| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Sır Teknikleri | CTS 204 | 4 | 2 + 2 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. HAYRETTİN CAVİT ÜNAL |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | Çini tasarımı öğrencilerine farklı sır tekniklerinin öğretilmesi. |
| Dersin İçeriği | Farklı sır teknikleri ve reçete hesaplarının öğretilmesi. |
| Kalkınma Amaçları |
|---|
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Farklı sır tekniklerini uygular. | Eğitsel Oyun, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, | |
| 2 | Sır reçetesi elde etmek için deney yapar. | Grupla Çalışma, Bireysel Çalışma, Eğitsel Oyun, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Klasik dönem Türk çinilerinde kullanılmış olan sır tekniklerinin anlatımı. | |
| 2 | Klasik dönem Türk çinilerinde kullanılmış olan sır tekniklerinin anlatımı ve yüksek pişimli sır denemelerinin yapılması. | |
| 3 | Renk veren oksitler ve bunların sır içerisinde reçetelerinin hesaplanmasının anlatımı. | |
| 4 | Renk veren oksitlerle renkli sır denemelerinin yapılması. | |
| 5 | Renk veren oksitlerle renkli sır denemelerinin yapılması. | |
| 6 | Renk veren oksitlerle renkli sır denemelerinin yapılması. | |
| 7 | Renk veren oksitlerle renkli sır denemelerinin yapılması. | |
| 8 | Tuz sırrının yapımı ve örnek denemelere başlanması. | |
| 9 | Renk veren oksitlerle renkli sır denemelerinin yapılması. | |
| 10 | Renk veren oksitlerle renkli sır denemelerinin yapılması. | |
| 11 | Renk veren oksitlerle borlu sır hazırlanması. | |
| 12 | Renk veren oksitlerle borlu sır hazırlanması. | |
| 13 | Renk veren oksitlerle borlu sır hazırlanması. | |
| 14 | Renk veren oksitlerle borlu sır hazırlanması. |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Temel Sanat ilkelerini açıklar, anlatır ve konusuna göre sıralar. | X | |||||
| 2 | Geleneksel sanatların yorumlama, tasarlama ve uygulama aşamalarında gerekli olan tüm yüzeyleri, farklı malzemeleri ve materyalleri kullanır. | ||||||
| 3 | Konusu ile bilgi ve fikirlere açık olarak gelişmeleri, araştırma, analiz yapma, yorumlama ve uygulama yeterliliğiyle bunları kendisine kazanım olarak dönüştürme becerisini gösterir. | ||||||
| 4 | Geleneksel sanatlarda, farklı yüzyıllardaki renkleri kullanır, tanımlar; kullanılan süsleme unsurlarını motiflerin, tasarımların üslupsal farklılıkları saptar, kullanır; dönemlerde ki, ekolleri, sanatçılarını, tekniklerini açıklar; klasik ve özgün tasarımlar yapar. | ||||||
| 5 | Tasarımı yapar ve bütün teorik bilgi, çizim sistemleri ve bilgisayar programlarını kullanır. | ||||||
| 6 | Geçmiş ve günümüz sanat anlayışlarını objektif olarak algılayıp karşılaştırır ve bunları geliştirir. | ||||||
| 7 | Konusuyla ilgili restorasyon ve konservasyon yapar. | ||||||
| 8 | Kendi öğrenme gereksinimlerini karşılayarak yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu tutum geliştirir. | ||||||
| 9 | Türk Kültür tarihi ve tasarım bağlantılarını saptar. | ||||||
| 10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.. | ||||||
| 11 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | ||||||
| 12 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Farklı sır tekniklerini uygular. | 5 | |||||||||||
| 2 | Sır reçetesi elde etmek için deney yapar. | 5 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 40 |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 4 | 56 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
| Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Ödev | 1 | 3 | 3 |
| Final | 1 | 4 | 4 |
| Toplam İş Yükü | 124 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,96 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||