| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Serbest Tezhip Tasarımı II | TEZ 340 | 6 | 2 + 2 | 3 | 4 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. EMSELE BAL | 
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim | 
| Dersin Amacı | Kitap sanatları içinde yer alan tezhibi tanıtmak ve öğrencileri bu sanat hakkında bilgilendirmek | 
| Dersin İçeriği | Tezhip sanatı ile ilgili motiflerle yeni tasarımlar, farklı kompozisyonlar oluşturmak. | 
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Tezhip sanatı hakkında bilgilidir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), | 
| 2 | Tezhip motiflerini bilir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), | 
| 3 | Tezhip motifleriyle tasarımlar yapar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), | 
| 4 | Tezhibin kullanım alanlarını bilir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), | 
| 5 | Tezhibin yazmalar ve levhalardaki farklı kullanımını bilir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), | 
| 6 | Tezhibin kitap sanatları içindeki yerini bilir. | Anlatım, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Bitkisel şemseler (Mekik, daire, müstatil (dikdörtgen)) | |
| 2 | Bitkisel şemseler (Mekik, daire, müstatil (dikdörtgen)) | |
| 3 | Bitkisel şemseler (Mekik, daire, müstatil (dikdörtgen)) | |
| 4 | Rumi ve bulut şemseler (Mekik, daire, müstatil (dikdörtgen)) | |
| 5 | Rumi ve bulut şemseler (Mekik, daire, müstatil (dikdörtgen)) | |
| 6 | Rumi ve bulut şemseler (Mekik, daire, müstatil (dikdörtgen)) | |
| 7 | Güller (Değişik formlarda ve yüzyıllarda uygulama) | |
| 8 | Vize/Güller (Değişik formlarda ve yüzyıllarda uygulama) | |
| 9 | Bordürler (Zencerek, tek iplik, iki iplik, üç iplik, münhani, halkar) | |
| 10 | Bordürler (Zencerek, tek iplik, iki iplik, üç iplik, münhani, halkar) | |
| 11 | Bordürler (Zencerek, tek iplik, iki iplik, üç iplik, münhani, halkar) | |
| 12 | Şükufe çalışmaları | |
| 13 | Şükufe çalışmaları | |
| 14 | Dosya Kontrolü (Kurşun kalem ve fırça çizimleri) | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Temel Sanat ilkelerini açıklar, anlatır ve konusuna göre sıralar. | X | |||||
| 2 | Geleneksel sanatların yorumlama, tasarlama ve uygulama aşamalarında gerekli olan tüm yüzeyleri, farklı malzemeleri ve materyalleri kullanır. | X | |||||
| 3 | Konusu ile bilgi ve fikirlere açık olarak gelişmeleri, araştırma, analiz yapma, yorumlama ve uygulama yeterliliğiyle bunları kendisine kazanım olarak dönüştürme becerisini gösterir. | X | |||||
| 4 | Geleneksel sanatlarda, farklı yüzyıllardaki renkleri kullanır, tanımlar; kullanılan süsleme unsurlarını motiflerin, tasarımların üslupsal farklılıkları saptar, kullanır; dönemlerde ki, ekolleri, sanatçılarını, tekniklerini açıklar; klasik ve özgün tasarımlar yapar. | X | |||||
| 5 | Tasarımı yapar ve bütün teorik bilgi, çizim sistemleri ve bilgisayar programlarını kullanır. | X | |||||
| 6 | Geçmiş ve günümüz sanat anlayışlarını objektif olarak algılayıp karşılaştırır ve bunları geliştirir. | X | |||||
| 7 | Konusuyla ilgili restorasyon ve konservasyon yapar. | X | |||||
| 8 | Kendi öğrenme gereksinimlerini karşılayarak yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
| 9 | Türk Kültür tarihi ve tasarım bağlantılarını saptar. | X | |||||
| 10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.. | ||||||
| 11 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | ||||||
| 12 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Tezhip sanatı hakkında bilgilidir. | 5 | 4 | 5 | 5 | 0 | 5 | 5 | 3 | 5 | 0 | 5 | 5 | 
| 2 | Tezhip motiflerini bilir. | 5 | 3 | 5 | 5 | 0 | 5 | 5 | 3 | 5 | 0 | 5 | 5 | 
| 3 | Tezhip motifleriyle tasarımlar yapar. | 5 | 4 | 5 | 5 | 1 | 5 | 5 | 3 | 5 | 0 | 5 | 5 | 
| 4 | Tezhibin kullanım alanlarını bilir. | 5 | 4 | 5 | 5 | 0 | 5 | 5 | 3 | 5 | 0 | 5 | 5 | 
| 5 | Tezhibin yazmalar ve levhalardaki farklı kullanımını bilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 0 | 5 | 5 | 3 | 5 | 0 | 5 | 5 | 
| 6 | Tezhibin kitap sanatları içindeki yerini bilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 20 | 
| 1. Ödev | 20 | 
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 30 | 
| 2. Performans Görevi (Uygulama) | 30 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 | 
| 1. Final | 50 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 | 
| Ara Sınav | 1 | 4 | 4 | 
| Ödev | 1 | 4 | 4 | 
| Performans Görevi (Uygulama) | 2 | 10 | 20 | 
| Final | 1 | 4 | 4 | 
| Toplam İş Yükü | 112 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,48 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||