| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Sosyal Psıkoloji | RPD 510 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. TUNCAY AYAS |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Eda BİÇENER
|
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu dersin temel amacı sosyal psikoloji teorilerini, metotlarını ve temel sosyal psikoloji problemlerini öğretmektir. |
| Dersin İçeriği | Sosyal Psikolojinin Tanımlanması, Sosyal, Psikolojinin Tarihsel Gelişimi, Sosyalleşme Ve Eğitim, Sosyal Psikoloji Metot Ve Teknikleri, Sosyal Algı, Yükleme Teorisi |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Sosyal Psikolojinin Tarihsel Gelişimini kendi cümleleriyle ifade eder. | Anlatım, | |
| 2 | Sosyalleşme ve eğitim arasındaki ilişkiyi saptar | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Yükleme Teorilerini tanımlar. | Anlatım, | |
| 4 | Saldırganlık ve nedenleri sorgular. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 5 | Özveri ve faydalarına değer biçer. | Anlatım, | |
| 6 | Tutumlar ve tutum Değişimlerini yorumlar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Sosyal Psikolojinin Tanımlanması | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 2 | Sosyal Psikolojinin Tarihsel Gelişimi | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 3 | Sosyalleşme Ve Eğitim | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 4 | Sosyal Psikoloji Metot Ve Teknikleri | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 5 | Sosyal Algı | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 6 | Yükleme Teorisi | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 7 | Vize | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 8 | Saldırganlık | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 9 | Özveri | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 10 | Tutum Değişimi | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 11 | Sosyal Etki Ve Uyma | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 12 | Bilişsel Çelişki | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 13 | Grup Dinamiği | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 14 | Genel Düzenleme | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Kağıtçıbaşı, Ç. (1992). İnsan ve İnsanlar. İstanbul: Evrim Yayınevi. |
| Sıra | EĞİTİMDE PSİKOLOJİK HİZMETLER PR. (YL) Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, güdülenme kuramları hakkında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve bu bilgileri iş yaşamından okul yaşamına kadar pek çok alanda kullanma becerisi kazanır. | X | |||||
| 2 | Çağdaş Psikolojik Danışma kuramlarını ayrıntılı olarak tanır ve karşılaştırarak analiz ederek, elde ettiği kuramsal bilgiyi alana yönelik uygulamalarda kullanabilir. | X | |||||
| 3 | Öğrencilerin kişilik özelliklerini, yetenek, ilgi ve becerilerini ayrıntılı olarak saptar ve bunu öğrencinin kişisel, mesleki ve eğitsel gelişimini destekleyici şekilde kullanır. | X | |||||
| 4 | Bireysel danışma uygulama becerilerini, danışanların gerek uyum ya da işlevselliklerini engelleyici sıkıntılarıyla başa çıkma becerileri kazanmalarına gerekse kendilerini geliştirebilmelerine yardımcı olmak amacıyla kullanır. | X | |||||
| 5 | Farklı yaklaşımlara dayalı olarak farklı durumlara ilişkin bireysel psikolojik danışma oturumları tasarlar ve uygular. | X | |||||
| 6 | Bir ya da birden fazla duruma ilişkin uzmanlık isteyen psikolojik testler ve nasıl uygulandıklarına ilişkin detaylı bilgi sahibi olur. | X | |||||
| 7 | İş yaşamında ya da uygulamada, akademik yaşamından getirdiği bilgi, beceri ve yeterlilikleri kullanır. | X | |||||
| 8 | Kişilerarası ilişkileri engelleyici unsurları, nedenlerini ve nasıl aşılabileceğini belirler ve iletişim becerilerini geliştirmeye yönelik kuramlarla uygulamaları karşılaştırmaları olarak değerlendirir. | X | |||||
| 9 | Psikolojik bozukluklara ilişkin tanılama ve yardım süreci hakkına detaylı bilgi sahibi olarak bu bilgiyi vaka örnekleri üzerinde uygulama becerisi kazanır. | X | |||||
| 10 | Yüksek lisans eğitiminin ve araştırmalarının gerektirdiği ölçülerde araştırma ve yayın yapma beceri kazanır. | X | |||||
| Sıra | REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK PR. (YL) (TEZLİ) Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanına ilişkin bilgilerini disiplinlerarasılık çerçevesinde uzmanlık düzeyinde geliştirir ve kullanır. | ||||||
| 2 | Yerli ve yabancı alanyazını takip ederek eğitim teknolojileri aracılığıyla Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanına yönelik bilimsel çözümler üretir ve paydaşlarına aktarır. | ||||||
| 3 | Eğitim bilimleri ilkeleri doğrultusunda 21. yüzyıl yeterliklerini geliştirerek eğitim sisteminin ve toplumun çağın gereklerine uygun yapılandırılmasına katkı sağlar. | ||||||
| 4 | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanında bir üst eğitim olarak doktora eğitimine devam etmek için gerekli öğrenme becerilerini kazanır ve bu becerileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | ||||||
| 5 | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanında yürüttüğü bilimsel araştırmayı yeni stratejik yaklaşımlar geliştirerek bağımsız olarak yürütür. | ||||||
| 6 | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanında uzmanlık düzeyindeki öğrenme sürecini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek yönlendirir. | ||||||
| 7 | Milli, kültürel ve evrensel değerleri özümseyerek Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanında etik kurallara uygun biçimde bilimsel araştırmalar yapar ve sonuçlarını kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Sosyal Psikolojinin Tarihsel Gelişimini kendi cümleleriyle ifade eder. | |||||||||||||||||
| 2 | Sosyalleşme ve eğitim arasındaki ilişkiyi saptar | |||||||||||||||||
| 3 | Yükleme Teorilerini tanımlar. | |||||||||||||||||
| 4 | Saldırganlık ve nedenleri sorgular. | |||||||||||||||||
| 5 | Özveri ve faydalarına değer biçer. | |||||||||||||||||
| 6 | Tutumlar ve tutum Değişimlerini yorumlar. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Ödev | 20 |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 15 |
| 2. Performans Görevi (Uygulama) | 15 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 45 |
| 1. Final | 55 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 2 | 5 | 10 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 153 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,12 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||