| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Kurumsal Finans | EKO 564 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ÇİSEM BEKTUR |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Finansal piyasaların işleyişinde finansal kurumlarla ilgili yasal ve kurumsal düzenlemelerin önemini kavramak, var olan düzenlemeleri öğrenmek, gerekli olan düzenlemeler hakkında bilgi sahibi olmak |
| Dersin İçeriği | Finansal kurumlar Finansal kurumların işleyişi ve görevleri TCMB´nin işleyişi ve görevleri SPK´nın görev ve fonksiyonları Düzenleyici ve denetleyici kurumların görev ve fonksiyonları |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Ekonominin genel işleyişini anlamak | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Finansal sistemi tanımak | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Finansal Kurumların görev ve fonksiyonlarını Öğrenmek | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Finansal sistemde yaşanan sorunları finansal Kurumların Etkinliği çerçevesinde anlamak ve çözüm önerisi geliştirebilmek | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Ekonominin genel işleyişi ve finansal sistem | İlker parasız Finansal Kurumlar ve Piyasalar |
| 2 | Finansal kurumlar | İlker parasız Finansal Kurumlar ve Piyasalar |
| 3 | Finansal araçlar | İlker parasız Finansal Kurumlar ve Piyasalar |
| 4 | TCMB nin finansal sistemdeki yeri ve görevi | Geçmişten Günümüze Merkez Bankaları, Açıköğretim fakültesi yayınları |
| 5 | Aracı kurumlar | Daron Acemoğlu, James Robinson Ulusların Düşüşü |
| 6 | Sermaye piyasası kanunu | SPK Kanunu |
| 7 | Finansal sistemle ilgili yasal ve kurumsal düzenlemeler | Sermaye Piyasaları ve Finansal Kurumlar, Nurhan Aydın |
| 8 | Finansal sistemlerin ülke bazında karşılaştırılması | İlker parasız Finansal Kurumlar ve Piyasalar |
| 9 | Türkiye´nin güçlü bir finansal sisteme sahip olabilmesi için gerekli düzenlemeler | İlker parasız Finansal Kurumlar ve Piyasalar |
| 10 | Yaşanmış önemli finansal krizlerin analizi | İlker parasız Finansal Kurumlar ve Piyasalar |
| 11 | Finansal sorunlarda finansal Kurumların önemi | İlker parasız Finansal Kurumlar ve Piyasalar |
| 12 | Yıl içi sınavı | |
| 13 | Ödev sunumu | |
| 14 | Ödev sunumu |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | İlker parasız Finansal Kurumlar ve Piyasalar Daron Acemoğlu, James Robinson Ulusların Düşüşü |
| Ders Kaynakları | Sermaye Piyasaları ve Finansal Kurumlar, Nurhan Aydın |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Genel ekonometrik teori bilgisi. | ||||||
| 2 | Hem temel bilgisayar (word, excel gibi programlarda) hem de en az bir istatistiksel bilgisayar programını (SPSS, Eviews, Gauss, Stata vb.) kullanabilmek | ||||||
| 3 | Matematiksel, ekonomik, istatistiksel ve ekonometrik olarak analiz etme becerisi kazanmak | ||||||
| 4 | Sayısal ve istatistiksel araştırma becerisine ve düşünme becerisine sahip, bunlar doğrultusunda alınacak kararların sonuçlarını tahmin edebilme ve doğru tahminlerde bulunabilme; nedensel ilişkileri göz önünde bulunduran, analitik düşünce yapısına sahip ve stratejik bir yaklaşım geliştirebilme | ||||||
| 5 | Gerçek hayattaki ekonomik olaylara ve sorunlara yaklaşımlarında geniş bir perspektiften ekonomik konularda analitik olarak tutarlı fikirler oluşturma ve savunma becerisine sahip olma. | ||||||
| 6 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olmak | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Ekonominin genel işleyişini anlamak | ||||||
| 2 | Finansal sistemi tanımak | ||||||
| 3 | Finansal Kurumların görev ve fonksiyonlarını Öğrenmek | ||||||
| 4 | Finansal sistemde yaşanan sorunları finansal Kurumların Etkinliği çerçevesinde anlamak ve çözüm önerisi geliştirebilmek |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Ödev | 50 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Kısa Sınav | 2 | 15 | 30 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Ödev | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 138 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,52 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||