| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Çini Kimyası | CTS 203 | 3 | 4 + 0 | 4 | 4 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Dersin Türü | Zorunlu | 
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. HAYRETTİN CAVİT ÜNAL | 
| Dersi Verenler | Öğr.Gör. HAYRETTİN CAVİT ÜNAL, | 
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim | 
| Dersin Amacı | Çini sanatımızın asıl alt yapısını oluşturan oksitler- sırlar konusunda deneyler yapabilecek düzeyde öğrenciler yetiştirmek. | 
| Dersin İçeriği | Geleneksel sır ve boya yapısıyla birlikte bu gün kullanılan artistik sırlar konusunda da kendine yetebilen öğrenciler yetiştirmek. | 
| Kalkınma Amaçları | 
|---|
|   | 
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Oksitler- sırlar konusunda deneyler yapabilecek düzeyde öğrenciler yetiştirmek. | Tartışma, Anlatım, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, | 
| 2 | Geleneksel boya yapısını öğrenmiş ve bu güne uyarlaya bilmiş öğrenciler yetiştirmek. | Eğitsel Oyun, Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 3 | Seramik ve Çini için kullanılan ham maddeler konusunda bilgi sahibi olmak. | Grupla Çalışma, Tartışma, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, | 
| 4 | Kullanılan çamur türlerine ve sır türlerine göre fırın pişim dereceleri konusunda bilgi sahibi olmak. | Tartışma, Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), | 
| 5 | Sır reçetelerini çözecek kimyasal bilgiye sahip olmak. | Tartışma, Anlatım, Bireysel Çalışma, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Seramiğe genel bakış. | |
| 2 | Seramiklerin sınıflandırılması. | |
| 3 | Seramiklerin sınıflandırılması. | |
| 4 | Genel seramik üretimi. | |
| 5 | Geleneksel seramik üretimi. | |
| 6 | Cam ve cam yapıları. | |
| 7 | Cam hammaddeleri ve Camların sınıflandırılması. | |
| 8 | Sırların yararları ve sırların sınıflandırılması. | |
| 9 | Sır oksitlerin sınıflandırılması ve Seger formülasyonu. | |
| 10 | Seger formülasyonu. | |
| 11 | Sırların sınıflandırılması. | |
| 12 | Sır kusurları. | |
| 13 | Sırlı boyalar. | |
| 14 | Genel bakış. | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | H. Özkan Toptan,( Seramik malzemeler) ders notları. SAÜ. Mühendislik Fakültesi, Metalurji ve Malzeme. Müh.Böl.2003, Ali Kartal, Sır ve Sırlama teknikleri.Çizgi matbaacılık, 1998. H. | 
| Ders Kaynakları | Cam ve cam seramik ders notları (SAÜ, Mühendislik fakültesiMetalurji ve Maden Mühendisliği fakültesi. Müh. Böl. 2000 | 
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Temel Sanat ilkelerini açıklar, anlatır ve konusuna göre sıralar. | ||||||
| 2 | Geleneksel sanatların yorumlama, tasarlama ve uygulama aşamalarında gerekli olan tüm yüzeyleri, farklı malzemeleri ve materyalleri kullanır. | X | |||||
| 3 | Konusu ile bilgi ve fikirlere açık olarak gelişmeleri, araştırma, analiz yapma, yorumlama ve uygulama yeterliliğiyle bunları kendisine kazanım olarak dönüştürme becerisini gösterir. | X | |||||
| 4 | Geleneksel sanatlarda, farklı yüzyıllardaki renkleri kullanır, tanımlar; kullanılan süsleme unsurlarını motiflerin, tasarımların üslupsal farklılıkları saptar, kullanır; dönemlerde ki, ekolleri, sanatçılarını, tekniklerini açıklar; klasik ve özgün tasarımlar yapar. | X | |||||
| 5 | Tasarımı yapar ve bütün teorik bilgi, çizim sistemleri ve bilgisayar programlarını kullanır. | ||||||
| 6 | Geçmiş ve günümüz sanat anlayışlarını objektif olarak algılayıp karşılaştırır ve bunları geliştirir. | ||||||
| 7 | Konusuyla ilgili restorasyon ve konservasyon yapar. | ||||||
| 8 | Kendi öğrenme gereksinimlerini karşılayarak yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu tutum geliştirir. | ||||||
| 9 | Türk Kültür tarihi ve tasarım bağlantılarını saptar. | ||||||
| 10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.. | ||||||
| 11 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | X | |||||
| 12 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Oksitler- sırlar konusunda deneyler yapabilecek düzeyde öğrenciler yetiştirmek. | 4 | |||||||||||
| 2 | Geleneksel boya yapısını öğrenmiş ve bu güne uyarlaya bilmiş öğrenciler yetiştirmek. | 4 | 1 | ||||||||||
| 3 | Seramik ve Çini için kullanılan ham maddeler konusunda bilgi sahibi olmak. | 1 | 5 | ||||||||||
| 4 | Kullanılan çamur türlerine ve sır türlerine göre fırın pişim dereceleri konusunda bilgi sahibi olmak. | 3 | |||||||||||
| 5 | Sır reçetelerini çözecek kimyasal bilgiye sahip olmak. | 4 | 3 | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ödev | 40 | 
| 1. Ara Sınav | 60 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 | 
| 1. Final | 40 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 | 
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 | 
| Ödev | 1 | 10 | 10 | 
| Final | 1 | 10 | 10 | 
| Toplam İş Yükü | 108 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,32 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||