| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Uygulama Atölyesi II | CTS 412 | 8 | 2 + 4 | 4 | 10 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Dersin Türü | Zorunlu | 
| Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. EMSELE BAL | 
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim | 
| Dersin Amacı | Çini tekniklerini kullanarak tasarım ve uygulanmasını amaçlanır. | 
| Dersin İçeriği | İlgili tasarımların çeşitli malzeme ve tezhip teknikleri ile uygulanması sağlanır. | 
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | İkinci dönem uygulanacak çini tekniklerini ayırt eder. | Anlatım, Gözlem, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), | 
| 2 | Tasarımını çeşitli Çini teknikleri ile uygular. | Soru-Cevap, Gözlem, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), | 
| 3 | Tasarımında kullanacağı farklı materyal ve malzemeleri tanır, kullanır. | Gözlem, | |
| 4 | Tasarladığı projenin uygulamasını planlar. | Soru-Cevap, Gözlem, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), | 
| 5 | Tasarladığı projeyi uygular | Beyin Fırtınası, Gözlem, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Bitirme projesinde belirlenen en az üç uygulamanın eskiz çizimlerine başlanır. | |
| 2 | Eskiz çalışmalarına devam edilir. | |
| 3 | Eskiz çalışmalarına devam edilir. | |
| 4 | Bitirme projesinde belirlenen konularla ilgili eskiz çizimlerinin ölçekli olarak çizilir. | |
| 5 | Eskiz çizimlerinin ölçekli olarak çizilir. | |
| 6 | Eskiz çizimlerinin ölçekli olarak çizilir. | |
| 7 | Sınav | |
| 8 | Bitirme projesinde belirlenen konularla ilgili eskiz çizimlerinin ölçekli olarak çizilir. | |
| 9 | Belirlenen konularla ilgili eskiz çizimler onaylanır. | |
| 10 | Belirlenen konularla ilgili eskiz çizimler onaylanır. | |
| 11 | Tasarımlar uygulanır. | |
| 12 | Tasarımlar uygulanır. | |
| 13 | Tasarımlar uygulanır. | |
| 14 | Değerlendirme yapılır. | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Olıver WATSON,Ceramıcs From Islamıc Lands, İstanbul 2005-Otaman Tiles and Ceramics. İ.M.K.B Basımı İstanbul 1999-Yıldız Demiriz,İslam Sanatlarında Geometrik Süsleme, Lebib yayın evi-İstanbul.2000-Doğan Kuban, Divriği mucizesi.Yapı Kredi yayınları- İstanbul 2003-Gönül Öney, İslam Sanatı.- Emel Esin, Türk Sanatında İkonografik motifler.Kabalcı yayın evi.-Julian Raby-Nurhan Atasoy.İznik. | 
| Ders Kaynakları | Garo KÜRKMAN,Toprak,ateş,sır,tarihsel gelişimi,atölyeleri ve ustaları ile Kütahya çinileri, Thames& Hudson 2001- Suna ve İnanç Vakfı Yayını | 
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Temel Sanat ilkelerini açıklar, anlatır ve konusuna göre sıralar. | X | |||||
| 2 | Geleneksel sanatların yorumlama, tasarlama ve uygulama aşamalarında gerekli olan tüm yüzeyleri, farklı malzemeleri ve materyalleri kullanır. | X | |||||
| 3 | Konusu ile bilgi ve fikirlere açık olarak gelişmeleri, araştırma, analiz yapma, yorumlama ve uygulama yeterliliğiyle bunları kendisine kazanım olarak dönüştürme becerisini gösterir. | X | |||||
| 4 | Geleneksel sanatlarda, farklı yüzyıllardaki renkleri kullanır, tanımlar; kullanılan süsleme unsurlarını motiflerin, tasarımların üslupsal farklılıkları saptar, kullanır; dönemlerde ki, ekolleri, sanatçılarını, tekniklerini açıklar; klasik ve özgün tasarımlar yapar. | X | |||||
| 5 | Tasarımı yapar ve bütün teorik bilgi, çizim sistemleri ve bilgisayar programlarını kullanır. | X | |||||
| 6 | Geçmiş ve günümüz sanat anlayışlarını objektif olarak algılayıp karşılaştırır ve bunları geliştirir. | X | |||||
| 7 | Konusuyla ilgili restorasyon ve konservasyon yapar. | X | |||||
| 8 | Kendi öğrenme gereksinimlerini karşılayarak yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
| 9 | Türk Kültür tarihi ve tasarım bağlantılarını saptar. | X | |||||
| 10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.. | ||||||
| 11 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | X | |||||
| 12 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | İkinci dönem uygulanacak çini tekniklerini ayırt eder. | 5 | 4 | 5 | 5 | 0 | 5 | 5 | 5 | 5 | 0 | ||
| 2 | Tasarımını çeşitli Çini teknikleri ile uygular. | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 0 | 5 | 5 | 5 | 0 | ||
| 3 | Tasarımında kullanacağı farklı materyal ve malzemeleri tanır, kullanır. | ||||||||||||
| 4 | Tasarladığı projenin uygulamasını planlar. | 5 | 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 1 | ||
| 5 | Tasarladığı projeyi uygular | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ödev | 25 | 
| 1. Kısa Sınav | 25 | 
| 1. Ara Sınav | 25 | 
| 1. Proje / Tasarım | 25 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 | 
| 1. Final | 50 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 8 | 128 | 
| Ara Sınav | 1 | 3 | 3 | 
| Proje / Tasarım | 3 | 8 | 24 | 
| Final | 1 | 3 | 3 | 
| Toplam İş Yükü | 254 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 10,16 | ||
| dersAKTSKredisi | 10 | ||