| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Çini Tasarımına Giriş | CTS 202 | 4 | 2 + 4 | 4 | 7 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör.Dr. SONGÜL ERGÜN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | XVI.y.y. Osmanlı Dönemi çini sanatının teknik ve desen açısından öğrenilmesi. |
| Dersin İçeriği | XVI.y.y. Osmanlı Dönemi çini sanatının üslupsal çizim teknikleri ve malzemeyle kullanımının öğrenilmesi. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | XV- XVI.Yüzyıl,Osmanlı dönemi çini sanatı motif bilgisi öğrenir. | Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, | |
| 2 | XV-XVI.Yüzyıl,Osmanlı dönemi çini sanatı tekniklerini uygular. | Grupla Çalışma, Bireysel Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | |
| 3 | XV-XVI.Yüzyıl,Osmanlı dönemi çini üslup özelliklerini araştırır. | Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Klasik dönem çini özelliklerinin tanıtılması. Klasik dönem geleneksel motiflerin tanıtılması. | |
| 2 | Klasik dönem geleneksel motiflerin tanıtılması ve çizilmesi. | |
| 3 | Hatayi grubu motiflerinden oluşan pano deseninin eskiz çalışmanın yapılması. | |
| 4 | Hatayi grubu motiflerinden oluşan pano deseninin eskiz çalışmasında devam edilmesi. | |
| 5 | Ara sınav | |
| 6 | Hatayi grubu motiflerinden oluşan panonun yüzeye geçirilerek tahrir çalışması yapılması. | |
| 7 | Hatayi grubu motiflerinden oluşan panonun boyama çalışması yapılması. | |
| 8 | Hatayi grubu motiflerinden oluşan panonun boyama çalışması yapılması. | |
| 9 | Naturalist Üsluplu 30c.’lik tabak tasarımının çizilmesi. | |
| 10 | Proje / Tasarım | |
| 11 | Naturalist Üsluplu 30c.’lik tabak tasarımının tamamlanması ve yüzeye aktarılması. | |
| 12 | Naturalist Üsluplu 30c.’lik tabak tasarımının tahririnin uygulanması. | |
| 13 | Naturalist Üsluplu 30c.’lik tabak tasarımının boyamasının uygulanması. (2.Proje notu.) | |
| 14 | Dönem içi çalışmaların değerlendirmelerinin yapılması. |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Osmanlı Duvar Çinileri. (İstanbul Menkul Kıymetler Borsası yayını.) İznik. (Julian Raby- Nurhan Atasoy.) |
| Ders Kaynakları | Türk tezyini sanatlarında Motifler.(Dr. İnci A. Birol-Prof. Dr. Çiçek Derman.) Gülbenkyan Müzesi Kolleksionu. (Prof. Dr. Sitare Turan Bakır.) |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Temel Sanat ilkelerini açıklar, anlatır ve konusuna göre sıralar. | X | |||||
| 2 | Geleneksel sanatların yorumlama, tasarlama ve uygulama aşamalarında gerekli olan tüm yüzeyleri, farklı malzemeleri ve materyalleri kullanır. | X | |||||
| 3 | Konusu ile bilgi ve fikirlere açık olarak gelişmeleri, araştırma, analiz yapma, yorumlama ve uygulama yeterliliğiyle bunları kendisine kazanım olarak dönüştürme becerisini gösterir. | X | |||||
| 4 | Geleneksel sanatlarda, farklı yüzyıllardaki renkleri kullanır, tanımlar; kullanılan süsleme unsurlarını motiflerin, tasarımların üslupsal farklılıkları saptar, kullanır; dönemlerde ki, ekolleri, sanatçılarını, tekniklerini açıklar; klasik ve özgün tasarımlar yapar. | X | |||||
| 5 | Tasarımı yapar ve bütün teorik bilgi, çizim sistemleri ve bilgisayar programlarını kullanır. | X | |||||
| 6 | Geçmiş ve günümüz sanat anlayışlarını objektif olarak algılayıp karşılaştırır ve bunları geliştirir. | X | |||||
| 7 | Konusuyla ilgili restorasyon ve konservasyon yapar. | X | |||||
| 8 | Kendi öğrenme gereksinimlerini karşılayarak yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
| 9 | Türk Kültür tarihi ve tasarım bağlantılarını saptar. | X | |||||
| 10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.. | X | |||||
| 11 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | X | |||||
| 12 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | XV- XVI.Yüzyıl,Osmanlı dönemi çini sanatı motif bilgisi öğrenir. | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 1 | 4 | 5 | 1 | 4 | 4 |
| 2 | XV-XVI.Yüzyıl,Osmanlı dönemi çini sanatı tekniklerini uygular. | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 1 | 4 | 5 | 1 | 4 | 4 |
| 3 | XV-XVI.Yüzyıl,Osmanlı dönemi çini üslup özelliklerini araştırır. | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 1 | 4 | 5 | 1 | 4 | 4 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 40 |
| 1. Kısa Sınav | 30 |
| 1. Ödev | 30 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Ödev | 1 | 6 | 6 |
| Proje / Tasarım | 2 | 6 | 12 |
| Final | 1 | 7 | 7 |
| Toplam İş Yükü | 158 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,32 | ||
| dersAKTSKredisi | 7 | ||