| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Ekonomi ve Finansta Optimizasyon Modelleri | EKO 572 | 0 | 3 + 0 | 0 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. GÖKÇE CANDAN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Araş. Gör. ESRA GÜNEY |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Ekonomi ve Finans konularında mevcut durumu optimize edip karar almayı kolaylaştırmayı öğretmek |
| Dersin İçeriği | Optimizasyon kavramlarına genel bakış: finansal ve ekonomik uygulamada modelleme-analiz-karar döngüsü; finans ve ekonomide doğrusal, doğrusal olmayan, tamsayılı ve dinamik programlama uygulamaları,. Finans alanında kesikli optimizasyon modelleri: ikili ve tamsayı değişkenler aracılığıyla olasılıkları modelleme; Gevşetme yöntemleri; Dal-sınır yöntemleri; Benzetimli tavlama ve genetik algoritmalar. doğrusal ve doğrusal olmayan programlama yazılımı kullanarak portföy yönetimindeki uygulamalar. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Optimization in Economics and Finance (Some Advances in Non-Linear, Dynamic, Multi-Criteria and Stochastic Models), Bruce D. Craven, Sardar M. N. Islam. (2005) Springer US Optimization Methods in Finance, Gérard Cornuéjols, Reha Tütüncü (2006) Operations Research an Introduction, Hamdy Taha (2010) |
| Ders Kaynakları | Optimization in Economics and Finance (Some Advances in Non-Linear, Dynamic, Multi-Criteria and Stochastic Models), Bruce D. Craven, Sardar M. N. Islam. (2005) Springer US Optimization Methods in Finance, Gérard Cornuéjols, Reha Tütüncü (2006) Operations Research an Introduction, Hamdy Taha (2010) |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Genel ekonometrik teori bilgisi. | ||||||
| 2 | Hem temel bilgisayar (word, excel gibi programlarda) hem de en az bir istatistiksel bilgisayar programını (SPSS, Eviews, Gauss, Stata vb.) kullanabilmek | ||||||
| 3 | Matematiksel, ekonomik, istatistiksel ve ekonometrik olarak analiz etme becerisi kazanmak | ||||||
| 4 | Sayısal ve istatistiksel araştırma becerisine ve düşünme becerisine sahip, bunlar doğrultusunda alınacak kararların sonuçlarını tahmin edebilme ve doğru tahminlerde bulunabilme; nedensel ilişkileri göz önünde bulunduran, analitik düşünce yapısına sahip ve stratejik bir yaklaşım geliştirebilme | ||||||
| 5 | Gerçek hayattaki ekonomik olaylara ve sorunlara yaklaşımlarında geniş bir perspektiften ekonomik konularda analitik olarak tutarlı fikirler oluşturma ve savunma becerisine sahip olma. | ||||||
| 6 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olmak | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
|---|
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| Toplam | 0 |
| Toplam | 0 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|