| 1 | 
                                    Müziği tüm yönleriyle araştırarak öğrenir,  bilgi ve senteze varır, çağın gerektirdiği bakış açısıyla çevresini ve dünyayı algılayabilecek eleştirel bir bakış açısı oluşturur. | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                            X | 
                                
                                
                                    | 2 | 
                                    Kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Diğer disiplinlerle ilgili olarak da çalışır ve bağlarını kurar. | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                            X | 
                                
                                
                                    | 3 | 
                                    Müzik sanatını, eğitim, estetik, tarih gibi birçok boyutta ele alır, inceler, sonuçlara varır. | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                            X | 
                                
                                
                                    | 4 | 
                                    Nota yazımı, müzik teknolojileri konularında yenilikleri takip eder. Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                            X | 
                                
                                
                                    | 5 | 
                                    Milli kültürün çok önemli bir öğesi olan müzik kültürünü tarihi perspektifte analiz eder ve geleceğe taşır. | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                            X | 
                                
                                
                                    | 6 | 
                                    Müzik biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                            X | 
                                
                                
                                    | 7 | 
                                    Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                            X | 
                                
                                
                                    | 8 | 
                                    Bilimsel bilgilere dayanarak popüler kültürü analiz ederek, popüler kültürün oluşturduğu sanatı eleştirel bir bakış açısıyla ele alma becerisine sahiptir. | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                            X | 
                                
                                
                                    | 9 | 
                                    Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                            X | 
                                
                                
                                    | 10 | 
                                    Batı müziği nazariyatı ve solfeji yanında, Türk müziği nazariyatı ve solfeji, tarihi, edebiyatı,  enstrüman bilgisiyle destekleyerek donatır.  | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                            X | 
                                
                                
                                    | 11 | 
                                    Müzik biliminin konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir. | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                            X | 
                                
                                
                                    | 12 | 
                                    Müzik biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir. | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                            X |