| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Çalgı Iv (Ud) | CUD 312 | 6 | 1 + 1 | 2 | 4 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. HAMDİ İTİL | 
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Çalgı sevgisini kazandırmak,Mesleki müzik eğitimine yönlendirmek,Çalgıların çalınma tekniklerine ilişkin bilgi aktarmak,Çalgı öğretimini kolaylaştırıcı ve aşama kaydetmeyi sağlayıcı yöntemler geliştirmek.  | 
                                
| Dersin İçeriği | Metodun takibi, çalma hakimiyetinin geliştirilmesi ve eser icrası.  | 
                                
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Recognizes the karciğar maqam | Soru-Cevap, Grupla Çalışma, Problem Çözme, | |
| 2 | She performs works and etudes in the 4th position. | Problem Çözme, Grupla Çalışma, Soru-Cevap, | |
| 3 | He performs works and etudes in the 4th position. | Problem Çözme, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | |
| 4 | Nihavend recognizes her rank. Nihavend recognizes his rank. | Problem Çözme, Grupla Çalışma, Anlatım, | |
| 5 | Performs etudes and pieces in Acemaşiran makam. performs etudes and pieces in Mahur maqam. | Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Ara tatilde verilen ödevlerin değerlendirilmesi ile ilgili çalışmalar | |
| 2 | Karciğar makamının tanıtılması ve örnek eser çalışmaları | |
| 3 | 4.pozisyonun kullanımı ile ilgili etüdler | |
| 4 | Şed makamların tanıtılması ,Nihavend makamının ud üzerin de kullanımı ile ilgili etüd çalışmaları | |
| 5 | Nihavend saz semaisi ve öğrenilen pozisyonları üzerinde kullanma teknikleri ile ilgili çalışmalar | |
| 6 | Nihavend longa ilgili etüd çalışmaları | |
| 7 | vizeye yönelik genel tekrar | |
| 8 | vize | |
| 9 | Acemaşiran makamının tanıtılması ud da kullanımı ile ilgili çalışmalar. | |
| 10 | Acemaşiran saz semaisi,ilgili metodda ki çalışmalar. | |
| 11 | Mahur makanın tanıtılması ud da uygulanması ile ilgili etüdler. | |
| 12 | 6-7-8 ve 9 zamanlı usullerin tanıtılması ilgili usullerde 1.2.3. ve 4 pozisyonda parmak -dizi çalışmaları | |
| 13 | Sözlü eserçalışmaları. | |
| 14 | Finale yönelik çalışmalar. | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Müziği tüm yönleriyle araştırarak öğrenir, bilgi ve senteze varır, çağın gerektirdiği bakış açısıyla çevresini ve dünyayı algılayabilecek eleştirel bir bakış açısı oluşturur. | ||||||
| 2 | Kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Diğer disiplinlerle ilgili olarak da çalışır ve bağlarını kurar. | ||||||
| 3 | Müzik sanatını, eğitim, estetik, tarih gibi birçok boyutta ele alır, inceler, sonuçlara varır. | ||||||
| 4 | Nota yazımı, müzik teknolojileri konularında yenilikleri takip eder. Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. | ||||||
| 5 | Milli kültürün çok önemli bir öğesi olan müzik kültürünü tarihi perspektifte analiz eder ve geleceğe taşır. | ||||||
| 6 | Müzik biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | ||||||
| 7 | Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir | ||||||
| 8 | Bilimsel bilgilere dayanarak popüler kültürü analiz ederek, popüler kültürün oluşturduğu sanatı eleştirel bir bakış açısıyla ele alma becerisine sahiptir. | ||||||
| 9 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | ||||||
| 10 | Batı müziği nazariyatı ve solfeji yanında, Türk müziği nazariyatı ve solfeji, tarihi, edebiyatı, enstrüman bilgisiyle destekleyerek donatır. | ||||||
| 11 | Müzik biliminin konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir. | ||||||
| 12 | Müzik biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Recognizes the karciğar maqam | ||||||||||||
| 2 | She performs works and etudes in the 4th position. | ||||||||||||
| 3 | He performs works and etudes in the 4th position. | ||||||||||||
| 4 | Nihavend recognizes her rank. Nihavend recognizes his rank. | ||||||||||||
| 5 | Performs etudes and pieces in Acemaşiran makam. performs etudes and pieces in Mahur maqam. | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 60 | 
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 | 
| 2. Performans Görevi (Uygulama) | 20 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 | 
| 1. Final | 50 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 | 
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Performans Görevi (Uygulama) | 2 | 1 | 2 | 
| Final | 1 | 1 | 1 | 
| Toplam İş Yükü | 100 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||