| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Üniversite Yaşamına Giriş | UNI 101 | 1 | 1 + 0 | 1 | 0 |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Üniversite yaşamına uyum sürecinde karşılaşabileceği zorlukları tanımlar ve baş etme stratejileri geliştirir | ||
| 2 | Üniversitenin akademik ve idari birimlerini tanımlar | ||
| 3 | Sosyal, kültürel ve sporsal faaliyetlere aktif katılım sağlayabilir | ||
| 4 | Öğrenci hak ve sorumlulukları listeleyebilir ve tanımlayabilir | ||
| 5 | Kariyer planlamanın önemini kavrar |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Dersin içeriği ve işleyişi hakkında bilgi verilmesi, Sakarya şehri hakkında genel bilgi verilmesi. | |
| 2 | Üniversitenin genel fiziki yapısı, Üniversite yönetimi, akademik ve idari birimlerin tanıtılması. | |
| 3 | Öğrenci dekanlığı ve öğrenci senatosunun tanıtılması. | |
| 4 | Bölüm dersleri, faaliyetleri, ölçme değerlendirme teknikleri hakkında bilgi verilmesi. | |
| 5 | Öğrenci Bilgi Sisteminin tanıtımı, ders seçimleri ve yazılma kuralları hakkında bilgi verilmesi. | |
| 6 | Eğitim-Öğretim mevzuatlarının tanıtılması. | |
| 7 | Sağlık hizmetleri ve kütüphanenin tanıtımı. | |
| 8 | Engelliler birimi, Kampüs spor/kültür alanları ve faaliyetleri hakkında kısa bilgilendirmelerin yapılması, yemek bursu, kısmi zamanlı çalışma olanaklarının tanıtımı. | |
| 9 | Öğrenci topluluklarının ve etkinliklerinin tanıtılması. | |
| 10 | Öğrenci değişim programları hakkında bilgilendirme. | |
| 11 | ÇAP, Yandal programları, İlgi Alanı, Önceki Öğrenmelerin Tanınması Ar-Ge Uyum, Sosyal Transkript süreçlerinin tanıtılması. | |
| 12 | Kişilerarası iletişim, stresle baş etme ve bağımlılıkla mücadele. | |
| 13 | Zaman yönetimi ve verimli öğrenme. | |
| 14 | Kariyer planlama, proje geliştirme kapsamında alanında uzman kişilerin tecrübelerinin paylaşılması. |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Sakarya Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği, Sakarya Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği Uygulama Esasları, SAÜ Tanıtım Kataloğu, broşürler vb. |
| Ders Kaynakları | |
| Hafta | Dokümanlar | Açıklama | Boyut |
|---|---|---|---|
| 1 | 1.HAFTA DERS NOTU-DERSİN GENEL TANITIMI.pptx | 0 MB | |
| 0 | 1.HAFTA DERS NOTU 2-Sakarya İli Coğrafyası.pptx | 0 MB | |
| 0 | 1.HAFTA VİDEO 2-ŞEHRİN TANITIMI.mp4 | 0 MB | |
| 1 | Translated_Sakarya_Province_Geography.pptx | 0 MB | |
| 1 | Translated_Week1_Course_Introduction.pptx | 0 MB |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İslam İktisadı ve Finans alanında güncel bilgileri içeren ders kitapları, makaleler ve araştırmalarla desteklenen ileri düzeyde kurumsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | ||||||
| 2 | Konvansiyonel İktisat ve Finans disiplinlerine dair teorilere hâkim olup karşılaştırmalı analiz yapma. | ||||||
| 3 | Ekonomik aktörlerin karşılaştıkları problemleri kritik ederek İslam İktisadı ve Finans temelinde çözümler üretebilme. | ||||||
| 4 | Uygulamaya yönelik edindiği bilgileri iş hayatında kullanabilme. | ||||||
| 5 | Alana dair öğrendikleri ile çalıştığı kuruma yeni bir vizyon sunarak verimli ve etkin stratejiler geliştirebilme. | ||||||
| 6 | Ekonomik verileri toplama, düzenleme ve analiz etmede gereken istatistik ve ekonometrik yöntemleri bilme ve bilgisayar programlarını kullanabilme. | ||||||
| 7 | Öğrenilen cebirsel ve istatistik yöntemleriyle kamu ve iş dünyasının karşılaştığı sorunları çözme yeteneğine sahip olma. | ||||||
| 8 | İslam İktisat Teorisi, İslam İktisat Tarihi, İslam İktisat Düşüncesi, Muamelat Fıkhı, Katılım Bankacılığı, Katılım Sigortacılığı ve İslami Sermaye Piyasaları gibi İslam İktisadı ve Finansın seçmiş olduğu alt dallarında uzmanlaşma hedefine sahip olma. | ||||||
| 9 | Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken yeterli düzeyde hukuk ve muhasebe bilgisine sahip olma. | ||||||
| 10 | Türkçe’nin yanı sıra en az bir yabancı dilde daha (tercihen Arapça veya İngilizce) yüksek iletişim becerisine sahip olma. | ||||||
| 11 | Yapacağı çalışmalarda toplumsal, bilimsel ve mesleki ahlâk kurallarının bilincinde olma. | ||||||
| 12 | Yerel ve uluslararası platformlarda İslam İktisadı ve Finans alanına dair bilgi aktarımlarında bulunma. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Üniversite yaşamına uyum sürecinde karşılaşabileceği zorlukları tanımlar ve baş etme stratejileri geliştirir | ||||||||||||
| 2 | Üniversitenin akademik ve idari birimlerini tanımlar | ||||||||||||
| 3 | Sosyal, kültürel ve sporsal faaliyetlere aktif katılım sağlayabilir | ||||||||||||
| 4 | Öğrenci hak ve sorumlulukları listeleyebilir ve tanımlayabilir | ||||||||||||
| 5 | Kariyer planlamanın önemini kavrar |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Kısa Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|