| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Bitirme Projesi II | CTS 402 | 8 | 0 + 2 | 2 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. EMSELE BAL |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
| Dersin Amacı | Diploma projesi konusunun, çini tekniklerini kullanarak tasarım ve uygulanmasını amaçlanır. |
| Dersin İçeriği | Diploma projesi ile ilgili tasarımların çeşitli malzeme ve çini teknikleri ile uygulanması sağlanacaktır. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Geleneksel sanatların yorumlama, tasarlama ve uygulama aşamalarında gerekli olan tüm yüzeyleri, farklı malzemeleri ve materyalleri kullanır. | Anlatım, | Doğru Yanlış Testleri, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 2 | Tasarımını çeşitli Çini teknikleri ile uygular. | Anlatım, | Doğru Yanlış Testleri, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 3 | Tasarımında kullanacağı farklı materyal ve malzemeleri tanır, kullanır. | Beyin Fırtınası, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Eşleştirme Testler, |
| 4 | Tasarladığı projenin uygulamasını planlar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 5 | Sanatsal bir proje tasarlar ve uygulamasını yapar. | Beyin Fırtınası, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Eşleştirme Testler, |
| 6 | Çini Sanatı ile ilgili seçilen konuyu araştırır ve bilgisayarda hazırladığı sunumunda kendi cümleleriyle ifade eder. | Beyin Fırtınası, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Eşleştirme Testler, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Türk çini sanatı ile ilgili belirlenmiş projenin gelişimi sağlayacak konuları detaylı olarak ele almak. | |
| 2 | Seçilen konu ile ilgili görsel ve yazınsal kaynakların yazılması | |
| 3 | Seçilen konu ile ilgili görsel ve yazınsal kaynakların yazılması | |
| 4 | Seçilen konu ile ilgili görsel ve yazınsal kaynakların araştırılması. | |
| 5 | Seçilen konu ile ilgili görsel ve yazınsal kaynakların araştırılması. | |
| 6 | Seçilen konu ile ilgili görsel ve yazınsal kaynakların yazılması. | |
| 7 | Araştırılan konu ve tasarımların yer aldığı bir dosya çalışmasının devamı | |
| 8 | Ara sınav. | |
| 9 | Tasarımların çalışılmasına devam edilmesi. | |
| 10 | Tasarımların çalışılmasına devam edilmesi. | |
| 11 | Tasarımların çalışılmasına devam edilmesi. | |
| 12 | Tasarımların çalışılmasına devam edilmesi. | |
| 13 | Tasarımların çalışılmasına devam edilmesi. | |
| 14 | Değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | BİROL,İnci,DERMAN,Çiçek,Motifler,Kubbealtı Yayınları, |
| Ders Kaynakları | ÖZEL, Mehmet, Geleneksel Türk Sanatları, Kültür Bakanlığı Yayınları, İstanbul, 1995
|
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Temel Sanat ilkelerini açıklar, anlatır ve konusuna göre sıralar. | X | |||||
| 2 | Geleneksel sanatların yorumlama, tasarlama ve uygulama aşamalarında gerekli olan tüm yüzeyleri, farklı malzemeleri ve materyalleri kullanır. | X | |||||
| 3 | Konusu ile bilgi ve fikirlere açık olarak gelişmeleri, araştırma, analiz yapma, yorumlama ve uygulama yeterliliğiyle bunları kendisine kazanım olarak dönüştürme becerisini gösterir. | X | |||||
| 4 | Geleneksel sanatlarda, farklı yüzyıllardaki renkleri kullanır, tanımlar; kullanılan süsleme unsurlarını motiflerin, tasarımların üslupsal farklılıkları saptar, kullanır; dönemlerde ki, ekolleri, sanatçılarını, tekniklerini açıklar; klasik ve özgün tasarımlar yapar. | X | |||||
| 5 | Tasarımı yapar ve bütün teorik bilgi, çizim sistemleri ve bilgisayar programlarını kullanır. | X | |||||
| 6 | Geçmiş ve günümüz sanat anlayışlarını objektif olarak algılayıp karşılaştırır ve bunları geliştirir. | X | |||||
| 7 | Konusuyla ilgili restorasyon ve konservasyon yapar. | X | |||||
| 8 | Kendi öğrenme gereksinimlerini karşılayarak yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
| 9 | Türk Kültür tarihi ve tasarım bağlantılarını saptar. | X | |||||
| 10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.. | X | |||||
| 11 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | X | |||||
| 12 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Geleneksel sanatların yorumlama, tasarlama ve uygulama aşamalarında gerekli olan tüm yüzeyleri, farklı malzemeleri ve materyalleri kullanır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 0 | 4 | 5 | 5 | 5 | 1 | 5 | 5 |
| 2 | Tasarımını çeşitli Çini teknikleri ile uygular. | 5 | 4 | 5 | 5 | 1 | 5 | 5 | 4 | 5 | 0 | 5 | 5 |
| 3 | Tasarımında kullanacağı farklı materyal ve malzemeleri tanır, kullanır. | 5 | 4 | 5 | 5 | 1 | 5 | 5 | 4 | 5 | 0 | 5 | 5 |
| 4 | Tasarladığı projenin uygulamasını planlar. | 5 | 4 | 5 | 5 | 1 | 5 | 5 | 4 | 5 | 1 | 5 | 5 |
| 5 | Sanatsal bir proje tasarlar ve uygulamasını yapar. | 5 | 4 | 5 | 5 | 1 | 5 | 5 | 4 | 5 | 0 | 5 | 5 |
| 6 | Çini Sanatı ile ilgili seçilen konuyu araştırır ve bilgisayarda hazırladığı sunumunda kendi cümleleriyle ifade eder. | 5 | 4 | 5 | 5 | 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 0 | 5 | 5 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 25 |
| 1. Kısa Sınav | 25 |
| 1. Ara Sınav | 25 |
| 1. Proje / Tasarım | 25 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ödev | 1 | 2 | 2 |
| Final | 1 | 2 | 2 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 8 | 128 |
| Ödev | 2 | 2 | 4 |
| Proje / Tasarım | 1 | 4 | 4 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 2 | 2 |
| Toplam İş Yükü | 254 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 10,16 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||