Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İletişim ve İnsan İlişkileri Kuramları RPD 507 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ÜMİT SAHRANÇ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Erol Uğur

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Temel iletişim becerilerini ve iletişimi etkileyen sosyal ve kültürel faktörleri vurgulamaktır.

Dersin İçeriği

İletişimin Tanımı, İletişimin Süreçleri, İletişimin İlkeleri, İletişimin Önemi, İletişim Kuramları, İletişim Araçları

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 İletişim Süreçlerini tanır. Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma,
2 İletişimin İlkelerini sıralar. Anlatım, Tartışma,
3 İletişimin Çeşitlerini açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
4 Temel İletişim Unsurlarını sınıflandırır. Anlatım, Soru-Cevap,
5 İletişim Teori ve Yöntemleri örnekler. Soru-Cevap, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma,
6 İletişimin Önemini sorgular. Anlatım, Beyin Fırtınası,
7 İletişim Kuramlarını tanımlar. Anlatım, Tartışma, Deney ve Laboratuvar,
8 İletişim Araçlarını adlandırır. Anlatım, Soru-Cevap,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 İletişimin Tanımı
2 İletişimin Süreçleri
3 İletişimin İlkeleri
4 İletişimin Çeşitleri
5 İletişimin Çeşitleri
6 Temel İletişim Unsurları
7 Ara Sınav
8 İletişim Teori ve Yöntemleri
9 İletişim Teori ve Yöntemleri
10 İletişimin Önemi
11 İletişim Kuramları
12 İletişim Araçları
13 İnsan İlişkilerinin İlkeleri
14 Genel Tekrar
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Abacı, R. (2005). Yaşamın kalitelendirilmesi.  İstanbul: Form Stil Yayıncılık.

Dökmen, Ü. (2000). İletişim çatışmaları ve empati. Ankara: Remzi Kitapevi.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanına ilişkin bilgilerini disiplinlerarasılık çerçevesinde uzmanlık düzeyinde geliştirir ve kullanır.
2 Yerli ve yabancı alanyazını takip ederek eğitim teknolojileri aracılığıyla Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanına yönelik bilimsel çözümler üretir ve paydaşlarına aktarır.
3 Eğitim bilimleri ilkeleri doğrultusunda 21. yüzyıl yeterliklerini geliştirerek eğitim sisteminin ve toplumun çağın gereklerine uygun yapılandırılmasına katkı sağlar.
4 Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanında bir üst eğitim olarak doktora eğitimine devam etmek için gerekli öğrenme becerilerini kazanır ve bu becerileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanır.
5 Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanında yürüttüğü bilimsel araştırmayı yeni stratejik yaklaşımlar geliştirerek bağımsız olarak yürütür.
6 Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanında uzmanlık düzeyindeki öğrenme sürecini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek yönlendirir.
7 Milli, kültürel ve evrensel değerleri özümseyerek Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanında etik kurallara uygun biçimde bilimsel araştırmalar yapar ve sonuçlarını kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
1 İletişim Süreçlerini tanır.
2 İletişimin İlkelerini sıralar.
3 İletişimin Çeşitlerini açıklar.
4 Temel İletişim Unsurlarını sınıflandırır.
5 İletişim Teori ve Yöntemleri örnekler.
6 İletişimin Önemini sorgular.
7 İletişim Kuramlarını tanımlar.
8 İletişim Araçlarını adlandırır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 50
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Ödev 1 15 15
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 153
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,12
dersAKTSKredisi 6