Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Dünya Müzik Türleri DKS 415 7 2 + 2 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. EMEL DEMİRGEN
Dersi Verenler Öğr.Gör. EMEL DEMİRGEN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Dünya müzik türlerinin amacı etnik ve evrensel müzik türlerinin yaklaşık olarak tanımlamaya çalışmasıdır. Tanımlama şekli enstruman çeşitleri, ritim farklılıkları, sosyo kültürel ve politik durumların ve coğrafyanın müziğe etkileri, sözlü müziklerde ise söz içeriklerine yansıma şeklini araştırmak ve diğer türlerden farklılıkları ortaya koymaktır.

 

 

Dersin İçeriği

Müzik, genel çerçeveden bakıldığında Avrupa Teorisinin kullanıldığı ve yüzyıllaedır gelişme göstermiş türler ve içerikler bütünüdür. Dünya Müzik türleri dersi amacı doğrultusunda bütün dünyada yapılan müziklerin genel olarak işleneceğii bir sentez dersidir. Müzik insanlarının bu yüzyılda gelişen fikrleri artık her ülkenin bir sanat müziği ve halk müziği vardır fikrindedir. İşte buyaygın fikirler doğrultusunda öğrencinin müzikal bakış açısını zenginleştirmek çok yönlü ve çok renkli bakması dersin tanımları arasındadır. 

 

 

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Müziği tüm yönleriyle araştırarak öğrenir, bilgi ve senteze varır, çağın gerektirdiği bakış açısıyla çevresini ve dünyayı algılayabilecek eleştirel bir bakış açısı oluşturur. Sözlü Sınavlar, Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
2 Türk Müziğini, dünya ülkelerinin müzikleriyle karşılaştırma yapmayı sağlayıp,benzer ve farklı yönlerini keşfetmeye çalışmalarını sağlar
3 Müzik biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahip ol
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Musics of Many Cultures. Calıfornıa Pres. 1998 MALM. Willam, Music Cultures of the Pasific The Near East, and Asıa Hood, sayfa.10
2 Seçilen bir müzik türüyle ilgili öğrencilere ön araştırma çalışması yapmak ve bu müzik türüyle ilgili ödeve verilmesi. Örnek Amerika. Hood. Sayfa.11
3 Verilen örnekler kapsamında görüntülü eğitim ve dinleyerek örneklendirme yapılarak o ülkeyle ilgili ortak noktaları ve farklıları tespite çalışmak Hood, sayfa.26
4 Yeni bir ülke müziğinin araştırılması hatta dünya kıtaları olarak ele alınıp Örnek Afrika öğrencilere derste örneklendirme yapılması ve araştırma ödevi verilmesi. Hood. Sayfa.11-26
5 Verilen örnekler kapsamında görüntülü eğitim ve dinleyerek örneklendirme yapılarak o ülkeyle ilgili ortak noktaları ve farklıları tespite çalışmak Malm,s.211
6 Verilen örnekler kapsamında görüntülü eğitim ve dinleyerek örneklendirme yapılarak o ülkeyle ilgili ortak noktaları ve farklıları tespite çalışmak Malm,s.216-17
7 Görüntülü karşılaştırmalı eğitim yapmak genel olarak ders notlarının değerlendirilmesinin yapılması. Malm,s.222
8 Görüntülü karşılaştırmalı eğitim yapmak genel olarak ders notlarının değerlendirilmesinin yapılması. Malm,s.232
9 Asya kıtası müziklerinin incelenmesi için görüntü ve dinlemeli çalışma yapılması, Öğrencilere araştırma ödevi verilmesi. Elde edilen orjinal kayıtlar
10 Verilen örnekler kapsamında görüntülü eğitim ve dinleyerek örneklendirme yapılarak o ülkeyle ilgili ortak noktaları ve farklıları tespite çalışmak Elde edilen orjinal kayıtlar
11 Görüntülü karşılaştırmalı eğitim yapmak genel olarak ders notlarının değerlendirilmesinin yapılması. Elde edilen orjinal kayıtlar
12 Verilen örnekler kapsamında görüntülü eğitim ve dinleyerek örneklendirme yapılarak o ülkeyle ilgili ortak noktaları ve farklıları tespite çalışmak Ödev düzenleme
13 Verilen örnekler kapsamında görüntülü eğitim ve dinleyerek örneklendirme yapılarak o ülkeyle ilgili ortak noktaları ve farklıları tespite çalışmak Ödev sunum
14 Görüntülü karşılaştırmalı eğitim yapmak genel olarak ders notlarının değerlendirilmesinin yapılması. Genel değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu

Hood Mantle,Musics of Many Culture California Press. 1998

Malm. William, Music Cultures of Pasific The Near East, and Asia.

 

Ders Kaynakları

FUJE, Linda, East Asia (Makale) 1995.

 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Müziği tüm yönleriyle araştırarak öğrenir, bilgi ve senteze varır, çağın gerektirdiği bakış açısıyla çevresini ve dünyayı algılayabilecek eleştirel bir bakış açısı oluşturur. X
2 Kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Diğer disiplinlerle ilgili olarak da çalışır ve bağlarını kurar. X
3 Müzik sanatını, eğitim, estetik, tarih gibi birçok boyutta ele alır, inceler, sonuçlara varır. X
4 Nota yazımı, müzik teknolojileri konularında yenilikleri takip eder. Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. X
5 Milli kültürün çok önemli bir öğesi olan müzik kültürünü tarihi perspektifte analiz eder ve geleceğe taşır. X
6 Müzik biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. X
7 Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir X
8 Bilimsel bilgilere dayanarak popüler kültürü analiz ederek, popüler kültürün oluşturduğu sanatı eleştirel bir bakış açısıyla ele alma becerisine sahiptir. X
9 Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). X
10 Batı müziği nazariyatı ve solfeji yanında, Türk müziği nazariyatı ve solfeji, tarihi, edebiyatı, enstrüman bilgisiyle destekleyerek donatır. X
11 Müzik biliminin konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir. X
12 Müzik biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
1 Müziği tüm yönleriyle araştırarak öğrenir, bilgi ve senteze varır, çağın gerektirdiği bakış açısıyla çevresini ve dünyayı algılayabilecek eleştirel bir bakış açısı oluşturur. 5 5 4 3 4 3 5 5 3 5 5 5
2 Türk Müziğini, dünya ülkelerinin müzikleriyle karşılaştırma yapmayı sağlayıp,benzer ve farklı yönlerini keşfetmeye çalışmalarını sağlar
3 Müzik biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahip ol 5 5 5 4 4 3 5 5 3 5 5 5
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 10
1. Ara Sınav 60
Toplam 80
1. Final 60
1. Yıl İçinin Başarıya 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 14 8 112
Ara Sınav 1 1 1
Kısa Sınav 1 2 2
Ödev 1 2 2
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 118
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,72
dersAKTSKredisi 5