| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Uygulama Atölyesi I | CTS 411 | 7 | 2 + 4 | 4 | 10 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. EMSELE BAL |
| Dersi Verenler | Arş.Gör.Dr. EMSELE BAL, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
| Dersin Amacı | Çini tekniklerini kullanarak tasarım ve uygulanmasını amaçlanır. |
| Dersin İçeriği | İlgili tasarımların çeşitli malzeme ve tezhip teknikleri ile uygulanması sağlanır. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | İlk dönem uygulanacak çini tekniklerini ayırt eder. | Anlatım, Bireysel Çalışma, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 2 | Tasarımını çeşitli Çini teknikleri ile uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 3 | Tasarımında kullanacağı farklı materyal ve malzemeleri tanır, kullanır. | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 4 | Tasarladığı projenin uygulamasını planlar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 5 | Tasarladığı projenin uygular | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Bitirme projesinde belirlenen en az üç uygulamanın eskiz çizimlerine başlanır. | |
| 2 | Eskiz çalışmalarına devam edilir. | |
| 3 | Eskiz çalışmalarına devam edilir. | |
| 4 | Bitirme projesinde belirlenen konularla ilgili eskiz çizimlerinin ölçekli olarak çizilir. | |
| 5 | Eskiz çizimlerinin ölçekli olarak çizilir. | |
| 6 | Eskiz çizimlerinin ölçekli olarak çizilir. | |
| 7 | Sınav. | |
| 8 | Belirlenen konularla ilgili eskiz çizimler onaylanır. | |
| 9 | Belirlenen konularla ilgili eskiz çizimler onaylanır. | |
| 10 | Tasarımlar çini malzeme yüzeylerine aktarılır. | |
| 11 | Tasarımlar uygulanır. | |
| 12 | Tasarımlar uygulanır. | |
| 13 | Tasarımlar uygulanır. | |
| 14 | Değerlendirme yapılır. |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Olıver WATSON,Ceramıcs From Islamıc Lands, |
| Ders Kaynakları | Garo KÜRKMAN,Toprak,ateş,sır,tarihsel gelişimi,atölyeleri ve ustaları ile Kütahya çinileri, Thames& Hudson 2001- Suna ve İnanç Vakfı Yayını |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Temel Sanat ilkelerini açıklar, anlatır ve konusuna göre sıralar. | X | |||||
| 2 | Geleneksel sanatların yorumlama, tasarlama ve uygulama aşamalarında gerekli olan tüm yüzeyleri, farklı malzemeleri ve materyalleri kullanır. | X | |||||
| 3 | Konusu ile bilgi ve fikirlere açık olarak gelişmeleri, araştırma, analiz yapma, yorumlama ve uygulama yeterliliğiyle bunları kendisine kazanım olarak dönüştürme becerisini gösterir. | X | |||||
| 4 | Geleneksel sanatlarda, farklı yüzyıllardaki renkleri kullanır, tanımlar; kullanılan süsleme unsurlarını motiflerin, tasarımların üslupsal farklılıkları saptar, kullanır; dönemlerde ki, ekolleri, sanatçılarını, tekniklerini açıklar; klasik ve özgün tasarımlar yapar. | X | |||||
| 5 | Tasarımı yapar ve bütün teorik bilgi, çizim sistemleri ve bilgisayar programlarını kullanır. | X | |||||
| 6 | Geçmiş ve günümüz sanat anlayışlarını objektif olarak algılayıp karşılaştırır ve bunları geliştirir. | X | |||||
| 7 | Konusuyla ilgili restorasyon ve konservasyon yapar. | ||||||
| 8 | Kendi öğrenme gereksinimlerini karşılayarak yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
| 9 | Türk Kültür tarihi ve tasarım bağlantılarını saptar. | X | |||||
| 10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.. | ||||||
| 11 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | X | |||||
| 12 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | İlk dönem uygulanacak çini tekniklerini ayırt eder. | 5 | 2 | 5 | 5 | 0 | 5 | 4 | 5 | 5 | 0 | ||
| 2 | Tasarımını çeşitli Çini teknikleri ile uygular. | 5 | 5 | 5 | 5 | 0 | 5 | 5 | 5 | 5 | 0 | ||
| 3 | Tasarımında kullanacağı farklı materyal ve malzemeleri tanır, kullanır. | ||||||||||||
| 4 | Tasarladığı projenin uygulamasını planlar. | ||||||||||||
| 5 | Tasarladığı projenin uygular | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 25 |
| 1. Ödev | 25 |
| 1. Kısa Sınav | 25 |
| 1. Proje / Tasarım | 25 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Proje / Tasarım | 3 | 8 | 24 |
| Final | 1 | 3 | 3 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 8 | 128 |
| Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
| Toplam İş Yükü | 254 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 10,16 | ||
| dersAKTSKredisi | 10 | ||