| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Dünya Müzik Türleri | DKS 415 | 7 | 2 + 2 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. EMEL DEMİRGEN |
| Dersi Verenler | Öğr.Gör. EMEL DEMİRGEN, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Dünya müzik türlerinin amacı etnik ve evrensel müzik türlerinin yaklaşık olarak tanımlamaya çalışmasıdır. Tanımlama şekli enstruman çeşitleri, ritim farklılıkları, sosyo kültürel ve politik durumların ve coğrafyanın müziğe etkileri, sözlü müziklerde ise söz içeriklerine yansıma şeklini araştırmak ve diğer türlerden farklılıkları ortaya koymaktır.
|
| Dersin İçeriği | Müzik, genel çerçeveden bakıldığında Avrupa Teorisinin kullanıldığı ve yüzyıllaedır gelişme göstermiş türler ve içerikler bütünüdür. Dünya Müzik türleri dersi amacı doğrultusunda bütün dünyada yapılan müziklerin genel olarak işleneceğii bir sentez dersidir. Müzik insanlarının bu yüzyılda gelişen fikrleri artık her ülkenin bir sanat müziği ve halk müziği vardır fikrindedir. İşte buyaygın fikirler doğrultusunda öğrencinin müzikal bakış açısını zenginleştirmek çok yönlü ve çok renkli bakması dersin tanımları arasındadır.
|
| Kalkınma Amaçları |
|---|
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Müziği tüm yönleriyle araştırarak öğrenir, bilgi ve senteze varır, çağın gerektirdiği bakış açısıyla çevresini ve dünyayı algılayabilecek eleştirel bir bakış açısı oluşturur. | Sözlü Sınavlar, Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), | |
| 2 | Türk Müziğini, dünya ülkelerinin müzikleriyle karşılaştırma yapmayı sağlayıp,benzer ve farklı yönlerini keşfetmeye çalışmalarını sağlar | ||
| 3 | Müzik biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahip ol |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Musics of Many Cultures. Calıfornıa Pres. 1998 MALM. Willam, Music Cultures of the Pasific The Near East, and Asıa | Hood, sayfa.10 |
| 2 | Seçilen bir müzik türüyle ilgili öğrencilere ön araştırma çalışması yapmak ve bu müzik türüyle ilgili ödeve verilmesi. Örnek Amerika. | Hood. Sayfa.11 |
| 3 | Verilen örnekler kapsamında görüntülü eğitim ve dinleyerek örneklendirme yapılarak o ülkeyle ilgili ortak noktaları ve farklıları tespite çalışmak | Hood, sayfa.26 |
| 4 | Yeni bir ülke müziğinin araştırılması hatta dünya kıtaları olarak ele alınıp Örnek Afrika öğrencilere derste örneklendirme yapılması ve araştırma ödevi verilmesi. | Hood. Sayfa.11-26 |
| 5 | Verilen örnekler kapsamında görüntülü eğitim ve dinleyerek örneklendirme yapılarak o ülkeyle ilgili ortak noktaları ve farklıları tespite çalışmak | Malm,s.211 |
| 6 | Verilen örnekler kapsamında görüntülü eğitim ve dinleyerek örneklendirme yapılarak o ülkeyle ilgili ortak noktaları ve farklıları tespite çalışmak | Malm,s.216-17 |
| 7 | Görüntülü karşılaştırmalı eğitim yapmak genel olarak ders notlarının değerlendirilmesinin yapılması. | Malm,s.222 |
| 8 | Görüntülü karşılaştırmalı eğitim yapmak genel olarak ders notlarının değerlendirilmesinin yapılması. | Malm,s.232 |
| 9 | Asya kıtası müziklerinin incelenmesi için görüntü ve dinlemeli çalışma yapılması, Öğrencilere araştırma ödevi verilmesi. | Elde edilen orjinal kayıtlar |
| 10 | Verilen örnekler kapsamında görüntülü eğitim ve dinleyerek örneklendirme yapılarak o ülkeyle ilgili ortak noktaları ve farklıları tespite çalışmak | Elde edilen orjinal kayıtlar |
| 11 | Görüntülü karşılaştırmalı eğitim yapmak genel olarak ders notlarının değerlendirilmesinin yapılması. | Elde edilen orjinal kayıtlar |
| 12 | Verilen örnekler kapsamında görüntülü eğitim ve dinleyerek örneklendirme yapılarak o ülkeyle ilgili ortak noktaları ve farklıları tespite çalışmak | Ödev düzenleme |
| 13 | Verilen örnekler kapsamında görüntülü eğitim ve dinleyerek örneklendirme yapılarak o ülkeyle ilgili ortak noktaları ve farklıları tespite çalışmak | Ödev sunum |
| 14 | Görüntülü karşılaştırmalı eğitim yapmak genel olarak ders notlarının değerlendirilmesinin yapılması. | Genel değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Hood Mantle,Musics of Many Culture California Press. 1998 Malm. William, Music Cultures of Pasific The Near East, and Asia.
|
| Ders Kaynakları | FUJE, Linda, East Asia (Makale) 1995.
|
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Müziği tüm yönleriyle araştırarak öğrenir, bilgi ve senteze varır, çağın gerektirdiği bakış açısıyla çevresini ve dünyayı algılayabilecek eleştirel bir bakış açısı oluşturur. | X | |||||
| 2 | Kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Diğer disiplinlerle ilgili olarak da çalışır ve bağlarını kurar. | X | |||||
| 3 | Müzik sanatını, eğitim, estetik, tarih gibi birçok boyutta ele alır, inceler, sonuçlara varır. | X | |||||
| 4 | Nota yazımı, müzik teknolojileri konularında yenilikleri takip eder. Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. | X | |||||
| 5 | Milli kültürün çok önemli bir öğesi olan müzik kültürünü tarihi perspektifte analiz eder ve geleceğe taşır. | X | |||||
| 6 | Müzik biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | X | |||||
| 7 | Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir | X | |||||
| 8 | Bilimsel bilgilere dayanarak popüler kültürü analiz ederek, popüler kültürün oluşturduğu sanatı eleştirel bir bakış açısıyla ele alma becerisine sahiptir. | X | |||||
| 9 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | X | |||||
| 10 | Batı müziği nazariyatı ve solfeji yanında, Türk müziği nazariyatı ve solfeji, tarihi, edebiyatı, enstrüman bilgisiyle destekleyerek donatır. | X | |||||
| 11 | Müzik biliminin konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir. | X | |||||
| 12 | Müzik biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Müziği tüm yönleriyle araştırarak öğrenir, bilgi ve senteze varır, çağın gerektirdiği bakış açısıyla çevresini ve dünyayı algılayabilecek eleştirel bir bakış açısı oluşturur. | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 |
| 2 | Türk Müziğini, dünya ülkelerinin müzikleriyle karşılaştırma yapmayı sağlayıp,benzer ve farklı yönlerini keşfetmeye çalışmalarını sağlar | ||||||||||||
| 3 | Müzik biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahip ol | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Ödev | 10 |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| Toplam | 80 |
| 1. Final | 60 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 8 | 112 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Kısa Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Ödev | 1 | 2 | 2 |
| Final | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü | 118 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,72 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||