| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Güdüleme Kuramları | RPD 502 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. TUNCAY AYAS |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Erol UĞUR |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Dersin amacı bireye güdülenme kuramlarını tanıtmak, eğitim ortamında güdülenme kuramlarını dikkate alarak yöntemler geliştirmesini sağlamaktır. |
| Dersin İçeriği | Dersin içeriği güdülemenin tanımı, güdülenme türleri, güdüleme kuramlarından oluşmaktadır. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Güdülenmeyi tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 2 | Güdülenme kuramlarını anlatır. | Anlatım, | Doğru Yanlış Testleri, |
| 3 | Güdülenme kuramlarını örneklendirir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
| 4 | Güdülenme kuramlarını karşılaştırır. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 5 | İçerik ve süreç kuramlarını sınıflandırır. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 6 | Güdülenmede kişisel faktörleri değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
| 7 | Güdüleme yöntemlerini tartışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 8 | Güdülenmeyi diğer bazı kavramlarla ilişkilendirir. | Anlatım, | |
| 9 | Güdülenme konusunda yapılan araştırmaları karşılaştırır. | Anlatım, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Güdülemenin tanımı | |
| 2 | Güdülenme türleri | |
| 3 | Güdüleme kuramları | |
| 4 | İçerik kuramları | |
| 5 | İçerik kuramları | |
| 6 | İçerik kuramları | |
| 7 | Ara sınav | |
| 8 | Süreç kuramları | |
| 9 | Süreç kuramları | |
| 10 | Süreç kuramları | |
| 11 | Güdülenmede kişisel faktörler | |
| 12 | Öğrencileri güdüleme yöntemleri | |
| 13 | Güdülenme konusunda yapılan araştırmalar | |
| 14 | Final |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Ames, C., "Classrooms : ´Goals, Structures and student Motivational. Journal of Educational Sağlam, A.Ç. (2007). Eğitim Örgütlerinde Kuramdan Uygulamaya Güdüleme, Nobel Yayın Dağıtım,Ankara. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanına ilişkin bilgilerini disiplinlerarasılık çerçevesinde uzmanlık düzeyinde geliştirir ve kullanır. | ||||||
| 2 | Yerli ve yabancı alanyazını takip ederek eğitim teknolojileri aracılığıyla Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanına yönelik bilimsel çözümler üretir ve paydaşlarına aktarır. | ||||||
| 3 | Eğitim bilimleri ilkeleri doğrultusunda 21. yüzyıl yeterliklerini geliştirerek eğitim sisteminin ve toplumun çağın gereklerine uygun yapılandırılmasına katkı sağlar. | ||||||
| 4 | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanında bir üst eğitim olarak doktora eğitimine devam etmek için gerekli öğrenme becerilerini kazanır ve bu becerileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | ||||||
| 5 | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanında yürüttüğü bilimsel araştırmayı yeni stratejik yaklaşımlar geliştirerek bağımsız olarak yürütür. | ||||||
| 6 | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanında uzmanlık düzeyindeki öğrenme sürecini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek yönlendirir. | ||||||
| 7 | Milli, kültürel ve evrensel değerleri özümseyerek Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanında etik kurallara uygun biçimde bilimsel araştırmalar yapar ve sonuçlarını kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Güdülenmeyi tanımlar. | |||||||
| 2 | Güdülenme kuramlarını anlatır. | |||||||
| 3 | Güdülenme kuramlarını örneklendirir. | |||||||
| 4 | Güdülenme kuramlarını karşılaştırır. | |||||||
| 5 | İçerik ve süreç kuramlarını sınıflandırır. | |||||||
| 6 | Güdülenmede kişisel faktörleri değerlendirir. | |||||||
| 7 | Güdüleme yöntemlerini tartışır. | |||||||
| 8 | Güdülenmeyi diğer bazı kavramlarla ilişkilendirir. | |||||||
| 9 | Güdülenme konusunda yapılan araştırmaları karşılaştırır. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Kısa Sınav | 50 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 316 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 12,64 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||