanlığının Tanımı ve Tarihçesi | Literatür tarama |
| 2 | Türkiye’de ve Dünyada Emzirme Durumu | Literatür tarama |
| 3 | Memenin Fizyolojisi ve Süt Üretimi | Literatür tarama |
| 4 | Emzirmeyi Gözlemleme ve Değerlendirilme | Literatür tarama |
| 5 | Danışanı Dinleme ve Veri Toplama | Literatür tarama |
| 6 | Bebeğin Emzirilme Pozisyonları | Literatür tarama |
| 7 | Danışana Özgüven Kazandırma ve Destek Verme | Literatür tarama |
| 8 | Ara sınav | |
| 9 | Relaktasyon | Literatür tarama |
| 10 | Anne Sütünü Sağma ve Saklama | Literatür tarama |
| 11 | Düşük Doğum Ağırlıklı ve Prematüre Bebeklerde Emzirme Desteği | Literatür tarama |
| 12 | Tandem Emzirme | Literatür tarama |
| 13 | Ağız anomalilerinde emzirme desteği | Literatür tarama |
| 14 | Laktasyonda ilaç güvenliği | Literatür tarama |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Ebelik uygulamaları ve doğum ile ilgili kanıt temelli çalışmaların önemini bilerek yaşama geçirebilme | ||||||
| 2 | Ebeliğe yönelik kavramları tartışabilme | ||||||
| 3 | Sağlık bakım teorilerini bilen ve ebeliğe özgü teori geliştirebilme | ||||||
| 4 | Eğitim becerileri yöntemlerini uygulayabilme | ||||||
| 5 | Bilimsel çalışmalara eleştirel bakış açısı geliştirebilme | ||||||
| 6 | Hizmet sunumunda bakımı etkileyen kültürel engellerin aşılmasına yönelik transkültürel ebelik bakımını uygulayabilme | ||||||
| 7 | Ebelik mesleğine ulusal ve uluslar arası kanıtlar sunabilen araştırma projeleri yazabilme | ||||||
| 8 | Ebelik alanında bilimsel çalışmalar yapabilme | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Anne sütü ve anne sütü ile beslenmenin önemini açıklayabilme | ||||||||
| 2 | Emzirmenin ve anne sütü ile beslenmenin anne ve bebek sağlığı açısından yararlarını açıklayabilme | ||||||||
| 3 | Kültür, değer, inanç ve yöresel uygulamaların emzirme üzerine olan etkisini açıklayabilme | ||||||||
| 4 | Emzirme danışmanlığı hizmetlerinde olumlu tutum ve davranış gösterme |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 40 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final | 1 | 2 | 2 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
| Performans Görevi (Seminer) | 16 | 2 | 32 |
| Toplam İş Yükü | 163 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,52 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||