| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Türk Çini Sanatında Bezeme I | CTS 307 | 5 | 2 + 4 | 4 | 7 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. EMSELE BAL |
| Dersi Verenler | Arş.Gör.Dr. EMSELE BAL, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Türk çini sanatında kullanılan ekol olmuş konuların yeniden tasarım ve desen teknikleri öğretisi ve uzmanlık alanındaki uzman akademisyenler yetiştirmektir. |
| Dersin İçeriği | Türk sanatında kullanılan farklı dönem ve üslupların uygulanması ve dönemsel teorik bilgi yeterliliği sağlanması hedeflenir. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Türk çini sanatında dönem üsluplarını inceler. | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 2 | Türk çini sanatında farklı üsluplarda kompozisyonlar tasarlar ve uygular. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 3 | Türk çini sanatında farklı üslupları karşılaştırır. | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 4 | Türk çini sanatında farklı dönemlerde kullanılmış tekniklerin özelliklerini öğretir ve karşılaştırır. | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 5 | Tarihi çini eserlerde desen tasarımı ve onarım yapabilecek bilgi ve donanıma | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Türk çini sanatında bezeme ile ilgili kaynak taraması. | |
| 2 | Selçuklu dönemi çinilerinde desen ve motif çizimleri. | |
| 3 | Selçuklu dönemi çinilerinde desen ve motif uygulaması. | |
| 4 | Kısa sınav | |
| 5 | Selçuklu dönemi evani grup çinilerinde desen ve motif çizimi. | |
| 6 | Selçuklu dönemi evani grup çinilerinde desen ve motif uygulaması. | |
| 7 | Ara sınav | |
| 8 | Anadolu Selçuklu ve İran Selçuklu Dönemi çinilerinde desen ve motif çizimi | |
| 9 | Anadolu Selçuklu ve İran Selçuklu Dönemi çinilerinde desen ve motif uygulaması | |
| 10 | Kısa sınav | |
| 11 | Selçuklu Dönemi geometrik desen ve tasarımı | |
| 12 | Selçuklu Dönemi geometrik desen ve tasarım uygulaması - | |
| 13 | Ödev | |
| 14 | Değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Temel Sanat ilkelerini açıklar, anlatır ve konusuna göre sıralar. | X | |||||
| 2 | Geleneksel sanatların yorumlama, tasarlama ve uygulama aşamalarında gerekli olan tüm yüzeyleri, farklı malzemeleri ve materyalleri kullanır. | X | |||||
| 3 | Konusu ile bilgi ve fikirlere açık olarak gelişmeleri, araştırma, analiz yapma, yorumlama ve uygulama yeterliliğiyle bunları kendisine kazanım olarak dönüştürme becerisini gösterir. | X | |||||
| 4 | Geleneksel sanatlarda, farklı yüzyıllardaki renkleri kullanır, tanımlar; kullanılan süsleme unsurlarını motiflerin, tasarımların üslupsal farklılıkları saptar, kullanır; dönemlerde ki, ekolleri, sanatçılarını, tekniklerini açıklar; klasik ve özgün tasarımlar yapar. | X | |||||
| 5 | Tasarımı yapar ve bütün teorik bilgi, çizim sistemleri ve bilgisayar programlarını kullanır. | X | |||||
| 6 | Geçmiş ve günümüz sanat anlayışlarını objektif olarak algılayıp karşılaştırır ve bunları geliştirir. | X | |||||
| 7 | Konusuyla ilgili restorasyon ve konservasyon yapar. | X | |||||
| 8 | Kendi öğrenme gereksinimlerini karşılayarak yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
| 9 | Türk Kültür tarihi ve tasarım bağlantılarını saptar. | X | |||||
| 10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.. | X | |||||
| 11 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | X | |||||
| 12 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Türk çini sanatında dönem üsluplarını inceler. | 5 | 2 | 5 | 5 | 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 5 | 5 |
| 2 | Türk çini sanatında farklı üsluplarda kompozisyonlar tasarlar ve uygular. | 5 | 3 | 5 | 5 | 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | ||
| 3 | Türk çini sanatında farklı üslupları karşılaştırır. | 5 | 4 | 5 | 5 | 0 | 5 | 5 | 5 | 5 | 0 | ||
| 4 | Türk çini sanatında farklı dönemlerde kullanılmış tekniklerin özelliklerini öğretir ve karşılaştırır. | 5 | 4 | 5 | 5 | 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | ||
| 5 | Tarihi çini eserlerde desen tasarımı ve onarım yapabilecek bilgi ve donanıma | 5 | 4 | 5 | 5 | 0 | 5 | 5 | 5 | 0 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 25 |
| 1. Kısa Sınav | 25 |
| 1. Ödev | 25 |
| 1. Proje / Tasarım | 25 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
| Ödev | 1 | 1 | 1 |
| Final | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü | 162 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,48 | ||
| dersAKTSKredisi | 7 | ||