| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Çini Konservasyonu | CTS 429 | 7 | 2 + 2 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. EMSELE BAL |
| Dersi Verenler | Arş.Gör.Dr. EMSELE BAL, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | Restorasyon ve konservasyon konularında yeterli teorik ve uygulama bilgilerine ulaşılır. |
| Dersin İçeriği | Restorasyon ve konservasyonu yapılacak olan çini çalışmaların geleceğe daha kalıcı bir şekilde ulaşması için gereken bütün çalışmalar aşama aşama öğrenilir. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Konservasyon ile ilgili çalışmaların her aşamasını teorik olarak tanımlar. | Anlatım, Problem Çözme, Soru-Cevap, | |
| 2 | Alanlarıyla ilgili restorasyon ve konservasyon uygular. | Anlatım, Grupla Çalışma, Problem Çözme, | |
| 3 | Restorasyonu ve konservasyonu yapılacak olan seramik- çini malzemenin karşılaşabileceği tüm olumsuz dış ve iç etkenlerden nasıl korunması gerektiğini analiz eder. | Anlatım, Problem Çözme, Rol Oynama, | |
| 4 | Konservasyon ve restorasyon özelliklerini ayırt eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 5 | Eserlerin teknik ve desen özelliklerini bilir. | Anlatım, Grupla Çalışma, Soru-Cevap, | |
| 6 | Restorasyon ve konservasyon alanlarında ekip çalışması yapabilir. | Problem Çözme, Gezi / Gözlem, Anlatım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Temizleme ve koruma yöntemleri | Ökse Tuba, Arkeolojik Çalışmalarda Seramik Değerlendirme Yöntemleri.Arkeoloji ve sanat yayınları.2002-İstanbul. |
| 2 | Porselen sırlı eserler ve çinilerin korunma yöntemleri. | Ökse Tuba, Arkeolojik Çalışmalarda Seramik Değerlendirme Yöntemleri.Arkeoloji ve sanat yayınları.2002-İstanbul.- Başara Sait, PişmişToprak ve cam Eserlerin Koservasyon/Restorasyonu.İstanbul 2000 |
| 3 | Analiz yapımı.1.Quiz notu. | |
| 4 | Porselen sırlı eserler ve çinilerin temizliğinde kullanılan yöntemler. | Ökse Tuba, Arkeolojik Çalışmalarda Seramik Değerlendirme Yöntemleri.Arkeoloji ve sanat yayınları.2002-İstanbul. Başara Sait, PişmişToprak ve cam Eserlerin Koservasyon/Restorasyonu.İstanbul 2000 |
| 5 | Sırlı bir vazonun kayıp parçasının tümlenmesi ve uygulama yöntemlerin anlatımı. | |
| 6 | Sırlı bir vazonun kayıp parçasının tümlenmesinin öğrenciye yaptırılması. 2.Quiz notu | |
| 7 | Eski yapıştırıcıların çözülmesi. | Yılmaz Şenay, Restorasyon- Konservasyon Ders Notları.Mimar Sinan Üniversitesi G .S.Ü basılmamış ders notları - 1992 |
| 8 | Sağlamlaştırma konsolide. | Başara Sait, PişmişToprak ve cam Eserlerin Koservasyon/Restorasyonu.İstanbul 2000 |
| 9 | Topkapı Sarayı Restorasyon Konservasyon Merkezine ödev amaçlı gezi düzenlenmesi. | |
| 10 | Ödev için yapılan gezi sonuçlarının değerlendirilmesi | |
| 11 | Yapıştırma yöntemleri | Başara Sait, PişmişToprak ve cam Eserlerin Koservasyon/Restorasyonu.İstanbul 2000 |
| 12 | Vize | |
| 13 | Toprak eserlerin restorasyon ve konservasyon işlemlerinin tamamlandıktan sonra korunması. | Ökse Tuba, Arkeolojik Çalışmalarda Seramik Değerlendirme Yöntemleri.Arkeoloji ve sanat yayınları |
| 14 | Konservasyon yöntemlerinin genel anlatımının yapılması. | Ökse Tuba, Arkeolojik Çalışmalarda Seramik Değerlendirme Yöntemleri.Arkeoloji ve sanat yayınları |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Başaran Sait, Pişmiş Toprak ve Cam eserlerin Konservasyon / Restorasyonu.İstanbul 2000-Tuba Ökse, Arkeolojik Çalışmalarda Seramik Değerlendirme Yöntemleri.Arkeoloji ve Sanat yayınları.2002-İstanbul. |
