| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Çağdaş Psikolojik Danışma Akımları | RPD 601 | 1 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. BETÜL DÜŞÜNCELİ, |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Samet MAKAS |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Psikolojik danışma teknikleri ve psikolojik danışma kuramlarının öğretilmesidir. |
| Dersin İçeriği | (YÖK Kur tanımı alınmıştır.) |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Psikolojik Danışmanın Temellerini tanır. | Anlatım, | |
| 2 | Psikolojik Danışmanın Teknik ve Yöntemlerini tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 3 | Psikodinamik kuramları analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
| 4 | Davranışçı kuramları tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
| 5 | Bilişsel kuramları ilişkilendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 6 | Varoluşçu kuramları tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 7 | İnsancıl kuramları tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 8 | Gestalt terapiyi tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 9 | Gerçeklik terapisini tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
| 10 | Transaksiyonel analizi değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
| 11 | Logoterapiyi tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
| 12 | Akılcı duygusal terapiyi analiz eder. | Anlatım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Psikolojik danışmanın temelleri | |
| 2 | Psikanalitik terapi | |
| 3 | Jungcu analiz ve terapi | |
| 4 | Adleryan terapi | |
| 5 | Varoluşçu terapi ve logoterapi | |
| 6 | Birey merkezli terapi | |
| 7 | Ara Sınav | |
| 8 | Davranışçı terapi | |
| 9 | Akılcı duygusal terapi | |
| 10 | Bilişsel terapi | |
| 11 | Gestalt terapi | |
| 12 | Gerçeklik terapisi | |
| 13 | Çözüm odaklı terapi | |
| 14 | Güncel yaklaşımlar |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Karahan, T.F., Sardoğan, M.E. (2004). Psikolojik Danışma ve Psikoterapide Kuramlar. Samsun: Deniz Kültür yay. |
| Ders Kaynakları | Altıntaş, E., Gültekin, M. (2005). Psikolojik Danışma Kuramları. Ankara: Aktüel yay. |
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
|---|---|
| 1 | Psikolojik Danışmanın Temellerini tanır. |
| 2 | Psikolojik Danışmanın Teknik ve Yöntemlerini tanır. |
| 3 | Psikodinamik kuramları analiz eder. |
| 4 | Davranışçı kuramları tanımlar. |
| 5 | Bilişsel kuramları ilişkilendirir. |
| 6 | Varoluşçu kuramları tanımlar. |
| 7 | İnsancıl kuramları tanımlar. |
| 8 | Gestalt terapiyi tanımlar. |
| 9 | Gerçeklik terapisini tanımlar. |
| 10 | Transaksiyonel analizi değerlendirir. |
| 11 | Logoterapiyi tanımlar. |
| 12 | Akılcı duygusal terapiyi analiz eder. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 132 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,28 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||