| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Çalgı III (Mey-Zurna) | CMZ 311 | 5 | 1 + 1 | 2 | 4 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi CENGİZ ATLAN | 
| Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi CENGİZ ATLAN, | 
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Türk Müziği Unsurlarını birbirleriyle ilişkileri bakımından ele almak. Enstrümanını tanıyabilmesini sağlamak. Makamların tanınmasını ve icrasını yerine getirebilme becerisini edinmek.Metot ile ilgili deneyim kazanmasına yardım etmek  | 
                                
| Dersin İçeriği | Çalgının tanımı, tutuş tekniği, basit egzersizlerin çalınması. Metot takibi, eserin icrası, seviyeye uygun egzersizlerin çalınması, banttan dikte çalışmaları, nota yazım şekilleri.  | 
                                
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Bir enstrümanı yeterli seviyede çalma becerisini kazanır | Deney ve Laboratuvar, | |
| 2 | Metot ile ilgili deneyim kazanır. | Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, | |
| 3 | Alternatif kaynaklar göstererek, konulara geniş bir bakış açısıyla değerlendirilmesini sağlar. | Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
| 4 | Makamların tanınması ve icrasını yerine getirir. | Deney ve Laboratuvar, | |
| 5 | Türk müziğinin unsurlarını birbirleriyle ilişkileri bakımından ele alır. | Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, | |
| 6 | Dersin amacına uygun olarak, öğrenim yöntem ve teknikleriyle temel kavramları verir. | Gözlem, Gezi / Gözlem, | |
| 7 | Teknik ve icra bakımdan uygulama yapar. | Deney ve Laboratuvar, | |
| 8 | Makam ve nota bilgisini geliştirir. | Grupla Çalışma, Gezi / Gözlem, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Gerdaniye Makamı Dizisi | Gerdaniye Dizisi Etütler | 
| 2 | Gerdaniye Dizisi Repertuvar | Kaleden Kaleye Şahin Uçurdum, Sabahtan Uğradım eserlerinin notaları | 
| 3 | Gerdaniye Dizisi Repertuvar | Garsa Giderim Garsa, Çiğdem Derki Ben Elayım eserlerinin notaları | 
| 4 | Gerdaniye Dizisi Repertuvar | Bahçalarda Mor Meni, Başı Pare Pare Dumanlı Dağlar eserlerinin notaları | 
| 5 | Gerdaniye Dizisi Repertuvar | Ben Feleği Gördüm, Al Almanın Dördünü eserlerinin notaları | 
| 6 | Karcığar Makamı Dizisi | Karcığar Etüt Mi Bemol Ve Fa Diyez Sesleri İçin Alıştırma | 
| 7 | Karcığar Dizisi Repertuvar | Temirağa, Hincin eserlerinin notaları | 
| 8 | Karcığar Dizisi Repertuvar | Ağır Bar 2, Şeftaliler Çiçeklendi eserlerinin notaları | 
| 9 | Karcığar Dizisi Repertuvar | Bir Gömlek Giyer Kısarak, Hamamın Kapısı eserlerinin notaları | 
| 10 | Karcığar Dizisi Repertuvar | Bulutlar Oynar Oynaşır, Hekkari eserlerinin notaları | 
| 11 | Karcığar Dizisi Repertuvar | Çimenli Bahçede Bulgur Eliyor, Akça Ferikler İnce Ferikler eserlerinin notaları | 
| 12 | Karcığar Dizisi Repertuvar | Elazığ Ovası GakkoŞ Yuvası, Bağa Giresim Geldi eserlerinin notaları | 
| 13 | Karcığar Dizisi Repertuvar | Giresun Kayıkları, Kara Erük eserlerinin notaları | 
| 14 | Karcığar Dizisi Repertuvar | Iğdır Barı, Bağlamam Var Üç Telli eserlerinin notaları | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Cebrail Kalın Mey Metodu Kitabı, Hasan Hüseyin Şahin Ders Notları.  | 
                                
| Hafta | Dokümanlar | Açıklama | Boyut | 
|---|---|---|---|
| 1 | Genel Tekrar | Genel Tekrar | 0 MB | 
| 2 | Genel Tekrar | Genel Tekrar | 0 MB | 
| 3 | Genel Tekrar | Genel Tekrar | 0 MB | 
| 4 | Çiğdem Derki | Gerdaniye Makamı | 0 MB | 
| 5 | Bahçalarda Mor Meni | Gerdayine Makamı | 0 MB | 
| 6 | Ben Feleği Gördüm | Gerdaniye Makamı | 0 MB | 
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Müziği tüm yönleriyle araştırarak öğrenir, bilgi ve senteze varır, çağın gerektirdiği bakış açısıyla çevresini ve dünyayı algılayabilecek eleştirel bir bakış açısı oluşturur. | ||||||
| 2 | Kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Diğer disiplinlerle ilgili olarak da çalışır ve bağlarını kurar. | ||||||
| 3 | Müzik sanatını, eğitim, estetik, tarih gibi birçok boyutta ele alır, inceler, sonuçlara varır. | ||||||
| 4 | Nota yazımı, müzik teknolojileri konularında yenilikleri takip eder. Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. | ||||||
| 5 | Milli kültürün çok önemli bir öğesi olan müzik kültürünü tarihi perspektifte analiz eder ve geleceğe taşır. | ||||||
| 6 | Müzik biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | ||||||
| 7 | Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir | ||||||
| 8 | Bilimsel bilgilere dayanarak popüler kültürü analiz ederek, popüler kültürün oluşturduğu sanatı eleştirel bir bakış açısıyla ele alma becerisine sahiptir. | ||||||
| 9 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | ||||||
| 10 | Batı müziği nazariyatı ve solfeji yanında, Türk müziği nazariyatı ve solfeji, tarihi, edebiyatı, enstrüman bilgisiyle destekleyerek donatır. | ||||||
| 11 | Müzik biliminin konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir. | ||||||
| 12 | Müzik biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Bir enstrümanı yeterli seviyede çalma becerisini kazanır | ||||||||||||
| 2 | Metot ile ilgili deneyim kazanır. | ||||||||||||
| 3 | Alternatif kaynaklar göstererek, konulara geniş bir bakış açısıyla değerlendirilmesini sağlar. | ||||||||||||
| 4 | Makamların tanınması ve icrasını yerine getirir. | ||||||||||||
| 5 | Türk müziğinin unsurlarını birbirleriyle ilişkileri bakımından ele alır. | ||||||||||||
| 6 | Dersin amacına uygun olarak, öğrenim yöntem ve teknikleriyle temel kavramları verir. | ||||||||||||
| 7 | Teknik ve icra bakımdan uygulama yapar. | ||||||||||||
| 8 | Makam ve nota bilgisini geliştirir. | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 55 | 
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 15 | 
| 2. Performans Görevi (Uygulama) | 15 | 
| 3. Performans Görevi (Uygulama) | 15 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 | 
| 1. Final | 50 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Final | 1 | 1 | 1 | 
| Performans Görevi (Uygulama) | 3 | 1 | 3 | 
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 | 
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 | 
| Toplam İş Yükü | 101 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,04 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||