| Ders Kaynakları | Başaran Sait, Pişmiş Toprak ve Cam eserlerin Konservasyon / Restorasyonu.İstanbul 2000 Ökse Tuba, Arkeolojik Çalışmalarda Seramik Değerlendirme Yöntemleri.Arkeoloji ve Sanat yayınları.2002-İstanbul. Ahunbay Zeynep, Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, YEM Yayınları, İstanbul,2004 Restorasyon Konservasyon Çalışmaları 3 Aylık Bilim Dergisi, İstanbul |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Temel Sanat ilkelerini açıklar, anlatır ve konusuna göre sıralar. | X | |||||
| 2 | Geleneksel sanatların yorumlama, tasarlama ve uygulama aşamalarında gerekli olan tüm yüzeyleri, farklı malzemeleri ve materyalleri kullanır. | X | |||||
| 3 | Konusu ile bilgi ve fikirlere açık olarak gelişmeleri, araştırma, analiz yapma, yorumlama ve uygulama yeterliliğiyle bunları kendisine kazanım olarak dönüştürme becerisini gösterir. | X | |||||
| 4 | Geleneksel sanatlarda, farklı yüzyıllardaki renkleri kullanır, tanımlar; kullanılan süsleme unsurlarını motiflerin, tasarımların üslupsal farklılıkları saptar, kullanır; dönemlerde ki, ekolleri, sanatçılarını, tekniklerini açıklar; klasik ve özgün tasarımlar yapar. | X | |||||
| 5 | Tasarımı yapar ve bütün teorik bilgi, çizim sistemleri ve bilgisayar programlarını kullanır. | X | |||||
| 6 | Geçmiş ve günümüz sanat anlayışlarını objektif olarak algılayıp karşılaştırır ve bunları geliştirir. | X | |||||
| 7 | Konusuyla ilgili restorasyon ve konservasyon yapar. | X | |||||
| 8 | Kendi öğrenme gereksinimlerini karşılayarak yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
| 9 | Türk Kültür tarihi ve tasarım bağlantılarını saptar. | X | |||||
| 10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.. | X | |||||
| 11 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | X | |||||
| 12 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Konservasyon ile ilgili çalışmaların her aşamasını teorik olarak tanımlar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 1 | 4 | 5 |
| 2 | Alanlarıyla ilgili restorasyon ve konservasyon uygular. | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 1 | 4 | 5 |
| 3 | Restorasyonu ve konservasyonu yapılacak olan seramik- çini malzemenin karşılaşabileceği tüm olumsuz dış ve iç etkenlerden nasıl korunması gerektiğini analiz eder. | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 1 | 4 | 5 |
| 4 | Konservasyon ve restorasyon özelliklerini ayırt eder. | 5 | 5 | 5 | |||||||||
| 5 | Eserlerin teknik ve desen özelliklerini bilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 1 | 4 | 5 |
| 6 | Restorasyon ve konservasyon alanlarında ekip çalışması yapabilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 1 | 4 | 5 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 25 |
| 1. Ödev | 25 |
| 1. Proje / Tasarım | 25 |
| 1. Performans Görevi (Atölye) | 25 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
| Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
| Sözlü Sınav | 1 | 6 | 6 |
| Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 6 | 6 |
| Toplam İş Yükü | 127 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,08 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||