Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Armoni I | ARM 301 | 5 | 2 + 2 | 3 | 5 |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Dizi kavramını kavrar, majör ve minör dizileri ayırdeder. | Gösterip Yaptırma, | |
2 | Minör dizilerin eolik, armonik ya da melodik olduğunu bilir. | Gösterip Yaptırma, | |
3 | Aralıkları ayırdeder ve disonans aralıkları çözümler. | Gösterip Yaptırma, | |
4 | Akor kurma ve farklı akorları birbirine bağlama kurallarını analiz eder. | Gösterip Yaptırma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Armoni nedir, Dizi türleri nedir. Akor nedir, kaç tür akor vardır. Akorların melodik durumları nedir neye göre belirlenir. Tonalite bilgisine giriş. 5’li ve 4’lü çemberi | |
2 | Dizilerde derecelendirme Tonik subdominant ve dominant akorlarına giriş. Kadans ve türleri nedir. Motif, cümle ve periyot bilgisi (örnek eserlerin analizi) 4 sesli armoni yazım kuralları (partiler) Eşlik ve melodi partileri nedir. Eşlik ve türleri nedir. | |
3 | 5’li majör ve minör akorların kullanımı soprano melodisi eşliğine giriş. • Do majör ve la minör tonlarında basit cümlelerin eşliği | |
4 | 6’lı akorların oluşumu ve kullanım prensipleri • Fa majör ve re minör tonlarında basit cümlelerin eşliği | |
5 | 6/4 akorların oluşumu ve kullanım prensipleri • Sol majör ve mi minör tonlarında basit cümlelerin eşliği | |
6 | Bas partisine giriş • Verilen bas partisini armonize etme • Do majör ve la minör tonlarında basit cümlelerin eşliği | |
7 | Şifreli bas partisine giriş. • Verilen şifreli bas partisini armonize etme • Do majör ve la minör tonlarında basit cümlelerin eşliği | |
8 | Vize haftası | |
9 | Yan derece akorlarına giriş . ii. Derece ve ii6 akorunun kullanım prensipleri • Do majör ve la minör tonlarında basit cümlelerin eşliği | |
10 | iii. Derece ve akorunun kullanım prensipleri ve frigyen kadans • Fa majör ve re minör tonlarında basit cümlelerin eşliği | |
11 | V7 akoru ve akorunun kullanım prensipleri • Sol majör ve mi minör tonlarında basit cümlelerin eşliği | |
12 | VI. derece akoru kullanım prensipleri ve kırık kadans. | |
13 | VII. Derece ve akorunun majör ve minör tonlarda kullanım prensipleri Sol majör ve mi minör tonlarında basit cümlelerin eşliği | |
14 | Kadans 6/4 ve V. ve I. Derece akorlarının birleşimi. Periyot formunda melodilerin armonizesi • Do majör ve la minör tonlarında basit cümlelerin eşliği |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Zarife Bakihanova Armoni Aynur Elhankızı Armoni (Rus ekolü yaklaşımları Tchaikovsky Armoni Robert Gauldin Harmonic practice in tonal music. H. Bekir Kurşunet Armoni ders notları |
Ders Kaynakları | Zarife Bakihanova Armoni Aynur Elhankızı Armoni (Rus ekolü yaklaşımları Tchaikovsky Armoni Robert Gauldin Harmonic practice in tonal music. H. Bekir Kurşunet Armoni ders notları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Müziği tüm yönleriyle araştırarak öğrenir, bilgi ve senteze varır, çağın gerektirdiği bakış açısıyla çevresini ve dünyayı algılayabilecek eleştirel bir bakış açısı oluşturur. | ||||||
2 | Kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Diğer disiplinlerle ilgili olarak da çalışır ve bağlarını kurar. | ||||||
3 | Müzik sanatını, eğitim, estetik, tarih gibi birçok boyutta ele alır, inceler, sonuçlara varır. | ||||||
4 | Nota yazımı, müzik teknolojileri konularında yenilikleri takip eder. Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. | ||||||
5 | Milli kültürün çok önemli bir öğesi olan müzik kültürünü tarihi perspektifte analiz eder ve geleceğe taşır. | ||||||
6 | Müzik biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | ||||||
7 | Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir | ||||||
8 | Bilimsel bilgilere dayanarak popüler kültürü analiz ederek, popüler kültürün oluşturduğu sanatı eleştirel bir bakış açısıyla ele alma becerisine sahiptir. | ||||||
9 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | ||||||
10 | Batı müziği nazariyatı ve solfeji yanında, Türk müziği nazariyatı ve solfeji, tarihi, edebiyatı, enstrüman bilgisiyle destekleyerek donatır. | ||||||
11 | Müzik biliminin konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir. | ||||||
12 | Müzik biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Dizi kavramını kavrar, majör ve minör dizileri ayırdeder. | ||||||||||||
2 | Minör dizilerin eolik, armonik ya da melodik olduğunu bilir. | ||||||||||||
3 | Aralıkları ayırdeder ve disonans aralıkları çözümler. | ||||||||||||
4 | Akor kurma ve farklı akorları birbirine bağlama kurallarını analiz eder. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 10 |
2. Performans Görevi (Uygulama) | 10 |
3. Performans Görevi (Uygulama) | 10 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 4 | 9 | 36 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 102 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,08 | ||
dersAKTSKredisi | 5 |