| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Klinik Beslenmede Hemşirelik Yaklaşımı | KBP 510 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ALİ TAMER |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Prof Dr Dilek AYGİN |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Klinik nütrisyonda hemşirelik yaklaşımı ve rolü irdelenecektir |
| Dersin İçeriği |
Bu konuda klinik nütrisyonel tanı, tarama, tedavi ve takip yöntemlerinde hemşirelik yaklaşımı ve Obezite yaklaşımında hemşirelik yaklaşımı konuları işlenecektir. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Nütrisyonel Yöntemlerde Hasta eğitimi | Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
| 2 | Ürünlerin kullanımı ve İlaç etkileşimi | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 3 | Komplikasyonların önlenmesinde Hemşirenin rolü | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | MALNÜTRİSYON GİRİŞ | |
| 2 | NÜTRİSYONEL YAKLAŞIMDA HEMŞİRELİK ROLÜ 1 | |
| 3 | NÜTRİSYONEL YAKLAŞIMDA HEMŞİRELİK ROLÜ 2 | |
| 4 | NÜTRİSYONEL DESTEK YÖNTEMLERİ 1 | |
| 5 | NÜTRİSYONEL DESTEK YÖNTEMLERİ 2 | |
| 6 | NÜTRİSYONEL DESTEK YÖNTEMLERİNDE HEMŞİRELİK ROLÜ 1 | |
| 7 | NÜTRİSYONEL DESTEK YÖNTEMLERİNDE HEMŞİRELİK ROLÜ 2 | |
| 8 | NÜTRİSYONEL DESTEK YÖNTEMLERİNDE HEMŞİRELİK ROLÜ 3 | |
| 9 | KOMPLİKASYONLARIN TANILAMA VE ÖNLENMESİNDE HEMŞİRELİK ROLÜ 1 | |
| 10 | KOMPLİKASYONLARIN TANILAMA VE ÖNLENMESİNDE HEMŞİRELİK ROLÜ 2 | |
| 11 | NÜTRİSYONEL İZLEMDE HEMŞİRELİK ROLÜ 1 | |
| 12 | NÜTRİSYONEL İZLEMDE HEMŞİRELİK ROLÜ 2 | |
| 13 | HASTA EĞİTİMİ YAKLAŞIMI 1 | |
| 14 | HASTA EĞİTİMİ YAKLAŞIMI 2 |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Ders notları, Klinik Nütrisyonda Temel Kavramlar kitabı, Akademik makaleler, Avrupa Klinik Nütrisyon Derneği LLL kursları, Avrupa Klinik Nütrisyon Derneği Klavuzları |
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
|---|---|
| 1 | Nütrisyonel Yöntemlerde Hasta eğitimi |
| 2 | Ürünlerin kullanımı ve İlaç etkileşimi |
| 3 | Komplikasyonların önlenmesinde Hemşirenin rolü |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 70 |
| 1. Kısa Sınav | 15 |
| 1. Ödev | 15 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|